Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 123 van de 135 EersteEerste ... 2373113121122123124125133 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.221 tot 1.230 van de 1346
    @leroy: bedankt

@charel: tof te horen !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    En er komt vanmiddag een forumlid langs die druk bezig is met het bouwen van een lintzaag. Ik ga collega Sam eens uit zijn bed trommelen
    Rick, nogmaals bedankt voor het gezellige praatje en het hout natuurlijk. Een ware snoepwinkel voor de houtliefhebber met zo veel soorten en kleuren en maten! Je persoonlijkheid heeft een positieve invloed op de medemens, tof!
    ik hou jullie op de hoogte van de wandlamp via het desbetreffende topic.

@sjoerd: erg leuk dat je er was. Ik ben erg benieuwd naar je lamp maar ook naar de lintzaag.

Vandaag gaan we ons voorbereiden voor de levering van het eikenhout. En tussendoor alvast wat kleinere orders klaarmaken. Gisteravond kwam er nog een woordvoerder binnen. Ook dan helpen we graag.

20181029_154318.jpg
    Zo....Dit is 1 klein deel van t eik. Erg blij met de kwaliteit. Aantal mooie rechte stammen maar ook een aantal lekker wild gevormde. Stammen zelf uitgezocht en laten zagen. Was even vergeten hoe ze eruit zagen.

20181029_144726.jpg
    En een mooi es. Zeg maar mooi van lelijkheid. Perfect voor epoxy projectje.

Wow....wat een week. Ik had me voorgenomen om even een week gas terug te nemen . Collega Joop kon zo'n weekje vrij goed gebruiken aangezien hij thuis aan het verbouwen is. Andere steun en toeverlaat Ronald was 2 dagen vrij. Ik kon dus mooi een beetje aanrommelen en eaa voorbereiden voor volgende weken.

Best lekker zo'n weekje als afwisseling. Ik kreeg een bezoekje van een voormalig werkgenootje. Zij gaat verhuizen naar Australië en bracht mij haar gereedschapskoffer als bedankje. Jemig, was ik toch even sprakeloos. Goede kans dat er dus volgend jaar een assortiment hout uit Australië in de schappen ligt. Zij gaat op zoektocht naar geschikte bedrijven die ons hout kunnen aanleveren.

20181030_143903.jpg
    Ik ben oa bezig geweest met het zagen en schaven van hout voor kleine projecten zoals kistjes. Het vak was erg leeg maar is nu weer gevuld . Allemaal diktes tussen 8 en 15mm. Deze maten gebruikte is zelf ook voor mijn kistjes.

20181031_102246.jpg
    Zo....ook weer wat voorraad gezaagd aan balkjes. Daarna alles netjes geschaafd.

20181101_140546.jpg
    Schat dat ik zo'n 200 meter balken heb gezaagd, bleven allemaal mooi recht maar deze hadden iets meer spanning in het hout. Soms kan ik het voorspellen maar soms echt een complete verrassing.

Vanmiddag moet ik zelf opruimen....Hahaha... zaterdag helpen mijn kinderen altijd maar komende zaterdag helaas niet. En de rest is vrij...tja...dan zit er weinig anders op. Ergens ook lekker rustgevend. Muziekje aan.

Voor wie er aan toe is: goed weekend en misschien tot morgen !!!

Hey hallo
    Zo Rick jij bent lekker bezig geweest
    Foto’s van die mooie gereedschap koffer kunnen natuurlijk niet ontbreken
    Fijn weekend Rick

@leroy : de koffer op zich is weinig bijzonder. Een plastic koffer maar wel gevuld met mooi spul. Mooi set kirschen beitels , nr 4 schaaf van dictum, diverse teken en handgereedschap en een houten klopper. Nu heb ik echt alles 4 dubbel....Hahaha

En toen was het weer zaterdag,het belooft een drukke ochtend te gaan worden. Straks maar gelijk meerdere kannen vullen met koffie want mijn zaterdagochtendhulpjes zijn er niet. Misschien tot Straks!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    Nu heb ik echt alles 4 dubbel....Hahaha
    Wellicht een teken van boven om een kleine workshop ruimte in te richten?
    Groeten, Raymond

En toen was het alweer dinsdag.

Gistermiddag weer het eerst langere tijd geoefend met de nieuwe breedbandschuurmachine. Wow, als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat het super. Schuurt vele malen sneller maar ook strakker dan zijn voorganger. Kortom,erg blij mee.

Vandaag gaan we hout uitzoeken voor meerdere bestellingen. Van rustiek eik tot aan ebben.

Mocht je hout op maat willen hebben dan is het wenselijk om dat paar dagen van te voren door te geven. Soms krijg ik wel eens vragen voor levering de volgende dag. Over het algemeen lukt dat zelfs ook nog. Maar wat speling is een stuk fijner.

IMG-20181009-WA0009.jpg
    oh ja, deze doet zijn werk ook uitstekend.

Nu richting werkplaats,mijn handen jeuken

Forum Rechten