Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@lars : Klopt helemaal... Je moet planken er inderdaad meerdere malen doorhalen.

Vandaag gaan we weer wat dunne plankjes zagen...op de planning staan : Honey locust , quilted en flamed maple , ziricote , zebrano en wat ik nog meer in de vingers krijg....hahaha....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
T plan van t zagen is helaas niet gelukt...het lichaam strubbelde tegen en het is niet verstandig om met een gammel lijf te gaan zagen. Vandaag was het dus rustdag...tussendoor nog wat kleine bestellingen ingepakt en verder een heleboel op de bank gelegen. Langleve netflix !! hahaha

Morgenochtend gaan we de schuurmachine afstellen en testen, daar heb ik enorm zin in.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Balen als dat lijf niet mee wil en je wil wat uitvreten, ik weet er alles van. Je moest eens weten waar ik zin in heb ;) Veel succes met je nieuwe aanwinst af te stellen.

Groetsels John
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
received_453585158136581.jpg

Deze foto kreeg ik net van een klant opgestuurd....Hij was helemaal gelukkig...

received_453588314802932.jpg

Close up van de schaal....limba,esdoorn en noten....

De voorraad schalen is nul...voorraad snijplanken is nul.....voorraad pepermolens is nul....Bierflesopeners nul......Heb nog 1 kistje die bijna klaar is en nog maar 10 wijnflesdoppen.....Hoog tijd om weer wat te gaan produceren....Allemaal mooie vooruitzichten voor na onze vakantie !!
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Complimenten aan je klant! Mooie schaal.

Ik heb vandaag super zitten genieten van het Bocote hout welke ik op de OHD bji je gekocht heb.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@wimmel...Nou..het enige van de klant heeft gedaan is de foto maken...hahaha...de schaal en snijplank heb ik gemaakt.... Het was een verjaardagskado...het mooie daarvan is dat je gelijk daarna een stuk meer aanvragen krijgt voor werk.

2015-06-27 08.10.57.jpg

Dit is onze kat Mickey....bijzonder beest en net als mij compleet gek van hout..... Ik legde t olijfhout neer en hij dook er gelijk boven op....

https://www.youtube.com/watch?v=Ug5rhwCkjUY

Hier zie je dezelfde kat een stuk hout aflikken....nou...dit komt door het laagje druivenpitolie wat erop zit....

https://www.youtube.com/watch?v=iaIzinaIhDs

Er is toch weinig leukers dat de 1e afwerklaag op hout zetten...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Oh ja...de opmerking van deze maand

" Ik wil wel graag wat bestellen maar ik vertrouw de prijs niet helemaal, ik vind het te goedkoop !!"

Tja, die zag ik niet aankomen....

Zo...nu naar de werkplaats...eerst even opruimen en dan met de schuurmachine spelen....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle

Vanmorgen even wat geoefend met de schuurmachine....nog een paar kleine afstellingen en we kunnen schuren tot we een ons wegen..hahaha
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@coko : Dat denk ik ook

@schuurrollen kosten iets van 50 euro... nog geen idee hoe lang ik ermee doe...heb er net een uurtje mee geschuurd...
 
A

Athanor

Guest
Heel mooie machine man! Wordt tijd dat ik mijn schuurmachine goed bedrijfsklaar krijg....


Fons
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@henk : je hebt gelijk...ik pas er niet onderdoor...:)

T is inderdaad een mooie machine Jaap. Ik heb nu al zin om na de vakantie er mee aan de slag te gaan. Dingen die voorheen niet mogelijk waren zijn nu goed te doen...ik denk dan aan eigen fineer wat dikker is dan die 0,6mm wat ik nu heb.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick
Weet je zeker dat het een schuurmachine is. Het lijkt mij meer een loopmachine. Geloof dat je er wel 20 keer omheen ben gelopen. Is er niet iets van een outfeed uitlooptafel mogelijk. Maar het is wel een klasse apparaat.
HG Hugo
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Loopmachine dan is ie goed voor mij.:eek: Helaas als ie al in mijn schuurtje past kan ik er niet meer omheen lopen. Even nadenken over een ander oplossing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.