Blog : Mijn belevenissen in houtland

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
IMG_20160625_183614.jpg
Het duurt soms wel een tijdje:eek: , maar vandaag m'n snijplank geschuurd. Het noten komt van de huisleverancier, het beuken van oude tafelpoten.
Alleen nog een olie halen om 'm af te werken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@ronald l : dat ziet er zeer bruikbaar uit !! Mocht je skyld olie van ikea willen gebruiken dan heb ik nog wel een paar liter die ik niet meer gebruik. Persoonlijk heb ik het liefste druivenpitolie. Deze haal ik meestal....oh wacht...ik lieg....."die haalt Geertje meestal bij de Jumbo"

IMAG4785.jpg
Overzichtsfoto ziricote zij-achterkanten.... Een klant kwam eaa uitzoeken voor zijn nieuwe project.... keuze genoeg...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat een week !!! Druk met van alles en nog wat...En nu is het alweer zaterdag.... Straks naar de werkplaats om een mooie berg beukenhout te schaven. Samen met mijn steun en toeverlaat Ronald is deze klus goed te doen. Ik invoeren en hij aanpakken.... Af en toe even koffie... De brikettenpers gaat uit want het is relatief zonde om beukenkrullen niet optimaal te gebruiken. Dat wordt dus weer zakken vullen...voor oa de cavia's van ronald maar ook voor een aantal kennissen die graag vis roken. Beukenkrullen ruilen voor gerookte vis...mooier wordt t niet :eek:

Gisteren heeft GAV mij enorm geholpen met het verzagen met 2 enorme delen mahonie. Deze waren 55x1000x2800mm....pffff.....Dat was ook 1 keer maar niet weer... Nu wil ik wel zulke platen regelen maar dan echt alleen op bestelling . Nu was het eigen voorraad en zulke delen laten zich moeilijk verwerken. Leermomentje !!

Volgende keer dient zich ook weer een klus aan voor het maken van een serie steakplankjes. Ik regel het hout en maak de mallen....het schuur en freeswerk doe ik dan samen met iemand anders. Normaal zou ik niet direct zo'n klus aannemen maar het is voor een oude zakenkennis uit mijn horecagroothandeltijd. Altijd goed contact mee gehouden en dan help ik graag met zulke klussen. Vorig jaar ook al eens 100 stuks gemaakt. En wanneer je zo'n klus met goede vrienden kan klaren dan is het nog mooier.

Ook al enige tijd loop ik met het plan voor een webwinkel. Veel over nagedacht maar het kwam er steeds niet van. Toen dacht ik aan ebay. Dat kan wel eens een mooie oplossing zijn. Daar ga ik me de komende tijd dus in verdiepen. Account aangemaakt dus het begin is er. Concreet zal ik dit pas na onze vakantie gaan doen want stel nou dat iedereen ineens allemaal hout gaan inklikken en ik lig ergens op een luchtbed :D:D

Koffie is op, omkleden en aan de slag !!
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
De webwinkel, alleen voor hout of ook voor items welke je maakt?

Hout lijkt me prima op ebay, voor gemaakte spullen zou ik ook eens naar Etsy kijken als ik jou was.

Prettig weekend kerel.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@wimmel : Dat is alleen voor het hout. Mijn eigen productie ligt relatief stil momenteel, heb even zo'n periode dat er wat minder tijd is voor eigen projecten. Wel rollen er nog snijplanken de werkplaats uit. Deze gaan binnenkort verkocht worden bij een plaatselijk restaurant. De opbrengsten gaan allemaal naar Villa Joep
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
In combinatie met Wordpress is het opzetten van je eigen webshop niet heel erg lastig, of je doet het net als je mailings.. maar dan op je website :) Maar wordpress zelf is niet heel lastig kost alleen wat tijd in het begin.
Vind die mailings trouwens soms irritant... Zie zoveel hout zoveel idee.. alleen of even geen geld of geen tijd.... :(
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@imnaiki : hahaha... Dan me voorstellen dat zo'n mailing je soms tot waanzin kan drijven. Er zit ook niet echt een vast ritme in, het is echt gebonden aan de tijd die er is en vooral aan mijn eigen behoefte aan het maken van zo'n mailing. Webshop kan misschien ooit komen maar ebay leek me wel een leuk uitstapje...gewoon eens kijken of het voldoet aan de 1e regel binnen Masave : Is het leuk ?? :D
 

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
33
0
Bobeldijk
Als je internationaal wil verkopen kan ebay goed werken, Alleen wat expats gebruiken ebay in nederland omdat marktplaats zo groot is heeft ebay jaren geleden marktplaats gekocht. Marktplaats werkt natuurlijk wel heel anders maar je kan natuurlijk een eigen webshop bouwen en deze via etsy, pinterest en marktplaats aan de man brengen. (Als je vragen over Ebay/marktplaats hebt kan je me een pb sturen, mijn vriendin werkt daar)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@werner : bedankt he !!

Koffie is bijna op, straks richting werkplaats om het hout voor een kleine serie steakplanken klaar te maken..... Gisteren de laatste mailing verzonden voor de komende weken. Ik vind het altijd wel een fijn gevoel wanneer je rustig aan je vakantie kan beginnen. Voorheen ramde ik echt door totaan de ochtend voordat we weggingen...bekaf in de auto en dan eerst drie dagen slapen op vakantie...hahaha.... Grappig hoe een mens kan veranderen door de tijd heen...
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Gelukkig worden we allemaal rustiger ;). Prettige vakantie gewenst Rick! En ook aan alle anderen overigens met het houtvirus.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De laatste paar dagen voor de vakantie :
Er staan nog een redelijk aantal bestellingen in mijn boekje die ik klaar mag maken. Maandag gaat alles de deur uit, een deel wordt gehaald en de rest gaat per vervoerder naar zijn eindbestemming. Erg uiteenlopend geheel dit weekend : van oude eiken balken tot aan 5A quilted maple !!!

Helaas kan ik niet iedereen nog helpen met zijn bestelling dus alles wat nu nog binnenkomt schuiven we door tot over 2 1/2 week. Ik moet toch een keer op vakantie he:eek:
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Rick,
Mocht je wat krap in de tijd komen, mag je mijn bestelling doorschuiven naar na je vakantie! Het heeft geen vliegende haast! Heb nog een maand of 5 voor het klaar moet zijn :)
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat je gestrest op vakantie moet ;)

Fijne vakantie! Cheers,

Ruben
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rmenkveld :hahahaha..... Dat vind ik mooi van je !!

Gelukkig hebben we alles onder controle. Alleen project "steakplanken" loopt een beetje uit aangezien mijn hulp twee mallen heeft gemodificeerd (of te wel vernield..:p) Deze zijn weer hersteld dus maandag kan hij verder. Goede kans echter dat ik zelf het freeswerk nog even klaarmaak dan kan er maandag geschuurd worden en geolied.

IMAG4910.jpg
Dit was ook wel erg leuk. Dit zijn alle restanten van de steakplanken, krom...noesten....scheuren...... Dezelfde klant vroeg me ooit eens naar stoere broodplanken. Ruig,rustiek,landelijk...u kent de termen wel...

IMAG4923.jpg
Bedoel je zoiets ? "Tof" zei de klant. Gewoon simpel handvat en dan de rotex erover met korrel 150. Je blijft dus de zaagsporen zien maar het wordt wel enigzins glad.

IMAG4926.jpg
Laagje olie erop en dan nog een leren touw aan het uiteinde. Ik ben van de resten af en de klant heeft voor weinig geld wat broodplanken voor in zijn winkel. Uiteraard alleen de arbeidskosten berekend. Het was namelijk zijn "eigen" afval ;)

IMAG4925.jpg
Steakplanken..... dit zijn er 70..... er is een optie op 500 stuks.... Oef, da's dan echt serieus werk. Dan moet je echt met meerdere mensen bezig anders wordt je knettergek.

IMAG4929.jpg
Tussendoor kon ik mooi even wat andere planken in de olie zetten. Deze gaan volgende week naar http://www.bistrodezoeteinval.nl/ , daar zullen ze verkocht worden. Alle opbrengsten gaan dan naar http://www.villajoep.nl/

IMAG4932.jpg
Deze week ook 3 platen populieren triplex laten komen om nog 2 kasten te kunnen maken op mijn zolder thuis. Dat staat ook op zijn plek en ziet er een stuk beter uit dan de situatie daarvoor. Achter de witte platen aan de linkerzijde zit ook een stelling met allemaal balkjes en plankjes in bijzondere houtsoorten. Zo staat het een stuk netter vond ik zelf. Kom je hout kijken ? Dan haal ik de platen even weg en daarna schuif ik ze er weer voor.

IMAG4856.jpg
Mijn rustpunt in de dag gaat ons ook binnenkort verlaten. Mocht iemand nog een lekkere bank nodig zijn dan mag je deze komen halen. De 27e deze maand komt onze nieuwe bank. Ja, huize koorman houdt de economie wel draaiende...hahaha....een paar jaar geld gespaard voor de kachel en een nieuwe bank. Best tof dat het dan zo ver is.

Koffie is bijna op, ik ga naar de werkplaats. Update volgt zsm.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@lars : Het is inderdaad een boeiend vak

@rjmulder : bedankt , jij ook he !!

Het is weer een boeiende week geweest met vooral diverse administratieve "uitdagingen". Ik kan echt niet begrijpen dat mensen hun faktuur niet betalen maar wel doodleuk een nieuwe machine kopen oid. Zal wel iets te maken hebben met mijn ouderwetse opvoeding "Je moet pas geld uitgeven wanneer je het hebt" . En wat ik dan echt niet begrijp is dat mensen je iets beloven en dan dit gewoon niet doen. Echt heel apart. De eerste paar keer wil ik zelf nog wel eens een berichtje sturen maar daarna gaat het toch echt door naar http://www.daadkracht.org/ Daar worden zulke probleemgevallen erg netjes opgelost. En nog belangrijker : ik kan mijn tijd gebruiken voor hetgeen ik het liefste doe : werken met hout !!

Vandaag worden de laatste bestellingen ingepakt en deze gaan morgen dan de deur uit. Dan nog de laatste beetje administratie en dan lekker op "luierstand":D

Goede vakantie allemaal !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.