Blog : Mijn belevenissen in houtland

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Bedankt allemaal !! Het is een fantastische dag. Ik vier eigenlijk nooit mijn verjaardag . Het is leuker wanneer mensen gewoon langskomen wanneer ze zin hebben....toch zat de tuin helemaal vol met mensen waarvan ik hou....machtig mooi !!

Heb nog een mooie houten bril gekregen...zal ik morgen even op de foto zetten.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Hé Rick, gefeliciteerd!
Eerst koffie met gebak en dan een wijntje?
Als je het andersom doet kan je je weleens vergissen tussen een stuk gebak of een bench koekie. :p

Groeten, Raymond
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Bedankt allemaal !! Het is een fantastische dag. Ik vier eigenlijk nooit mijn verjaardag . Het is leuker wanneer mensen gewoon langskomen wanneer ze zin hebben....toch zat de tuin helemaal vol met mensen waarvan ik hou....machtig mooi !!

Heb nog een mooie houten bril gekregen...zal ik morgen even op de foto zetten.

Rick,
Vanuit West-Vlaanderen wensen wij u ook een gelukkige verjaardag toe met nog vele gezonde jaren die mogen volgen en zeker veel draaiplezier.
We zullen er samen één op drinken op 31 mei. Dan is het ook mijn verjaardag geweest op 11 mei.
Geniet nog van de mooie zonnige avond.
Vanwege Sirjacobs Didier en vrouwtje Karien De Smet.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@sunrayes...Die vergissing is gauw gemaakt....vanmorgen probeer ik een snijplank te balansen op 4 flessen wijn...Toen keek ik in de koelkast en zag 4 benchcookies lekker koel liggen...hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Ik ben al erg lange tijd bezig met mijn website. Elke keer verandert het plan weer of is er net even geen hulp wanneer ik aan de slag wil. Een maand terug heb ik eens een lijst gemaakt met dingen die ik graag voor de open dag wilde afronden. Een belangrijke daarvan was de website. De keuze viel op een simpel geheel. Ik kan nauwelijks alle dingen die we maken en het hout dat we hebben tonen op een website. Ik probeer mijn facebook-pagina up-to-date te houden en voor alle nieuwe ontwikkelingen/aanbiedingen heb ik dan de mailing die we zeker 1 x per week verzenden naar een groeiend aantal houtbewerkers door Europa.

www.masave.nl is een feit, hardstikke blij mee !

Dit weekend staat er weinig op het programma. Beetje nadenken over de komende projecten. Er kwam een aanvraag voor een enorme serie steakplanken. Normaal begin ik hier niet aan maar de klus toch aangenomen. Gelukkig heb ik veel hulp achter te hand voor het machineren. We beginnen met een serie van 100 stuks, dat valt nog wel mee. De 2e serie zijn er heeeel veel meer....

Verder heb ik alweer diverse mooie stukken hout selecteerd voor de komende mailingen. Deze ga ik dus alvast fotograveren en opmeten. Er is nu ook de mogelijkheid om je via mijn website rechtstreeks aan te melden op de nieuwsbrief. Sinds dat de website online is hebben zich al diverse mensen aangemeldt.

Volgende week staan er al weer wat leuke klussen op het programma. Theoretisch wordt er ook volgende week een boel tof hout geleverd. Ik begreep dat de pallet met flamed en quilted maple al aangekomen is in haven....Nu nog even zorgen dat het in Zwolle komt te staan.... Verder heb ik vandaag een proefzending gekregen voor ebben en indisch palissander. Allemaal dunne plankjes. Altijd handig ! Zou bv erg mooi zijn voor het maken van kleine kistjes of voor het maken van een schaaf.

Nou...dat was hem weer voor vandaag...ik schenk mijzelf nog maar een glaasje wijn in ;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMAG0919[1].jpg

Zoals jullie misschien weten maak ik eigenlijk geen draaiwerk in opdracht. Echter wilde een voormalig werknemer van een leverancier van ons graag een schaal hebben. Hij had ooit al eens hout meegenomen en wilde graag dat ik een schaal daaruit maakte. Hij wist precies hoe hij het wilde hebben. Vorige week dus een schaal gemaakt en deze is net opgehaald. Altijd fijn om iemand blij te maken.

IMAG0921[1].jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Rick deze machine in nu in de actie bij vdh in Utrecht scheelt toch 400 euro.
Duidelijke eerste pagina. Overweeg je nog een winkeltje erbij?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@wim : Yep...had ik gezien... Voor 400 euro kan ik weer wat extra schuurpapier kopen.

Qua website : een winkel ...nou...daar heb ik vaak over nagedacht..Voor veel klanten zou dat een uitkomst zijn maar persoonlijk vind ik dat minder leuk. Ik mis dan het contact met de klant. Zo heb ik gisteren een poos een leuk gesprek aan de telefoon gehad met iemand die graag kistjes wilde bouwen. Aan het einde van het gesprek wist hij goed wat hij wilde en nog belangrijker : ik ook. Op deze manier kan ik iemand echt het hout sturen wat hij nodig is.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Rick het een sluit het ander niet uit. Ik zou enkele bijzondere stukken laten zien. Zoiets als je mailing maar dan wattv exclusiever. Opom een tweede pagina. Moeten ze toch nog contact opnemen om te bestellen. Maar als het niet je ding is begin er dan niet aan. Maximale omzet is leuk. Plezier in je werk is nog leuker.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mooi gezegd : Maximale omzet is leuk , plezier in je werk is leuker !! Keuze 2 is inderdaad voor mij een stuk belangrijker.

Even iets van een andere orde : Het is nu 20 jaar geleden dat ik Geertje (mijn vrouw) ontmoette, we zijn nu 10 jaar getrouwd. Nu weet ik dat zij het forum niet leest maar toch vond ik het het vermelden even waard. Naast de persoonlijke zaken is Geertje ook een zeer belangrijk deel in ons bedrijf. Zonder Geertje geen Masave in de huidige vorm. Ik kon geen smily vinden met een hartje anders had ik die hier neergezet. Zo...genoeg romantisch gedoe....ik ga nog even kwijlen bij de diverse website's waar ze die jet schuurmachine aanbieden....
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Rick, dit blijkt ook een hartje te zijn volgens mijn 15 jarige dochter:

<3

Op zijn zijkant dan wel, maar vooruit. Voor de volgende keer :D

Zo, nu een uurtje met de hond naar het park en daarna verder aan 24 PRECIES DEZELFDE :mad: tafelbladen voor een kroeg in Leiden die maandag af moeten zijn. Over plezier in werk gesproken..... Brr. En nog plaatmateriaal ook, deels....

Groets, Rob.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Zo....wat gaat de tijd toch snel. Deze week staan er weer wat leuke klussen op het programma. Naast het hout-op-maat werken gaan we ook bezig met wat eindproducten zoals menustandaards en steakplanken. Een goede kennis heeft een aantal restaurants en daardoor maak ik wel eens eaa.

Zal even wat foto's maken en wat dingen te laten zien...nu eerst naar de werkplaats op het laatste hout te machineren .....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMAG0985[1].jpg

De menustandaards zijn allemaal gezaagd en in de olie gezet...1 kant niet want die wordt gelijmd aan een plaatje ijzer...zo heeft de menuhouder wat meer massa en blijft hij beter staan.

Aangezien ik niet vaak seriewerk maak heb ik altijd maar even last van de slang van de afzuiger....nu begon die slang toch echt te irriteren dus maar besloten om even na te denken over een ophangsysteem. Nu ben ik echt gek van allerlei belachelijk dure maar zeer toffe gadgets......toch kwam ik tot deze low budget oplossing...

IMAG0982[1].jpg

IMAG0980[1].jpg
Mal voor het frezen van de sapgeul....5mm diep en 8mm breed....

IMAG0983[1].jpg
2e mal : Hier komt dan het bakje saus in te staan...............

De teller staat nu op 55 stuks.....Maandag moesten er 50 klaar zijn dus dat gaat wel lukken. Alleen nog even schuren en voorzien van druivenpitolie....

Morgen had ik in de planning om naar een breedbandschuurmachine te gaan kijken maar volgens mij ga ik lekker verder met deze klus. Best wel eens lekker een serie van iets te maken... Je komt in een soort van "flow" ..... STOP !!!! En daar gaat het dus vaak mis....Je bent lekker het 80e plankje aan het frezen en zit helemaal in het werk...je gedachten dwalen af en HAK....de frees vliegt eruit en maakt korte-metten met alles wat die tegen komt.... Daarom doe ik ook steeds 10 planken tegelijk en dan even wat anders doen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.