Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 133 van de 133 EersteEerste ... 3383123131132133
Resultaten 1.321 tot 1.329 van de 1329
    Prachtig hout! Maarre, neem je nou zelf de mooiste stukken mee naar huis!! (Groot gelijk! )
    Groeten, Raymond

Hahaha die sunrayes.... nee hoor...alles ligt in de werkplaats.

Vanmorgen een heeeeleboel eik gezaagd voor de klussen van deze week. De heftruck kwam super goed van pas. Waar we voorheen veel moeten tillen en sjouwen kan ik nu t hout op pakhoogte bij de zaag zetten. Eigenlijk is dit net als alle aankopen waar je eerst tegenaan hikt qua prijs. De prijs ben je snel vergeten als het gereedschap zijn werk goed doet. Daarom koop ik nu liever gelijk iets goeds. Dat betekent vaak wel dat ik wat langer moet sparen.

Wat een fantastische week!! Ik ben gek op hout schaven en lijmen. Nou, daaraan geen gebrek deze week...Hahaha... de ene beperking was ons lijmrek...de lijm moet toch tijd krijgen om te drogen. Om het rek continu vol te houden hebben we een soort 3 ploegen dienst gemaakt. Van 8uur in de ochtend tot aan 23u in de avond. Zo kan je op 1 dag echt een heleboel panelen ,werkbladen en tafelbladen verlijmen .

Vanmiddag laatste delen schaven en dan moet er echt opgeruimd worden en uiteraard wekelijks onderhoud aan de machines. Die hebben hun werk echt goed gedaan. Het is lekker weer dus de roldeur kan mooi open, muziekje aan...bak koffie... nu al zin in!!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Ik ben ooit eens in een meubel fabriek geweest waar ze massieve meubelen produceerden.
    Om hun panelen te lijmen hadden ze een klembank op perslucht en, ik dacht, infraroodlampen.
    De lijm in 2 minuten knetterhard en zo door naar het volgende paneel

@bert1991. Da's wel gaaf. Een beetje teveel van het goede voor ons maar wel mooi om te weten dat het bestaat.

En het is alweer zaterdagochtend , straks mooi naar de werkplaats voor een gezellig ochtendje over hout praten. Eigenlijk is het elke zaterdag weer een verrassing wie er komt. Soms kondigen mensen hun komst aan omdat ze iets willen bestellen maar laatst stond het helemaal vol en had ik gedacht dat het rustig zou worden...Hahaha...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert1991 Bekijk Berichten
    Ik ben ooit eens in een meubel fabriek geweest waar ze massieve meubelen produceerden.
    Om hun panelen te lijmen hadden ze een klembank op perslucht en, ik dacht, infraroodlampen.
    De lijm in 2 minuten knetterhard en zo door naar het volgende paneel
    Ja, maar dan gebruik je geen gewone witte houtlijm ;-) Daar zijn bijvoorbeeld speciale formuleringen van de klassieke ureum-formaldehyde, fenol-formaldehyde, resorcinol, of melaminelijnen voor...

Ik vind het zelf wel iets romantisch hebben, 's avonds nog even naar de werkplaats om wat af te maken.
    Het moet uiteraard niet te vaak voor komen, maar af en toe omdat je met iets moois of aparts bezig bent.
    Groeten, Raymond

@sunrayes, daar heb je helemaal gelijk in. Gisteren moest ik ook nog even in de werkplaats zijn voor iets kleins. Het is dan heerlijk stil. Soms ga ik ook wel eens even midden in de werkplaats zitten en even genieten van de situatie.

Dit gaat een supermooie week worden. Er komt veel hout binnen en daar wordt ik altijd vrolijk van. Vandaag kwam er gevlamd Europees notenhout, ovangkol, jarrah burl en wat palmira. Morgen hebben we dan even tijd om dat te verwerken. Donderdag komt er een halve trailer vol gezaagde stammen. Dat wordt stapelen geblazen. Wat zijn we blij met de heftruck.

20190408_091334.jpg

Dit blad hebben we enigzins doorgewerkt, de rest doet de klant zelf. Zulke projecten vind ik erg leuk.

20190405_101836.jpg
    Woensdag is altijd schaaf en verlijmdag. Erg blij met de hulp van mijn rotsen in de branding. Naast dat het erg gezellig is kunnen we zo ook enorm veel werk verzetten.

Morgen ga ik op bezoek bij een bedrijf die wat overtollige voorraad heeft. Of ik belangstelling had ? Voor mooi hout altijd natuurlijk. Er ligt oa erg veel gedroogd Europees hout. Ben zeer benieuwd . Wordt vervolgd dus

Forum Rechten