Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Vandaag ga ik bezig met de voorbereidingen voor komende maandag. "Wat is er dan ?" hoor ik jullie denken. Nou, maandag houdt mijn goede vriend en houtdraaigoeroe Ronald Kanne zijn open huis. Nu had ik mijzelf voorgenomen om geen extra evenementen te bezoeken als leverancier maar dit is dan net toch even anders ;)

Met een aantal dozen vol bijzondere houtsoorten crossen wij (geertje en ik) richting het mooie NieuwWehl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Even een klein rustmoment ingelast vandaag en waarschijnlijk morgen ook ...vrijdag maar weer verder :cool: Altijd blijven lachen zeg ik maar !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Net even een half uurtje bezig geweest....pff...viel vies tegen.... Toch nog maar even rustig aan doen...haha


2016-03-25 08.43.38.jpg

Toch een kleine order klaargemaakt en wat andere kleine dingen geschaafd. Vanmiddag komt er nog iemand een berg hout ophalen maar verder geen activiteiten in de werkplaats.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2016-03-25 16.06.47.jpg

Gisteren hadden mijn kinderen wel een mooi plan. Geld inzamelen voor het WNF en dan in het speciaal het project "Red de olifant". Al snel kwamen we tot de conclusie dat het wel leuk zou zijn om hout te verkopen en dan de opbrengsten te doneren aan dit project. Dus hout uitgezocht , gefotografeerd en op de mail gezet. Echt heel leuk om dit zo samen te doen met de kinderen. De mailing werd goed ontvangen en we hebben al bijna 200 euro opgehaald.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@hunto : Dat zijn de mooie dingen in het leven.

Vandaag een dagje weinig activiteiten, morgen gaan we naar het open huis van de houtdraaierij !!! Er liggen daar balkjes en vele soorten en maten ... Hopelijk tot morgen allemaal.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
En toen was het alweer 1 april. Het eerste kwartaal 2016 zit erop ! Het is hier dus even een piekmoment op het gebied van boekhouding. We proberen altijd gelijk de boel klaar te maken. Klaar is klaar !! Toch ?

Deze week was het rustig wat betreft activiteiten in de werkplaats...sterker nog...hahaha....ben nog niet geweest. Vanmiddag dus even aan de slag met de bestellingen. Ook komen er wat mensen hun hout ophalen dus dan kan allemaal mooi tegelijkertijd.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Wow...net even gekeken...meer dan 90.000 x is deze post aangeklikt.... Dan zijn serieuze aantallen.

Gistermiddag was het gezellig maar echt veel heb ik niet kunnen doen. Koffie drinken, over hout praten....ach...ook een mooie besteding van de tijd toch ? Wel eaa klaar gelegd zodat ik er straks gelijk mee kan beginnen. Een leuke verzameling aan bestellingen : van 40 kilo hout voor snijplanken tot aan 2 stukken ebben 10x30x90mm...en van alles daar tussen. Machtig mooi !! Ook voor komende week staan er weer een aantal mooie orders in het boek. Nu mooi op tijd richting werkplaats en dan ga ik vanmiddag lekker in de zon zitten :cool:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : Bedankt voor het compliment. Deze blog is voor mij een soort uitlaatklep... een soort dagboek maar dan openbaar...hahaha

De communicatie voor de zelfstandige is wel een boeiend iets. Terwijl ik nu zit te klikken op woodworking.nl komen er bestellingen binnen via A. mail , B. whatsapp , C,sms D.facebook messenger en over een kwartiertje komt er iemand langs. Ik probeer eigenlijk iedereen te vragen of ze na onze communicatie (op welke manier dan ook) altijd nog even mailen. Soms stuur ik de mail ook zelf ter bevestiging van de order. Dat zijn wel lastige zaken soms. Ik kan me voorstellen dat 10 jaar geleden dit echt heel anders was. Persoonlijk ben ik wel blij met de mogelijkheid om makkelijk en snel beeldmateriaal te delen. Klant zoekt een stuk hout , rickt maakt een foto, via de wifi naar de klant...."goed ? " oke, dan doen we die. Zo kan ik echt snel mensen helpen en dat is erg fijn.

Zo...koffie is op en ik ga even wat dingen klaarleggen voor het gesprek straks. Goed weekend alvast allemaal !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Straks lekker even een uurtje zagen en plakken !! Enorm veel zin in.

Gisteren had ik eigenlijk weinig te doen en dan is het goed om eens "aan" je bedrijf te werken ipv "in" je bedrijf. Met als resultaat dat ik dit weekend 3 nieuwe opbergkasten ga bouwen om hout netjes in te leggen. Vooral al die gespiegelde sets is moeilijk wegleggen. Net een 5-tal platen populierenmultiplex besteld en daar gaat dit weekend de zaag in. Koffie is op en ik ga op pad !! Fijne dag allemaal.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2016-04-06 17.21.06.jpg

1 mal gemaakt en dan straks met de kopieerfrees allemaal dezelfde uitsparing....Het gros zaag ik natuurlijk eerst weg met de decoupeerzaag.

Alle kanten heb ik voorzien van een 45graden kantje...Dat wil zeggen de delen waarmee je straks in aanraking kan komen....

2016-04-07 10.22.05.jpg
Een partij schroeven erin en dan heb je ineens een soort van stelling.... Dat populierenmultiplex is echt superlicht. Tot op heden allemaal nog maar dingen gebouwd van berkenmultiplex (en eigenlijk is dat veel mooier...maar ook duurder).
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Bekijk bijlage 46506

1 mal gemaakt en dan straks met de kopieerfrees allemaal dezelfde uitsparing....Het gros zaag ik natuurlijk eerst weg met de decoupeerzaag.

Alle kanten heb ik voorzien van een 45graden kantje...Dat wil zeggen de delen waarmee je straks in aanraking kan komen....

Bekijk bijlage 46507
Een partij schroeven erin en dan heb je ineens een soort van stelling.... Dat populierenmultiplex is echt superlicht. Tot op heden allemaal nog maar dingen gebouwd van berkenmultiplex (en eigenlijk is dat veel mooier...maar ook duurder).

Daar kan je heel veel facturen en betalingen insteken hoor Rick, of zal het voor bestelbonnen worden?
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hahahahaha...die Sirjacobs.... Dat had inderdaad gekund maar hier komen allemaal stukken hout in te liggen. Nu ligt alles op 1 grote stapel....en ik ben altijd de onderste nodig zo lijkt het.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@piet : Dat is wel een goed idee !

Deze zatedagochtend eens niet naar de werkplaats, er wachten wat huishoudelijke taken namelijk....tja....dat gaat ook maar door he....

Een houtkennis van mij wilde graag eens een keer houtdraaien...nou ....dat kan bij mij wel....Vanmiddag gaan we dan eerst een uurtje tussen de centers draaien.... Balkjes liggen klaar en de beitels zijn geslepen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.