Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Joepie !!!! Houttrip !!!!! Had ik de hele week al zin in !! We gaan een bedrijf bezoeken dat na 50 jaar zijn deuren gaat sluiten. Zeer benieuwd wat daar allemaal te vinden is. Zal wel wat foto's maken voor een mooi verslag.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@hedge : bedankt

@rpvl : hahaha...da's toeval. In de stijl van "drew" heb ik een aantal oude transportkarren gekocht. Zijn daar ooit nieuw gekocht en zijn 60 jaar door de werkplaats gereden vol met hout. Zien er echt super uit. Verder natuurlijk veel hout bekeken en gekocht. Komende week gaan we nog een paar keer die kant op

Aangezien we gisteren een roadtrip hadden mag ik straks nog even aan de slag in de werkplaats. Er worden diverse bestellingen opgehaald namelijk. Altijd gezellig.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : Tja....heb wel foto's gemaakt maar de verkoper had liever niet dat ik deze publiceerde. Wel erg jammer want het was een briljante plek waar elke houtbewerker spontaan gelukkig zal worden. Een beetje hoe ik mijn droomwerkplaats voor me zag...misschien ooit.....:eek:
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
@lars : Tja....heb wel foto's gemaakt maar de verkoper had liever niet dat ik deze publiceerde. Wel erg jammer want het was een briljante plek waar elke houtbewerker spontaan gelukkig zal worden. Een beetje hoe ik mijn droomwerkplaats voor me zag...misschien ooit.....:eek:

:eek::(:eek::( Nu is mn zondag ook meteen verpest ;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Gisteren 2 grote aanhangers vol hout opgehaald. Lastig te zeggen wat we allemaal mee hebben tot op heden..hahaha... Beuk ,iep ,eik ,mahonie ,jatoba ,wenge,bubinga ,merbau en wat onbekende soorten...Deze zal ik eens schaven en dan is het stukken beter zichtbaar. Een aantal delen had een mooie camouflagelaag van houtstof.

Morgen stapelen we alles even netjes op in een garagebox want verder heb ik in Zwolle geen plek meer...hahaha...

Vanaf donderdag gaan we weer lekker aan de slag in de werkplaats, mijn handen jeuken !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@klaas : Heb ik nog niet opgemeten. Bubinga heb ik meestal wel tot 52mm dikte op voorraad

2016-11-24 09.02.09.jpg

Klant heeft de mal gemaakt....bleek alleen de maat van de mal niet te kloppen....hahaha.... Gelukkig had ik zelf eaa nagekeken.... Check,check,double check

Net alles ruw op maat gebracht...nu mag het even een dagje rusten en dan gaan we morgen schaven en lijmen.. Zondag mag het blad de deur uit namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: DaandeW

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@shadowman : Dit is mappa burl

@emilio : Yep....en ze zien er super uit, echt heel blij mee.

Nu even ontbijten....bakje muesli....koffie....daarna broodjes smeren en aan de slag. Er komen wat mensen hun bestelling halen en er komen ook gewoon mensen lekker hout neuzen. Tussendoor probeer ik dan even aan wat lopende bestellingen te werken. Wordt weer een toffe zaterdagochtend !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@bungdacue : Stuur maar even een mailtje met je gewenste maten. Dan puzzel ik even en kijk ik waar het meeste uit kan komen.

Het was weer een gezellige boel in de werkplaats. Op dat soort momenten mis ik mijn winkeltje wel....voorheen had ik vaste openingstijden en kwamen er vaak een heleboel houtbewerkers gezellig buurten. In deze werkplaats is dat helaas geen optie. Wanneer ik alle plankjes en balkjes hier naar toe haal dan past er weinig meer bij...hahaha..... Je weet maar nooit wat er in de toekomst kan gebeuren he :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.