Blog : Mijn belevenissen in houtland

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ha Rick,

Volgens mij wordt dat een mooi kistje met dat fineertje. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wat hanteer je nu voor wanddikte? Komt op de foto een beetje dik over. Zal wel vertekend beeld zijn.:confused:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@hunto : Wanddikte is erg uiteenlopend. Ligt natuurlijk aan vele dingen : formaat van het kistje, welk type sluiting , wordt het kistje "gecarved"( ga ik er dus met de slijptol op los :eek:) en de wens van de klant. Dit is uit mn hoofd 11mm.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
11133767_846958775339727_3300635958146992577_n.jpg

We hebben er wat creatieve klanten bij zitten....hahaha.....

11127578_846952765340328_4878354380188828670_n.jpg

Deze vond ik ook wel grappig....

Vorige week heb ik weer wat mensen blij mogen maken met unieke stukken hout. Een voorbeeldje daarvan zie je hieronder.

masave flamed eur maple.jpg

Gespiegeld setje gevlamd esdoorn voor de bouw van een telecaster gitaar

Dit weekend staat er weinig op het programma. Er gaat zowiezo nog 1 mailing de deur uit met aanbiedingen voor hout en verder wachten er nog wat administratieve taken op mij :p
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Rick, hoe snel schat je in dat gemiddeld het hout uit de mails verkocht is? En de logische vervolgvraag, als dat toch vrij vlug is,zou je dan willen overwegen om ook eens later op de dag de mailing te versturen.. ;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@swave : De verkoop gaat vaak erg snel. Ik wil best eens wat later op de dag een mail verzenden. Ook verstuur ik in het weekend vaak wel mailingen. Ik probeer dit zoveel mogelijk te spreiden want soms zijn mensen aan het werk en dan kan er niet naar prive-mail gekeken worden. Voor de beroepsahoutbewerkers is dat natuurlijk anders.

IMAG0833.jpg

Vorig jaar kocht ik van een mede forumlid een erg fijne kettingzaag. Daarbij had hij twee plakken robinia gedaan die ik nodig was voor een plaatselijke school. Vorige week was ik er en zag twee mooie tafeltjes staan....en nog voordat ik weg ging was er al weer 1 tafeltje verkocht. Alle opbrengsten gaan naar de school zelf voor het organiseren van extra dingen.

IMAG0884.jpg

Gisteren kwam ik bij de plaatselijke groothandel in ijzerwaren en daar stonden wat benchcookies op de balie. Mmmm...die zijn voor mij....ik kon me niet bedwingen en heb gelijk 10 setjes gekocht. Er is altijd wel iemand die zo'n setje kan gebruiken.

IMAG0870.jpg

Wortelnotenfineer.... Wat is dit toch akelig mooi.... Kreeg gelijk alweer allerlei ideeen voor nieuwe kistjes...eerst maar eens afmaken waarmee ik bezig was...

Straks nog even naar de werkplaats om wat hout op te halen en koffie te drinken. De rest van de dag ben ik lekker thuis om nog meer koffie te drinken en gebak te eten. Ik ben jarig !! :D Vanmorgen kreeg ik een kadootje....langwerpig...mmmm...snel opengescheurd en wat zat erin ? Een mooie vormguts van Crown !! Morgen maar eens mee aan de slag. De beitel heb ik gekocht bij onze eigen houtdraaispullen-leverancier Ronald Kanne van de Houtdraaierij. Wat zeg jij ? Moest je die zelf kopen ? Ja want anders duurt het uren voordat Geertje weet welke beitel ik graag zou willen....
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Rick van harte gefeliciteerd en een fijne dag.
En natuurlijk veel plezier van je nieuwe guts.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo jonge man.
Uit het mooie Barendrecht een gelukwens voor je verjaardag. Ik wens je al het goede toe. Veel haar (daar waar nodig :D ), veel koffie, veel houtpraatjes en een goede gezondheid.
hartelijke groet Hugo oja dat gebak? houd ik van je tegoed:rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.