Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rmenkveld, dat hoop ik wel Ruben.


Zat net even te kijken. Meer dan 300.000 heeft er iemand op dit gestarte topic geklikt, da's best veel..... op naar de 500.000 dan maar

- - - Updated - - -

@skybiker: nee, dan weer terug in het groen natuurlijk. Zal eens informeren bij boere naar de kleur.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dat ziet onverslijtbaar uit, veel plezier ermee.
Ik zou hem zo laten, geen roest te bekennen. Het hoort er wel een beetje bij de leeftijd, verf eraf op een aantal plaatsen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Voorlopig blijft de machine toch nog even zoals hij is. Eerst maar eens aan het werk zetten.

20181013_175306.jpg
Een klant kwam 25 kilo stoofperen brengen. Kan je ook lekkere toetjes mee maken. Alle collega's en buren hebben nu genoeg stoofperen de komende week...Hahaha

20181016_142712.jpg
Een half jaar terug kon ik ergens 2 van zulke delen ijzerhart overname . Lood en loodzwaar. Morgen gaan we de delen verwerken. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

20180924_101541.jpg
vandaag weer wat balken coromandel verwerkt. Gemiddeld 200x200x1000mm....pfff.... er komt veel mooi materiaal af, helaas zit er wat tussen wat minder mooi is ivm scheurtjes. Ik bewaar alle afvalstukjes, er is altijd wel iemand die hier iets mee kan.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Dat ziet er weer mooi uit Rick! Ik ben benieuwd wat er uit die balken ijzerhart komt, stiekem hoop ik wel op wat foto's:rolleyes:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20181018_110006.jpg

20181018_110037.jpg

20181018_114153.jpg

Zo....dat is alweer een heel ander gezicht. Megazwaar hout en knetterhard.

Het is alweer vrijdag, de tijd vliegt werkelijk voorbij. Vanmiddag even op pad om wat onderdelen te halen voor de compressor. Morgen gaan we daarmee bezig.

Vanmiddag weer even 1 klus doen aan de werkplaats zoals elke vrijdag:)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@Pel, dat klopt inderdaad

@rmenkveld, heb eaa voorbereid voor het installeren van de compressor morgen. Zondag is de dag dat ik eigenlijk altijd de hele dag plat moet. Best k.t maar t is niet anders

@Lars, allemaal nog te koop. Ik ga ze maandag in de schappen leggen. App je wel ff
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Goedemorgen allemaal,

En het is weer maandag. Ik heb enorm zin in deze week. Het wordt weer een mooie combi van allerlei activiteiten. Straks gesprek van huurbaas, er wordt erg veel grond ontwikkeld rondom onze loods en ik ben benieuwd wat zijn plannen zijn. Persoonlijk hou ik er van zulke dingen gewoon te bespreken.

IMG-20181019-WA0003.jpg
deze foto kreeg ik gisteren toegestuurd van een tevreden klant. De lades had hij bij Ikea gehaald en of wij het eikenhout voor hem konden verzorgen.geen probleem. Ik vind het altijd nog erg leuk wanneer mensen zelf iets gaan maken en dat wij een soort halffabrikaat aanleveren.

IMG-20181008-WA0011.jpg
Eiken blad wat zal dienen als verlenging van een composiet keukenblad.

IMG-20181020-WA0009.jpg
En voor deze klant hebben we een partij kersenhouten panelen gemaakt,altijd leuk als je daarvan foto's ontvangt.

Ik hoop dat eind deze week het 52mm dikke eiken uit de droogkast komt. Het is een beste partij, dat wil zeggen Het is een beste partij voor ons. Er zijn bedrijven waar ze een trailer per dag verwerken...hahaha...

Nu eerst even de bestellingen uitprinten en dan lekker aan de slag.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20181023_135746.jpg
soms zie ik een stuk hout liggen in het schap en komt er direct een idee in mijn hoofd op. Hop, t stuk uit het schap en even tijd gemaakt om zelf iets te maken.

Tja...en als er 1 schaap over de dam is....nou? Precies.....

20181023_134704.jpg
Hier komt nummer 2 aan....

Heerlijk om zo bezig te zijn. Net alsof de tijd dan even stilstaat. Nu nog alles netjes opschuren en dan een passende afwerking kiezen. Ik neig het meeste naar hardwax. Dat haalt de kleur en tekening van dit hout zo mooi naar boven.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Gisteren was het een kort dagje. Helaas deed het lichaam niet wat mijn hoofd wilde. En daar ging de vrijdagmiddag-knutselmiddag. Gelukkig had ik nog een aantal dingen die ik wilde bekijken op youtube. Hahaha...maar dan doe ik vaak meer ideeën open wordt de lijst met things-to-do langer door.

Gelukkig komt Sam mij straks helpen in de werkplaats. Beetje koffie zetten en rondbrengen, beetje stofzuigen en beetje slap ouwehoeren met zijn vader. Nu al zin in vandaag.

Vanmiddag ben ik speciaal open voor bezoek uit het buitenland. Zij hadden al 3 uur reistijd nodig om in zwolle te komen, dan kom ik graag in de middag terug om te helpen. Waar het voorheen nog een uitzondering was dat mensen van ver kwamen is het nu bijna normaal geworden. Ik voel me nog steeds enorm vereerd.

Nu weet ik zelf dat ik erg mijn best doe om mooi hout te leveren maar het is nog mooier om te zien dat het gewaardeerd wordt door de klant .

Fijn weekend allemaal

P.s. als je langskomt vond ik het altijd leuk als je een lopend project meeneemt. Mits het past is de auto natuurlijk
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Vanmiddag ben ik speciaal open voor bezoek uit het buitenland. Zij hadden al 3 uur reistijd nodig om in zwolle te komen, dan kom ik graag in de middag terug om te helpen. Waar het voorheen nog een uitzondering was dat mensen van ver kwamen is het nu bijna normaal geworden. Ik voel me nog steeds enorm vereerd.

Nu weet ik zelf dat ik erg mijn best doe om mooi hout te leveren maar het is nog mooier om te zien dat het gewaardeerd wordt door de klant .

ook ik kom van verder om mooi hout bij je te komen halen Rick, maar het is vooral ook de mens achter het hele verhaal die de trip de moeite waard maakt

tot binnenkort
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.