Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2015-09-30 16.22.05.jpg

Bestelling : alles moet 1,5mm dik worden.... Morgen komt er wenge binnen en dan kan ik gaan schuren...Zulke dunne stukken schaaf ik liever niet...schuren gaat iets makkelijker

2015-10-01 10.00.14.jpg

Vandaag nieuwe leverancier gezocht....lekker een tijd in de file gestaan.....pfff.....Gelukkig waren we met z'n tweeen...Dan gaat de tijd best snel. Houttripjes doe ik altijd samen met iemand. Lange afstanden rijden is niet aan mij besteed. Was een goed bezoek, leuk bedrijf en een potentiele leverancier voor Masave.

2015-10-01 16.42.33.jpg

Net nog even wat foto's gemaakt voor de laatste dag van de mailing vijfdaagse. Dit vind ik altijd erg leuk. Vijf dagen achter elkaar stuur ik dan alle klanten een bericht met bepaalde stukken hout. Boel werk maar volgens mij wordt dit gewaardeerd. Helaas kan ik niet iedereen helpen want wie als eerste reageert mag het kopen. Vaak zoek ik dan naar een alternatief en dat werkt goed.

Morgen richting werkplaats om zaken voor te bereiden voor dit weekend. Een boel mensen komen hun bestellingen ophalen en dan is t goed om eaa voor te bereiden.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-10-02 08.59.33.jpg

Vanmorgen nog even aan de slag gegaan met wat tineo....bijzondere houtsoort is dat toch....Volgens mij zie ik wel 5 verschillende kleuren in zo'n plank.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Hey Rick ben je toevallig niet op zoek om een filiaal in brugge of omgeving te plaatsen.

Anders stuur ik wel mijn vacature door :)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@geneyn : Dat idee heb ik wel eens gehad inderdaad. Toch maar vanaf gezien.

Nu richting werkplaats...beetje vroeger dan normaal maar de eerste bezoeker staat om 8 uur al voor de deur. Gedurende de hele dag komen er mensen naar de werkplaats, erg gezellig dus.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Het was een super mooie dag gisteren ! Veel bezoek en eigenlijk iedereen kunnen helpen aan het hout wat zij zochten. Straks even naar de werkplaats om nog even op te ruimen, daar had ik gisteren geen puf meer voor. Verder nog twee kleine klusjes doen. Vanmiddag gaan Geertje en ik alle bestellingen inpakken...en dat zijn er erg veel deze week.

2015-10-03 08.25.33.jpg
Auto vol met essenhout...

2015-10-03 10.38.09.jpg
Dit blad is ook opgehaald
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Hey, bekende auto! Ik mis alleen nog een foto van de voorkant, haha.
1e balk inladen ging mooi. Bovenop het dashboard en dan stak het aan de achterkant nog een beetje uit. 2e balk er overheen schuiven, ging ook mooi. Terwijl ik de 3e balk in de auto laadt, buigt Rick zich even over de voorruit heen... Hmmz.. Gert-Jan.. Volgensmij heb je die vorige balk ook iets te ver doorgeschoven..
Oepsje:eek: Naja, donderdag komt er weer een nieuw raam in;)
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@woldenga....Ja....Dat was vervelend inderdaad...Die foto heb ik maar niet gepost......Nou voorruit:eek:...oeps....ik bedoel "nou vooruit!"

2015-10-03 08.25.13-2.jpg

@bert : Mooi dat je een plek gevonden hebt !! Zie je wel...vakmensen komen altijd wel aan werk...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-10-09 09.40.50.jpg

Vanmorgen heerlijk wat plankjes gezaagd. Ik had er een vers nieuw lint op gezet. Er is weinig fijners dan werken met scherp gereedschap. Momenteel zaag ik met zo'n "Ripper" lint van axminster. Zaagt goed, wel wat agressief...hahaha...Echt een beest is dit.

Net even wat administratie gedaan. Hoort er nu eenmaal bij. Fakturen maken, betalingen nakijken, klanten mailen of ze dan toch even zouden willen betalen....pfffff....hier kan ik slecht tegen(bij bepaalde klanten heb ik er wel begrip voor en maak ik er geen probleem van) Ik blijf maar niet begrijpen dat er mensen zijn die bewust niet betalen. Nou ja...dit hoort er nu eenmaal bij. Aangezien ik koppijn kreeg van openstaande fakturen heb ik dit ook maar uitbesteed. Bevalt me super. Bepaalde dingen kan je gewoon beter andere mensen laten doen. Laat mij maar lekker plankjes zagen en schaven :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-10-10 10.24.28.jpg

T schuren gaat niet snel maar wel uiterst precies. Tot op heden nog geen moment spijt gehad van de schuurmachine. Het is wel een serieuze investering maar deze verdient zich snel terug. Ik heb veel minder "tear-out" in de planken, verder kan ik nu ook klussen aannemen die ik voorheen niet deed. Zoals bv leveren van 1,5mm dun hout.

2015-10-10 14.18.02.jpg
Gisteren was er een messenmaker op bezoek om wat stukken hout uit te zoeken. Hij ging weg met ziricote,bocote en een kwartiers stuk essen voor een bijlsteel.

2015-10-10 13.13.12.jpg
In de mailing van gisteren stond dit unieke stuk kauri. Tot mijn verbazing is dit stuk nog niet gekocht. Op zich geen probleem, dan zet ik hem nog even terug.

Straks nog even naar de werkplaats om alles op te halen wat ik gisteren heb klaargemaakt voor de winkel. Komende twee weken is het enorm druk in de werkplaats. Mijn collega's hebben een enorme klus en ik moet de laatste dingen klaar maken voor de beurs. Een week na de beurs hou ik vakantie. 1e week november start ik dan weer rustig op. Bestellingen kunnen gewoon gestuurd worden maar deze bewaar ik dan even.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik voel me in ieder geval net Rambo toen ik met dat mes stond te zwaaien ;)

Vandaag een dagje thuis aan 't werk. Mijn eigen werkplaatsje moet echt weer opgeruimd worden en ik ga verder met voorbereiden voor een beurs eind deze maand. Zulke beursen zijn hardstikke leuk maar kosten echt heel veel tijd. Daarom doe ik er eigenlijk ook maar 1 per jaar.....en dan natuurlijk onze eigen open dag in de werkplaats. Ook daarvoor heb ik alweer een heleboel ideeen.

Goed...ik ga weer aan de slag
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-10-14 14.42.34.jpg
Dit stukje noten had ik al even in de werkplaats liggen. Ik wist al dat het een mooi gespiegeld geheel zou omleveren maar elke keer verbaas ik mij toch weer.

De voorbereidingen voor de beurs komend weekend zijn bijna klaar. Dat wil zeggen het hout is allemaal bewerkt. Nu nog alles voorzien van een prijsje, het meerendeel is al klaar maar het is beter nu alles even te checken want anders moet dat op zo'n beurs gebeuren.

Komende week ga ik de houtstelling in de werkplaats weer eens grondig opruimen. Ik probeer zoveel mogelijk wekelijks alle kleine stukken te verwerken maar er ligt ook nog hout wat al te lang in de stelling ligt. Wanneer je heel veel ruimte hebt is dat niet zo'n probleem maar dat is niet het geval. Deze week geen nieuwe bestellingen maar vooral opruimen en de laatste dingen voorbereiden voor de beurs. Daarna heb ik een weekje vrij gepland. Lekker een beetje aanrommelen in mijn eigen werkplaatje op zolder !! 1e week november gaat we weer zagen en schaven. De eerste bestellingen liggen al klaar, ben je dus wat nodig geef maar gewoon door maar het duurt nu iets langer dan normaal.

2015-10-16 11.59.33.jpg

Ik heb een aantal dunne plaatjes ebben en indian rosewood klaar gemaakt. Dikte zo'n 2mm. Stickertje erop en het kan in de stelling.

Straks even naar de werkplaats om wat mensen hun bestellingen te overhandigen. Tussendoor kan ik al even kijken waar volgende week de zaag ingaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.