Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2017-03-16 14.28.48.jpg

Deze had ik ook nog. Helaas is het brandapparaat zelf "verdwenen". Heeft iemand geleend en niet teruggebracht... Ik had weer een idee voor wat projectjes dus de stempel opgezocht en gelijk maar een apparaat besteld. Hopelijk kunnen we met een paar weken weer stempelen.

Vanmorgen heb ik hulp in de werkplaats. Mijn dochter komt helpen met opruimen en schoonmaken. Zij wilde graag wat geld sparen voor een nieuwe tablet en ik zocht hulp op de zaterdagochtend. Ik kan niet zeggen dat ze momenteel staat te stuiteren van geluk maar hopelijk trekken die donkere wolken straks voorbij.:p

2017-03-21 16.59.57.jpg
En laten we mijn zoon Sam niet vergeten. Hij grijpt ook elk moment aan om mee te gaan naar de werkplaats. " Ik ga jou helpen Papa !!!".... Soms gaan we inderdaad iets doen maar vaak gaan we ook gewoon samen iets bouwen voor zijn playmobielstad. De volgende op de lijst is een theater... "met tafeltjes en bankjes enzo Pap !!" Tof he !!

Het blijft zoeken naar een goede balans tussen arbeid en rust. Meestal probeer ik in de ochtend even wat te doen, dan tijd voor een paar uur rust en dan dient het middagprogramma zich aan. Gelukkig heb ik goede hulp in de werkplaats door de week, een goede vriend is goud waard he !! Hij heeft momenteel wat tijd over en helpt mij enorm met de werkplaats. Er is nog veel te doen om alles zo te krijgen zoals we willen. Ho....het is tijd, ik moet op de fiets !!

Fijn weekend allemaal en misschien tot straks
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMAG1486.jpg
Verrassing !!!!! De eerste balk die ik vandaag wilde verwerken had een zeer bijzondere afwijking. Ik had het echt dieprode padoek in gedachten voor de klant , dat is dit dus niet. Dit toffe blok gaat dus weer de stelling in en ik neem de volgende balk.

Verder staat er vandaag veel mahonie,beuk en esdoorn op het menu.... Tevens worden de laatste stukken hout uit een garagebox gehaald die ik vol had liggen met allerlei stukken hout. Weet niet meer precies wat er allemaal ligt dus dat is altijd een mooie verrassing.

Zoekt iemand nog hout voor mixed-wood snijplanken neem dan even contact op. Goede kans dat ik aan het einde van de week veeeeel balkjes en latjes heb liggen. Opsturen kan maar afhalen is natuurlijk leuker !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2017-04-08 09.24.42.jpg
Zaterdagochtend gebruik ik soms ook om even wat onderhoud te doen aan de machines. Niet is zo fijn om maandag dan te beginnen met vlijmscherp gereedschap.

Afgelopen zaterdagmiddag hadden we hier een korte cursus machinale houtbewerking. Dit keer vooral gericht om de mensen die hier de machines wel eens gebruiken. Op deze manier heeft straks iedereen dezelfde werkwijze hopelijk. 1 middag is natuurlijk echt te kort om alles te bespreken dus goede kans dat we dit nog eens gaan doen binnenkort.

Volgende week beloofd het een drukke week te gaan worden. Naast veel nieuwe aanvoer staat de agenda ook vol met allerlei klusjes en bestellingen. Er zijn wat extra hulptroepen ingeschakeld anders komen we er niet door. Het wordt dus werken in de werkplaats maar ook zeker werken aan de werkplaats.

Mocht je eens langs willen komen dan ben je van harte welkom !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2017-04-14 10.44.04.jpg
Er kwamen nog wat extra orders binnen...erg blij met de hulp !!!

2017-04-14 10.33.54.jpg
Nieuwe voorraad gevlamd amerikaans noten onbekant

Heb nu alweer zin in de nieuwe week !!

Morgenochtend ben ik er ook weer natuurlijk, iedereen is van harte welkom
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat een dag is het vandaag al !!! Om 6.50 stonden de kinderen al op de slaapkamer : Gefeliciteerd Papa !!!!!!

Inderdaaad.....41 jaar oud...... Vanuit allerlei plekken kwamen er toffe kadootjes tevoorschijn. Eindelijk een set stanley sweetheart beitels, in een mooie lederen rol. Een nieuwe winkelhaak , 2 schilderijen en 3 mokken met de hand geschilderd. Wow, het gaat niet om de kado's maar hier word ik toch stiekem vrolijk van...hahaha

Straks richting werkplaats want er komen wat mensen hout halen. Verder heb ik zelf ook nog wat kleine klusjes die gedaan moeten worden. Komende week wil ik echt even tijd besteden aan het opruimen van het hout. Er moet oa nog kwartiers plataan, black palmira ,noten en zebrano verwerkt worden....En dan moet ik ook beginnen aan de berg onbekant noten wat gisteren gebracht werd.. Heerlijk vak heb ik toch

Fijne pasen allemaal en hopelijk tot snel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.