Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
En toen was het alweer dinsdag. Dit weekend was het relatief druk met allerlei zaken. Ik had het plan om voor maandag (gisteren dus) alles voor de beurs van komend weekend klaar te hebben. Dat is gelukt maar zorgde wel voor een druk weekend. Vrijdag stond het nog vol met hout maar zondag om 11.00 was er weer wat meer ruimte. Dit was wel een week met uiteenlopende bestellingen. Kleine opsomming van er gemaakt gaat worden van het hout wat ik heb mogen leveren : Tafel , kistje , pepermolen , kast, gitaar , snijplank , paddle , basgitaar , werkbank , kastjes, jachtboog , juwelen , mes...... Gaaf he !!! De ene haalde een plankje notenhout op voor een kistje en de andere 0,5 kuub geschaafd beuken voor kastjes.

"He...jij doet toch geen grote hoeveelheden" hoor ik nu een boel mensen denken. ;) Dit is een houtbewerker die ik al vanaf het begin help met zijn hout. Zijn zaak is enorm gegroeid en ik draag daar graag mijn steentje aan bij. Voor bestaande klanten of vrienden maak ik uiteraard een uitzondering maar ik neem zulke klussen eigenlijk niet meer aan. Met de beuken krullen maak ik weer iemand anders gelukkig. Sta ik een beetje beuken krullen uit onze chique afzuiging te scheppen voordat het geperst wordt tot briketten...:p

Deze week dus geen nieuwe bestellingen om klaar te maken , in overleg met alle klanten is alles doorgeschoven naar de 1e week november. Na de beurs heb ik dus een hele week de tijd om alles weer op te ruimen (of alles moet verkocht zijn...hahaha) . Verder kan ik zelf weer even bezig in mijn eigen werkplaatsje thuis. Vorig jaar heb ik echt een week nodig gehad om weer een beetje bij te komen van die beurs. Dit is ook gelijk de reden dat ik niet aan meer beurzen doe. Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet kan komen om ergens op een beurs te staan. Allemaal enorm leuk maar helaas gaat dat niet. De beurs van dit weekend en mijn eigen open dag...dat is voor mij meer dan genoeg.

Straks even richting werkplaats.....ff bakkie koffie halen :eek:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Raar hoor een weekje zonder veel tijd in de werkplaats. Morgen gaan we dus met een team van vier mensen naar de Gitaarbouwersbeurs in Barneveld. Een aantal mensen dacht dat ik naar de Houtdraaidag ging in Epe. Helaas kan ik beide niet combineren.

Het hout staat klaar, ook alle losse zaken zoals papier,pennen, visitekaartjes en dat soort zaken ligt klaar. Vandaag nog lekker een dagje rustig aan zodat ik morgen vol energie de dag kan beginnen. Zeer benieuwd.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zo...bakje muesli....kop koffie....en dan nog eentje... Om 7.15 komt mijn goede vriend Ronald om te helpen en dan rijden we met 2 wagens naar Barneveld..... Was vanmorgen al erg vroeg wakker, voelt alsof ik vandaag een feestje heb :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hier dan wat foto's van de beurs afgelopen weekend

2015-10-24 08.21.51.jpg
Kar 1 met hout wordt naar binnen gesjeesd

2015-10-24 10.24.02.jpg
Goede vriend Paul helpt met de verkoop, erg blij mee

2015-10-24 10.31.46.jpg
Voor deze bas heb ik het hout mogen leveren...leuk om te zien.

2015-10-24 11.10.54.jpg
En natuurlijk een foto van Geertje, dit was haar eerste keer mee naar deze beurs...Denk dat ze volgend jaar wel weer mee wil..

2015-10-24 14.47.51.jpg
Uiteindelijke prijswinnaar van de mooiste elektrische gitaar....zit ook veel hout van ons in...

2015-10-24 10.22.09.jpg
Allemaal op zoek naar dat ene stukje hout...

2015-10-24 17.30.28.jpg
En opruimen...volgens mij was de hele hal binnen t uur leeg. Dat ging echt super snel.

Vandaag weer richting werkplaats om alvast wat bestellingen voor te bereiden. Morgenmiddag komt er een goede vriend helpen met zagen, daar ben ik altijd erg blij mee.

Nu even naar mijn zoldertje thuis om verder op te ruimen want ik heb alles verschoven qua plek.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Yep... Was ik enorm blij mee !! Paul is door de jaren heen een goede vriend geworden, dat is wel het mooie van een gezamenlijke hobby...je leert mensen kennen en met sommige klikt het enorm goed.

2015-10-30 08.26.45.jpg

Deze plankjes louro faia krijgen zaterdag een heleboel broertjes en zusjes......
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@lars : Daar heb je helemaal gelijk in.

Vandaag ben ik weer vrolijk verder gegaan met opruimen. Met enige regelmaat ga ik kritisch door de voorraad. Zo hou ik alles netjes en weet ik ook wat ik allemaal heb liggen. Vanmiddag kwam er nieuwe aanvoer van hard maple,noten en europees iepenhout. Ben dus een dik uur aan het zagen geweest om alles te verwerken tot de stukken die morgen verwerkt gaan worden. Ik ga morgen zelf een ochtendje op stap maar gelukkig helpen mijn medewerkplaatsgenoten mij met het vlakken en schaven.

Vrijdag ben ik weer in de werkplaats te vinden.....en zaterdag......en zondag.....hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Jemig....mijn verhaal is al 58000 aangeklikt..... Hahaha...had ik geen idee van..... ik type gewoon lekker verder.

Straks even richting werkplaats om een paar bestellingen klaar te maken. Rest van de dag ben ik lekker thuis. Heb nog hout klaarstaan voor een aanbiedingmailing en er komen een aantal mensen langs voor advies en hout.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wat een heerlijke dag gisteren !!! Ze zeggen wel eens "Na regen komt zonneschijn"....nou....donderdag was ik minder fit dan gehoopt dus niet op pad maar de hele dag rustig aan gedaan. Vrijdagochtend voelde ik me al een stuk beter en dit hield de hele dag aan.

Erg leuke gesprekken gehad met oa een startende meubelmaakster en iemand die lekker thuis wil knutselen met hout. Deze laatste had een erg leuk kastje ontworpen. Hier hebben we een tijdje over gepraat, paar kleine aanpassingen en volgende week ga ik beginnen met het verlijmen van het hout voor deze klus.

Verder kwam er nog iemand een partij assorti hout ophalen voor snijplanken. Snijplanken....yep....daar wordt ik wel vrolijk van.....

Straks ook weer even naar de werkplaats. Er moet wat hout op dikte worden geschuurd en de lintzaag moet nog even zijn werk doen. Wordt vervolgd
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Jemig....mijn verhaal is al 58000 aangeklikt..... Hahaha...had ik geen idee van..... ik type gewoon lekker verder.
Straks even richting werkplaats om een paar bestellingen klaar te maken. Rest van de dag ben ik lekker thuis. Heb nog hout klaarstaan voor een aanbiedingmailing en er komen een aantal mensen langs voor advies en hout.
Ja Rick, hier ook een volger en gewoon doorgaan.
Mvg,:).
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@sunrayes/spaander : Ok...dan typ ik vrolijk door.

Zondagmorgen 7:42 Bakkie koffie, beetje neuzen op internet. Vanmiddag ga ik eens even nadenken wat ik mijzelf kado wil doen aan het einde van dit jaar. Zit te denken aan een goede "brandpen"...je weet wel voor pyrogravure ! Ik heb wel zo'n ding van de Action maar voor echt fijn werk is dit niet echt een optie. Zit nu te denken dat dit meer een kado is voor de kinderen, die vinden het namelijk erg leuk werk... Maar wat moet ik voor mijzelf aanschaffen...... Of misschien iets voor op de slijptol....of iets van proxxon.....mmm...wordt vervolgd

Straks naar de werkplaats want iemand komt zijn bestelling halen. Ik kan dan ook even wat andere bestellingen klaarmaken. Verder ligt er wat hout wat mee kan naar de winkel thuis oa balkjes purperhart 52mm. Eindelijk heb ik weer genoeg purperhart gevonden.

Van een zagerij ver,ver,heeel ver weg heb ik een deel van hun restanten kunnen overkopen. Dit komt binnenkort mee met mijn reguliere bestelling. oa ebben, kingwood, santos rosewood,green ebony, granadillo, african blackwood...dat wordt smullen...kan niet wachten tot alles er in. Verder heb ik via hun erg mooi hout kunnen vinden voor de bouw van akoustische instrumenten. Er komt oa engelmann spruce, german spruce en sitka spruce.

Ook de zagerij in Italie waar ik het olijfhout koop is bijna klaar met mijn order....

En dan nog het hout uit Duitsland..... Hopelijk komt niet alles tegelijkertijd. In de opslag had ik een ijzeren stelling willen plaatsen maar diegene die de stelling zou maken is geopereerd....Dit duurt dus nog even. Komende week ga ik dus alles maar zo strak mogelijk stapelen. Niet praktisch maar het is niet anders.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Van een zagerij ver,ver,heeel ver weg heb ik een deel van hun restanten kunnen overkopen. Dit komt binnenkort mee met mijn reguliere bestelling. oa ebben, kingwood, santos rosewood,green ebony, granadillo, african blackwood...dat wordt smullen...kan niet wachten tot alles er in. Verder heb ik via hun erg mooi hout kunnen vinden voor de bouw van akoustische instrumenten. Er komt oa engelmann spruce, german spruce en sitka spruce.

Dat klinkt lekker exotisch allemaal! Misschien alvast wat geld apart zetten als het zover is...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.