Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 129 EersteEerste 123451353103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 1285
    IMAG0468.jpg

Afgelopen week had ik dit stapel thuja burl fineer in de wekelijkse mailinglijst staan. Vreemd genoeg verkocht dit niet. Eergisteren wilde ik het stapeltje fineer weer terug leggen in het fineerrek maar toen zal ik ineens 2 plaatjes 4mm triplex liggen....mmm......Gelijk maar besloten om het fineer te verlijmen op het triplex. Wanneer er weer een kistje gemaakt gaat worden dan heb ik al gefineerde plaatjes klaar liggen !

IMG_3044.jpg

Via de mail kreeg ik deze foto toegestuurd van een klant voor wie ik een stapeltje esdoorn en kersen had klaargemaakt. Ik vond het er zelf enorm indrukwekkend uitzien.

bas rikkers.jpg

Deze foto kreeg ik al een tijdje terug binnen via de mail. Gemaakt door Ferdinand Rikkers, hij komt ook op de Masave Open Dag 31 mei om te vertellen hoe zijn bedrijf instrumenten maakt.

Vandaag ga ik bezig met wat draaiwerk en de houtwinkel moet weer even opgeruimd worden. Afgelopen week hebben we aardig wat mensen op bezoek gehad en dan trek ik nog wel eens wat hout uit de vakken

Van mijn wilde plannen van gisteren is helaas weinig gekomen. Dat schuiven we dus mooi een paar dagen door. Gisteren een beetje rustig aangedaan. Beetje filmpjes kijken op youtube en hier en daar een dutje....heerlijk ! Er kwamen nog wel een aantal mensen hun bestellingen op halen dus zij kunnen ook weer aan de slag.

Maandagochtend wordt het ook weer gezellig. Goede houtvriend Kor komt op bezoek...beetje koffie drinken en praten over hout en zijn mooi filtersysteem. Deze komt hij laten zien op de masave open dag 31 mei. Wil je dus meer weten over de werking van een fijnstoffilter ? Kom dan even bij Kor langs. Hij heeft ook een aantal filters mee om je eigen machine te bouwen. Deze heb ik afgelopen vrijdag ook weer in werking gezien bij forumlid GAV.

WP_20150226_15_03_26_Smart.jpg

Mijn nieuwe knuffelhoutje.....zo mooi....dat ik er zelfs bij slaap

IMAG0518.jpg

Afgelopen dagen heb ik weinig gedaan. Vandaag weer eens rustig aan het rommelen in mijn eigen werkplaatsje thuis. Mijn zoontje had nog wel hulp in de aanbieding.....tadaa...... Fantastisch !! Nu staat die bever mij de hele dag op de vingers te kijken....

IMAG0519.jpg

Een kleine 2 weken terug had ik dit blok al eens verlijmd uit restanten limba,esdoorn en noten. Vandaag besloot ik het blok maar eens in de draaibank te zetten. Dat limba draait echt heel makkelijk. Gelukkig heb ik europees esdoorn genomen en niet zijn knetterharde broertje "hard maple". De drie houtsoorten passen mooi bij elkaar.

IMAG0520.jpg

Zo...buitenkant is klaar....morgenmiddag ga ik waarschijnlijk verder met de binnenkant... Tussendoor heb ik nog wat fineer kunnen plakken op dun multiplex.....

Morgenochtend gaan we weer naar de externe werkplaats want er wachten weer een aantal bestellingen die klaargemaakt mogen worden.

Hallo Rick
    Mooie schaal, help dat toezicht een beetje? Zorg je wel voor gelaatsbescherming. Ook voor de bever natuurlijk. Die kunnen er aardig ziek van worden Oja mooi stukje slaaphout.
    hg Hugo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    Mijn nieuwe knuffelhoutje.....zo mooi....dat ik er zelfs bij slaap
    Rick, dank je wel voor de foto! Als Brie commentaar geeft op mijn hout-gerelateerde afwijkingen kan ik haar laten zien dat het altijd een stuk erger kan!

Groet, Rob.

PS: foto van de andere kant van dat stuk hout heb je zeker niet?
    Laatst gewijzigd door Heckemann; 17-03-15 om 16:45. Reden: Aanvulling.
    "I may be left handed but I am always right"

@armadaman: De bever had nog geen bescherming...gaan we bestellen....haha

@heckemann : Foto zal ik maken...zal kijken of ik dit stuk ook kan vervoeren naar mijn open huis 31 mei....

Mooie schaal rick.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten

IMG_3044.jpg

Via de mail kreeg ik deze foto toegestuurd van een klant voor wie ik een stapeltje esdoorn en kersen had klaargemaakt. Ik vond het er zelf enorm indrukwekkend uitzien.
    Dit zijn wel hele gave tandwielen Rick, kun je niet eens vragen hoe ze gemaakt zijn?

jaap

Dit zal een mooie schaal worden Rick.
    De kleurencombinatie van de houtsoorten zitten zeer goed.
    Ik kijk al uit naar het eindresultaat.
    Groetjes.

Dat wordt weer een mooie schaal. Ik zie dat je pootjes tegen het vibreren hebt geplaatst. Helpt het je een beetje?
    Die canvac afzuiger, maakt hij veel lawaai? Ik wil ook zoiets ivm de weinige ruimte die ik nog heb.

Forum Rechten