Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 33 van de 135 EersteEerste ... 2331323334354383133 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 1347
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Straks even richting werkplaats. Er komt iemand zijn bestelling ophalen. Dat was iets teveel om thuis eerst neer te zetten. Verder kijken we dan samen even de huidige voorraad door, vaak staat daar ook nog eaa tussen wat hij kan gebruiken. Deze klant bouwt beroepsmatig muziekinstrumenten. Zij hebben weer hele andere eisen aan hout dan de andere houtbewerkers.

Hieronder zie ik hoeveel mensen m'n blog al hebben gelezen...dat is een serieuze hoeveelheid ! Heb er gewoon veel plezier in om te vertellen over wat ik doe.

Afgelopen week was een mooie weerspiegeling van wat Masave allemaal kan leveren. Hout voor een meshandvat , gitaar , ukelele, kistje, schaal , tafel en wat fineer voor inlegwerk....en als kers op de taart een grote verlijmd eiken tafelblad. Vermoeiende week maar ik heb me goed vermaakt !!

2015-08-22 17.10.28.jpg
    En zelfs brandhout !! Toen we aan het barbeque'en waren kwam er een toffe foto van een pizzaschep binnen die ik eens voor een houtkameraad had gemaakt....Zal ik morgen even posten.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    2015-08-23 10.54.53.jpg

Missie geslaagd....moerasessen....spaans cedar....red alder....lichtgewicht mahonie.....Nu waren we aan t denken over ziricote...... Erg mooie houtsoort maar toch besloten om dit even uit te stellen tot zijn volgende bezoek.
    met vriendelijke groet,
    rick

krijgt hij spijt van....dat stuk ziricote blijft vast niet liggen tot het volgende bezoek

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @cocobolo : Dat denk ik ook......

2015-08-27 08.43.21.jpg
    Straks komt DHL weer pakketjes halen
    met vriendelijke groet,
    rick

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Zo....twee dagen niet in de werkplaats geweest...Ik begin ernstige afkickverschijnselen te vertonen.

Straks lekker op tijd die kant op. Om 7.30 doet de vroege ploeg altijd koffie...altijd leuk om daarbij te zijn. Dan wachten er een mooie reeks opdrachten: Van een stuk mahonie voor een bedieningspaneel van een bootje tot aan gestoomd beuken voor een traphek.

Gisteren kwamen er 2 mensen langs die een tafel zochten. Eigenlijk komen we altijd uit op eiken. De mensen keken een beetje vreemd toen ze hoorde dat ik standaard weinig eiken op voorraad had. Uiteraard heb ik wel voorbeelden aan de muur hangen van foutarm eiken tot aan rustiek eiken. Zo krijg ik al snel een beeld van wat iemand zoekt. Dan kan ik gericht op zoek. We schaven het hout allemaal op maat. De klant kan het dan zelf in elkaar zetten. Dat kan ook met hulp van ons eventueel.

Morgen komt er een houtkameraad een blok beuken met slaap verzagen tot dunne plakjes....wordt weer smullen dus !!

Momenteel ook weer druk bezig met het inkopen van hout....binnenkort komt er weer veel moois naar zwolle....
    met vriendelijke groet,
    rick

Hoi Rick,

Ook ik lees al jouw verhalen met plezier . Ik moet toch echt nodig eens jouw kant op komen om een kijkje te nemen in die snoepwinkel ;-).

Ga zo door zal ik maar zeggen.

Gr Edwin.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Wat was het heerlijk om weer even bezig te zijn..... Beetje schaven...stukje zagen... Verder kwam de eigenaar van www.binthout.nl kennis maken. We hadden al diverse keren contact gehad maar nog nooit live kennisgemaakt. Dat was erg leuk, t bleek dat we veel dingen gemeenschappelijk hadden... Hij heeft een mooie woodmizer staan die 900mm kan zagen...altijd tof !

Die middag kreeg ik een berichtje van een groot fineerbedrijf. Zij gingen "snijden" (hahaha) in hun voorraad. Alle slowmovers gaan eruit. Ik had al eens hun zolder bekeken. Daar ligt van alles....gevlamd esdoorn , plataan , wortelhout...allemaal rare dingen.... Of ik niet alles op wilde kopen.....
    Tja....vooruit dan maar weer.. Toen hoorde ik exact hoeveel het was Wil iemand nog zijn caravan of huis fineren ? Of andere een voetbalveld ?

Binnenkort komt dit naar Zwolle, dit even te denken hoe ik dit aan ga pakken. Misschien is het leuk dat ik een middag organiseer om fineer te bekijken ????
    met vriendelijke groet,
    rick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    En zelfs brandhout !! Toen we aan het barbeque'en waren kwam er een toffe foto van een pizzaschep binnen die ik eens voor een houtkameraad had gemaakt....Zal ik morgen even posten.
    Hier nog even wat foto's van de pizzaschep die Rick voor mij gemaakt heeft.

2015-08-29 10.41.44.jpg

En met zelfgemaakte pizza van de bbq

2015-08-22 18.58.46.jpg

Het is een succes!!
    Groeten, Raymond

Hoeft hij alleen nog maar een Bierpul voor je te draaien .

Een fineer middag lijkt mij wel leuk!!
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Forum Rechten