Blog : Mijn belevenissen in houtland

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
Aandacht voor goede foto's is zeer belangrijk vind ik ook. Qua camera moet je met je telefoon echt heel ver komen. Zorg voor een nette achtergrond en goed licht. Google een op 'product photography box', wellicht kun je er zelf 1 maken. Voor de wat kleinere stukken hout zal dit top werken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Wat een superochtend !! http://www.paulvanderwalfotografie.nl/ Paul,bedankt voor je hulp ! Echt enorm leerzaam. Aantal tips over de camera zelf maar ook tips over hoe je een betere foto maakt. We hebben een aantal dingen gelijk besteld oa fotobewerkprogramma,grijskaart en ik ga op zoek naar een grote flexibele plaat wit materiaal. Het ging vooral over hoe we de sieraden beter konden fotograferen maar ook qua houtfotografie is veel echt een stuk duidelijker geworden.

@rpvl : Zo'n box hadden we al staan maar nu kunnen we er echt optimaal gebruik van maken. Vooral voor sieraden, t hout past er niet in en dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren.

Nu lekker even een ochtendje werkplaats, erg veel zin in;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : hahaha...ik heb wel foto's gemaakt maar niet met de chique camera hoor


Mocht iemand nog een project op willen starten en diegene zoekt naar 20mm kersenhout dan kan ik helpen. De komende 2 weken komt er 2 kuub kersenhout naar Zwolle, erg blij mee.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
IMAG5450.jpg
Oeeiiiiii.....deze is echt mooi !!! Gisteren heb ik dit blok gezaagd en vandaag schuur ik alles netjes glad. Qua bestellingen ben ik redelijk bij dus kan ik weer wat extra voorraad maken voor het houtwinkeltje, altijd leuk.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey halo
Dat Ziet er echt helemaal top uit
Geweldig hoe mooi hout kan zijn
Daar kun je uren naar kijken
Mvg leroy
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@leroy : Er gaat inderdaad wel eens tijd verloren door het staren naar hout...:eek:

Ik ben vergeten gisteren foto's te maken, eigenlijk jammer want er zat echt veel apart spul tussen. Bijzondere verlijmingen en apart hout. Nu staat alles ingepakt klaar om afgehaald te worden door DHL.

Komende week weinig tot geen activiteiten in de werkplaats. Er zijn een aantal klussen in huis die ik graag af wil maken en verder zit de week aardig gevuld met allerlei afspraken. Dat wordt afkicken dus:p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMAG5555.jpg

Nou...voor lars dan even een mooi plaatje. Een klant vroeg naar een hoge kwaliteit quilted maple....nou....gevonden !!! Voor de foto het hout even gespoten met ethanol van Richard (meubelrestauratieshop) .

Nu richting wp om bestellingen klaar te maken en om alvast hout uit te zoeken voor de mailing vijfdaagse volgende week !!! Dat gaat een tof geheel worden
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zo....dat was een beste zaag/schaafsessie........ Wat ben ik blij met de brikettenpers, anders heb ik echt een heleboel zakken moeten wisselen. Nu poept de pers er mooie briketjes uit. Bijna alle lopende bestellingen zijn klaar en heb zelfs een mooie partij al klaargemaakt voor volgende week.

Vanmiddag ga ik even zelf aan de knutsel aangezien er nog eaa klaar moet worden gemaakt voor de woonbeurs. Dozen vol klein spul...dus van snijplank tot wijnflesstopper.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : Dat vond de klant ook. Zulke blokken zijn echt uniek en daarmee wel gelijk bizar prijzig. Wanneer ik zo'n stuk moet verzagen dan ga ik vaak eerst even rustig zitten en ga dan rustig naar de zaag.

IMAG5576.jpg
Gatenkaas !! Erg leuke klus voor een plaatselijk bedrijf. Ik had gelijk een goede reden om wat nieuwe boren aan te schaffen.

IMAG5574.jpg
Deze heb ik besteld bij Baptist. Om 15 uur aangeklikt en de volgende dag voor 12 uur in huis....best indrukwekkend !!

Gisteren heb ik redelijk veel bestellingen voorbereid en vandaag ga ik die allemaal klaarmaken. Dat betekent dus veel schaven, doe ik graag. Verder ligt er wat hout klaar voor de mailing actie van komende week. Zoiets is altijd veel werk maar is echt leuk om te doen. Eerst het hout uitzoeken, dan schaven, fotootje en de maten nemen. Alles via mailchimp rondsturen en dan kijken wie er interesse heeft. Het is ook bijzonder om te zien wat een ieder met het hout gaat maken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zo...dit was dag 2 van onze mailingvijfdaagse. Boel werk om te doen maar ik vind het erg leuk om een boel mensen zo te kunnen helpen aan hout. Net weer even de marktplaatsadvertentie's erop gezet...ook veel werk maar wel belangrijk.

Nu even lekker een poosje luieren....hahaha
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Cool man ben je zaterdag ook aanwezig dan gaan me vrouw en ik er ook heen
Mvg leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.