Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 134 van de 137 EersteEerste ... 3484124132133134135136 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.331 tot 1.340 van de 1370
    IMG-20190425-WA0013.jpg
    waarom de foto's steeds gedraaid staan begrijp ik niet. Maar t heftruckje heeft gisteren goed zijn werk gedaan.

20190425_141721.jpg
    Zo....die staat goed vol. Bijna allemaal voor ons.... Ik word nog steeds erg blij van zo'n berg hout.

IMG-20190425-WA0017.jpg
    Dat past aardig....dacht ik.. . Toen bleek er nog meer hout aan te komen....Hahaha.. Het staat nu zo vol dat rondlopen een uitdaging is. Volgende week zijn we met 1 persoon minder dus het is nog even nadenken over deze logistieke uitdaging. Straks gaan we in ieder geval verder met het verwerken van dit hout. Het gros zijn gezaagde stammen en dan stapelt voor geen meter. Er zit erg mooi Amerikaans rood eiken bij. Erg brede platen en lange lengtes. Eigenlijk Wil ik daar vandaag mee aan de gang maar opruimen gaat voor...Hahaha..

Op zo'n dagen heb je zin om in je wagen te springen en naar Zwolle te rijden.

@mava, van harte welkom. Had je mooi kunnen helpen....hahaha

Wat een week tot op heden. Opdrachten stromen binnen, erg blij mee. Van hout schaven voor het make van kistjes tot balkjes zagen voor draaiwerk. En daarnaast uiteraard het verlijmen van massieve panelen en tafelbladen. We zijn een best stuk opgeschoten met het verwerken van de nieuwe voorraad.

Dit was een partij ongesorteerd hout en dus ook voor mij deels een verrassing. Je staat dan ergens in een donkere schuur en moet ter plekke proberen in te schatten wat het allemaal is. Ik heb een hele partij kwartiers gezaagd Europees kersen liggen nu, super mooi. Alle kernscheuren heb ik eruit gezaagd dus nu ligt er een partij mooi materiaal. Lengte tot 2600mm

20190429_151410.jpg

Er liggen ook korte stukken tot 1 meter bij.

Vandaag is het normaal mijn vrije dag maar we gaan toch lekker aan de slag. Eerst wat administratie werk, dan hout uitzoeken voor een mailing en vanmiddag met goede vriend GAV samen aan de slag. Wordt weer een mooie dag

Even een reactie uit Lanzarote; ik vind dit zo gaaf om te lezen iedere keer. Iemand die van zijn passie zijn werk heeft kunnen maken en daar nog iedere dag van kan genieten, mooi!

@hkuit...bedankt voor het bericht. Altijd leuk om te lezen dat iemand de stukjes leest en die waardeert. Ik heb er in ieder geval zelf enorm veel lol van.

Wat gistermiddag een relaxte middag had moeten worden bleek een middag hard werken te zijn...Hahaha...ook niet verkeerd natuurlijk. De hele middag met de domino allerlei verbindingen gemaakt en toen alles in elkaar gelijmd. Met groot lijmwerk is het altijd fijn dat je met zn tweeën bent. Foto's volgen zal

Vandaag komen er een groot aantal mensen hout bekijken, kan ik mooi de hele dag ouwehoeren over mn plankjes....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    ....... kan ik mooi de hele dag ouwehoeren over mn plankjes....
    Ge blijft dus zagen
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Hahaha...jij hebt helemaal gelijk

Gisteren was het een mooie dag. Alle klussen liepen lekker. Echter heb ik niet mijn wekelijkse " verbeter 1 ding aan de werkplaats" klusje gedaan. De hele middag heeft mijn dochter geholpen. Zij heeft 50 snijplanken geschuurd en geolied. Uiteraard heb ik wat geholpen maar t gros heeft ze zelf gedaan. In de tussentijd heb ik de lintzaag overuren laten maken. Een beste berg lindehout gezaagd tot 12mm dikke planken. Hoe fijn lindehout snijdt, zo beroerd zaagt het.

Mijn handen jeuken om bezig te gaan dus waarschijnlijk begin ik iets eerder straks.

Het is leuk om samen met de kids te werken. Mijn jongste dochter helpt mij ook graag, maar kan door haar leeftijd (6 jaar) niet altijd veel doen. Maar samen schroeven en boren gaat wel. Het duurt wel dubbel zo lang, maar het is ook dubbel zo leuk. En als ze niets gaat doen, dan gaat ze de werkplaats vegen. Ook heel handig!

@LN dit zijn de mooie momenten in het leven. Het gaat vaak niet eens om wat je doet, vooral samen maken van dingen is al leuk.

IMG-20190506-WA0010.jpg

Eindelijk de freesinlegplaat in gebruik genomen. Stond al langere tijd op de to-do lijst. Deze inlegplaat had al voorgeboorde gaten,perfect. Volgende week heb ik de freestafel nodig voor een project waarvoor ik wat halfhout verbindingen moet maken. Had ook zeker met de hand gekund maar de beschikbare tijd is beperkt.

Gisteren een dagje uit de roulatie gelegen. Gebeurt wel vaker helaas maar de ene dag baal je er meer van dan de andere. Straks weer lekker bezig. We zijn met het complete team dus kunnen we veel werk verzetten. Een berg schaafwerk en wat kleine lijmklussen. Ik ga tevens een rondje maken om te zien hoe de voorraden erbij staan qua schuurpapier enz. Ik hou van voldoende voorraad

Forum Rechten