Blog : Mijn belevenissen in houtland

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@fantic : Briljant plan...gelijk een inpakstation er tussen bouwen en "bam" postzegel erop en weg

@armadaman : er komt nog een losse plaat bij...nu eerst ff testen en kijken...dat lopen is niet erg hoor, blijf je lekker soepel bij...hahaha

@wim : het kan wel....maar dan maar je weer door het huis en dan achterom om het plankje aan te pakken...wordt rennen !! ik verwacht dan wel een filmpje !! weet je...ik kom wel filmen ;);)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
IMAG0298[1].jpg

U wilt een rustiek eiken blad ? Ook geen probleem !! Waar de ene zoekt naar foutvrij hout wil de andere graag zoveel mogelijk noesten en scheuren.....heel bijzonder...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
2015-06-29 07.57.25.jpg

Wat zijn wij blij met onze nieuwe pakketjes-vervoerder. Het was even zoeken naar een geschikte vervanger voor PostNL maar toch gevonden ! DHL gaat vanaf deze week al onze pakketjes vervoeren. Het wordt netjes bij ons opgehaald en bezorgd bij de klant. Dat aan-de-deur-ophalen is voor ons echt 1 van de hoofdredenen om te kiezen voor DHL. Dit scheelt veel extra tijd..pakketjes in de auto...naar postkantoor...uit de auto...terug naar huis....

Verder hebben zij ook de mogelijkheid om pakketten in afwijkende maten te vervoeren tegen een gunstig tarief. Zij kunnen bv pakketten tot 2400mm lengte vervoeren. Voorheen was 1700mm bij ons de maximale lengte. Hout nodig voor je tafel ? Dat kunnen we nu dus ook aan de deur leveren. Daar ben ik echt blij mee want vaak moest ik "nee" zeggen wanneer mensen lange lengte's willen bestellen. Pakketten tot 50 kilo zijn ook mogelijk...echter ben ik daar geen voorstander van.;) Liever 2 pakketten van 25 kilo....

Het mapje"bestellingen na de vakantie" loopt mooi vol, dat doet me ook goed om te zien. Allemaal leuke klussen.

In de vakantie wil ik eens gaan brainstormen over het maken van filmpjes. Er staan nu al redelijk wat "slide-show" achtige dingen op you-tube :

https://www.youtube.com/user/rkoorman

Maar ik heb nog zoveel dingen die ik eigenlijk zou willen laten zien. Eerst even goed nadenken hoe ik eaa goed in beeld kan brengen. ik vind het leuk om te laten zien wat ik met hout doe...da's ook de reden van deze blog....

Nu op pad...de laatste boodschappen van dit jaar : metalen onderstellen ophalen , bedrijfskleding ophalen en nieuwe bestellen.....dan nog de laatste 3 bestellingen voor de vakantie klaarzetten voor het gele busje van DHL.... Vanmiddag naar de school van de kinderen voor allerlei shows en optredens.... Waar ik voorheen altijd aan het werk was ben ik nu in de gelegenheid om zulke dingen wel mee te maken...Ook een groot voordeel van mijn nieuwe baan..
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Ik zie dat de zaken goed gaan met al die pakketten! Ik vroeg me af of DHL ook goedkoper is dan PostNL?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@lars : t loopt gewoon lekker door. We hebben nu 2 verzendmomenten per week ipv alle dagen. Dat is voor onszelf ook een stuk overzichtelijker. Qua prijs maakt het allemaal weinig uit. Vooral de service is doorslaggevend geweest.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Dat klinkt inderdaad wel een heel stuk praktischer! Met name de mogelijkheid om lange stukken te versturen is erg handig, ik moet ook zeggen dat ik ook nooit een enorme fan ben geweest van PostNL..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@lars : post nl was voor ons 3 straten verder op...dat was eigenlijk ook de enige reden...hahaha

Vandaag de eerste echte vakantie dag ! Spullen pakken enzo...schetsblok gaat uiteraard mee want er zullen weer allerlei ideeen door mijn hoofd zweven...
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hey Rick, de spulletjes zijn binnen gekomen, ziet er top uit, meer dan ik verwacht had, thanks!

Prettige vakantie voor jullie, geniet ervan.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@bert1991 : zeker...dan is t mr-kubiek-korting....voor speciale klanten :p

De vakantie zit er alweer op. Maandag gaan we officieel weer open maar blijkbaar vind ik mijn werk te leuk want vandaag ga ik lekker even een uurtje aan de slag in de werkplaats en dan vanmiddag lekker naar t zwembad. Gisteren had ik al even wat blokken esdoorn aan elkaar geplakt om daar snijplanken van te maken. Ik wil komende week eens goed aan de slag gaan met de schuurmachine. Die vraagt nog om wat "fine-tuning". Wanneer deze mooi nauwkeurig werkt gaan we daar veel plezier aan beleven.

Verder staat er een hout-roadtrip op het programma. Het wordt voor mij lastiger en lastiger om hout te vinden van een goede kwaliteit en natuurlijk om bepaalde houtsoorten te vinden. Ik heb het idee dat er veel bedrijven zijn die hun assortiment aan het verkleinen zijn.

De rest van de week ben ik druk met het klaarmaken van bestellingen die binnengekomen zijn voor de vakantie en verder moet de voorraad in het winkeltje ook weer aangevuld worden. Tussendoor heb ik een aantal gesprekken met nieuwe klanten die van leverancier willen switchen. Blijkbaar doen we het als Masave goed want er komen steeds klanten bij zowel particulier als zakelijk. We zijn vast niet het allergoedkoopste maar het is voor de klant natuurlijk erg prettig wanneer je exact krijgt waar je om gevraagd hebt. Het plan is niet om de grootste houthandel te worden maar ik wil graag dat Masave de beste houthandel is voor mensen die kleinere hoeveelheden hout nodig zijn. "Wat is dan het maximale dat ik mag bestellen ? " kreeg ik wel eens als vraag. Zo exact is het niet aan te geven, het is vooral dat ik niet op een heftruck hoef rond te rijden om alle pakketten hout te vervoeren. Zeg maar dat hout voor een grote werkbank of wandkast wel het maximale is per bestelling. Dat vind ik zelf het prettigste werken. ohhh...koffie is op...dat is het teken dat ik zaagsel ga maken!!

Fijne dag allemaal
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@ronald l : Da's zeker waar. Nu het voor mijn beroep is merk ik wel eens dat het soms even wat minder leuk is maar ik zou geen ander beroep kunnen bedenken wat ik liever doe dan ik nu mag doen : De hele dag met hout bezig !!

Vorige maand was t zo'n moment dat t even tegen zat. Hout kwam binnen, zag er goed uit maar tijdens het zagen kwamen we allemaal scheurtjes tegen...pff....En dan heb je zo'n leverancier die gewoon de schouders ophaalt en zegt "tja...dat kan soms"....GGGRRRRR..... Op zoek naar nieuw hout...en dan gaat de tijd dringen....dan is het wel even minder fijn. Maar gelukkig op weten te lossen, met het "scheurtjes"hout hebben we dan maar een stapel snijplanken gemaakt...en de brandhoutstapel aangevuld :(

2015-07-11 09.17.41.jpg
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@wimmel : Ik geloof in een tweede kans. Misschien had diegene een slechte dag en dat hij daarom zo reageerde. Volgende week cross ik samen met een goede vriend door Duitsland op bij een aantal bedrijven langs te gaan.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik krijg het vaak te horen, "kan gebeuren, het is een natuurporduct, we kunnen moeilijk de hele bundel nalopen"
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
@wimmel : Ik geloof in een tweede kans. Misschien had diegene een slechte dag en dat hij daarom zo reageerde. Volgende week cross ik samen met een goede vriend door Duitsland op bij een aantal bedrijven langs te gaan.

Dat iemand iets levert wat niet door de beugel kan, dat kan gebeuren, kwestie van op aan spreken zoals jij zegt. Maar een dusdanige reactie op een fout van hemzelf zet een vendorrelatie wel onder spanning. Uiteraard is het vervolg ook afhankelijk van hoe lang de relatie al geweest is, als dat al jaren goed gaat kan het inderdaad een slechtere dag zijn geweest.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@wimmel : Klopt helemaal !

Vandaag ga ik samen met goede vriend GAV een dagje op pad , Rondje Duitsland , op zoek naar hout !! Ik hou altijd bij welke klant wat zoekt...het kan voorkomen dat ik bepaalde dingen niet heb liggen in mijn eigen voorraad namelijk..op zulke tochten kan ik dan vaak het meerendeel van het hout vinden wat gevraagd wordt. Het belooft een mooie dag te gaan worden. Vanmorgen was ik om 5 uur al wakker....hahaha....Voelt een beetje als kerstochtend toen ik 7 jaar oud was....Je ligt in je bed en je hoopt dat er onder de kerstboom iets moois ligt te wachten... Ken je dat gevoel nog ? Exact zo voel ik me... Nou ja...met als verschil dat ik straks mijn eigen "kado's " moet kopen.

Verder verwacht ik deze week het hout dat ik in Canada heb besteld enige tijd gelegen. Wordt een mooie week !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.