Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 132 van de 135 EersteEerste ... 3282122130131132133134 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.311 tot 1.320 van de 1348
    Super !!! Heb nu al zin in 18 mei !!!

Donderdag komt onze heftruck. Het is een Linde geworden. Uiteraard elektrisch. Daar gaan we straks een heleboel plezier aan beleven. De rest van deze week staat voornamelijk in het teken van het vlakken en schaven van hout. De vakken begonnen wat meer te worden. Gisteren heb ik een beste stapel dunne plankjes gezaagd uit allerlei verschillende houtsoorten. Perfect voor kleine meubels.

Straks even op de koffie bij Marcos Houtdraaiwerken. Altijd gezellig.

Altijd leuk om mee te lezen.
    en binnenkort kom ik ff aanwaaien want ik kom regelmatig in Zwolle want moeders woont daar en dan ga je regelmatig op visite.

jammer dat ze er dan zelf weer niks van weet maar het is niet anders.

Maar heb dan wel de mogelijkheid om even te komen kijken.

20190314_081415.jpg

Dunne plaatjes hout gezaagd....volgende week netjes vlakken en schaven

20190314_081408.jpg
    Balkjes draaiwerk en andere maten

20190314_144134.jpg
    Tadaaaa....daar is ie dan. Vanmiddag lekker mee bezig.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Rick!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Dat gaat je rugklachten besparen Rick, veel plezier er mee maar.....eerst goed leren om er veilig mee te rijden.

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Vanaf nu schuift Rick het hout los in je auto of remorque. Het voorzien van twee gaten voor de vorken is een optie. Hahaha

Hahaha...soort natuurlijke ventilatie gaten. @mava

@spaander: Ronald en Joop hebben de diploma's al gehaald. Daarbij reden ze elders al een tijdje op een heftruck. Ik moest weer even oefenen maar je hebt zo de slag te pakken

@ruben: bedankt

Vanmiddag heerlijk aangerommeld in de werkplaats. Nu alweer zin in morgenvroeg, da's altijd erg druk maar wel erg gezellig.

Soms gaat de tijd te snel maar deze week kan ik niet wachten op vrijdag. Afgelopen maanden heb ik allerlei stammen ingekocht en die gaan we vrijdag dan eindelijk opzagen. Dat varieert van een eik van 2 meter tot eentje van 7 meter maar ook es,els,esdoorn,beuk. Iepenhout is al gezaagd en ligt al even aan de lucht te drogen.

Vooral zie ik uit naar de 1e zaagsnede in het kernhout. Dan zie je de tekening tevoorschijn komen. En dan begint er een lang traject van drogen. Gelukkig kan ik daarvoor het terrein bij een vriend gebruiken want bij mijn werkplaats is daar geen ruimte voor. Of heb ik gewoon teveel stammen gekocht...hahaha...

Laat ik het zo zeggen, voor mijn doen is dit een enorme berg. Voor een reguliere houthandel zijn dit kleine hoeveelheden . Laatst een tijdje gesproken met een vakcollega . Waar zij praten over een container met dit en een wagen vol met dat denk ik nog steeds in bepaalde hoeveelheden planken.. hahaha.. daar was ook gelijk het verschil merkbaar in bedrijfsopzet. Ik verkoop liever 5 planken voor 1 tafel dan 40 m3 voor tig tafels.

Nou, ik ga richting werkplaats. Fijne dag allemaal

IMG-20190322-WA0057.jpg
    Dit was wel het hoogtepunt van een dagje zagen. Een dikke esdoorn vol met vergroeiingen , vooral de eerste zaagsnedes waren bijzonder. Alle stukken die ik mee kon krijgen in de auto zijn mee...hahaha.. de bulk ligt nog bij zagerij.

Forum Rechten