Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Afgelopen week is weer voorbij gevlogen. Het was hier vakantie en volgens mij wilde heel Nederland iets maken van hout. Het is echt erg druk geweest maar we hebben bijna iedereen kunnen helpen.

Zo'n drukke week is zakelijk super natuurlijk maar lichamelijk allemaal wat minder. Het blijft lastig om een goede balans te vinden :D Voor de mensen die dit lezen vanaf het begin is het waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen hele dagen in de werkplaats sta. Ik probeer rust en belasting af te wisselen. Zo kom ik vaak tot een paar uur per week dat we echt productie kunnen draaien, veel tijd gaan op aan "koffie drinken en hout bekijken"...hahaha... Heerlijke bezigheid ! Verder moet ik dus veel rust nemen. Dit is tevens de hoofdreden dat ik niet doe aan bulk-verkoop. Deze week kreeg ik weer aanvragen voor hout voor een serie tafels. Deze mensen moet ik dan echt teleurstellen. De max zit zeg maar bij hout voor een grote tafel. (uitzonderingen daar gelaten...jaja..ik weet dat jullie meelezen:D....) Dat houdt het voor mij leuk. Natuurlijk zou ik personeel kunnen aannemen maar daar ligt mijn ambitie niet. Ik wilde graag de beste fijnhouthandel zijn voor mensen die kleine oplage's maken en natuurlijk voor de houthobby'st. De klanten zijn ook zeer uiteenlopend. Van de meubelmaker die gewoon een goede houthandel zoekt waar hij krijgt wat hij bestelt tot aan iemand die aan modelbouw doet. Zo ga ik deze week allemaal eiken latjes schaven in mini-maten.

Bulk inkoop doe ik wel natuurlijk. Daar ligt ook het plezier.(ben gek op hout kopen) Vooral ben ik gek op partijenhout die al langere tijd ergens gelegen hebben. Echter worden zulke partijen steeds zeldzamer. Dat zorgde er ook voor dat ik mijn lijst met leveranciers enorm heb uitgebreid. Het is redelijk lastig om zagerijen of importeurs te vinden die begrijpen wat ik zoek, gelukkig heb ik nu een aantal goede bronnen voor een breed assortiment aan hout. Dit loopt uiteen van zeer rustiek eikenhout tot 1e kwaliteit ebben en van abachi tot ziricote. Ergens dit jaar komt er nog iets heel bijzonders naar Zwolle...later meer daarover.

Straks nog even wat pakketten verzendklaarmaken. Fijn weekend nog !!
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Rick, het is altijd leuk om je verhalen en foto's te bekijken van je hout avonturen, inmiddels al aardig wat avonden voor mn laptop lopen kwijlen! Ik ben wel heel benieuwd wat dat bijzonders is....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik kan er wel wat verzinnen hoor, het heeft wel wat weg van m'n schoonmoeder, eng masker, 4 klauwen....ik zie zeker gelijkenissen :)
 
P

Pel

Guest
Toxiq, ha ha ha, je schoonmoeder zit zeker niet op dit forum nu je dat hier neer typt:D?

Groet Pel.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-11-02 09.08.38.jpg
Essen..... Wordt straks 90mm dik....Die loopt niet weg..hahaha

2016-11-02 08.48.23.jpg
Verlijmd met watervaste lijm aangezien het blad in een badkamer komt te staan....

2016-11-01 15.15.37.jpg
Beetje vage foto...gemaakt van het scherm... Er gaat binnenkort een enorme stam poplar burl op weg naar Nederland...er zitten delen bij met breedte 850mm...Enorme platen dus...Kan niet wachten totdat alles hier is.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag een rustige dag in huize Koorman...iedereen is op pad en ik ga lekker richting werkplaats. Kan ik mooi verder met mijn klusjes. Twee kleine panelen uit kwartiers essenhout moeten afgewerkt worden , lintzaag moet een nieuw lint, serie snijplanken voor #villajoep en dan even de werkplaatsstelling opruimen.....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-11-12 10.58.25.jpg
Een blad verlijmd met domino's.... Ja, je moet even wat als de lijmpers al volzit. Ik was enorm onder de indruk van de snelheid waarmee je kan werken...nu wil ik zelf ook zo'n ding..hahahaha

2016-11-14 10.04.05.jpg
Daar gaan we weer !!! Woensdag starten we met het verwerken van de pallet : oa kers,noot,mahonie,cedrella,mappaburl en balsa
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
hey rick, een domino werkt vrij zuiver en kan inderdaad veel ergernis voorkomen/wegnemen tijdens het lijmen!

prachtige kwaliteit je eerste foto!! ben benieuwd welke afwerking er uiteindelijk op gaat komen. ik heb wel eens gehad dat het een roze tint kreeg na afwerken met olie wat niet iedereen even mooi vindt;-)
en het is zonde om zoiets zuiver onder een matte lak te stoppen.

Mvg wilco
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@zaagfabriek : Mm....tja....t is toch weer een 1000 euro voor zo'n akelig ding met groene stekker...hahaha

Welke finish ?Geen idee, dat mag de klant zelf bepalen. Ik maak alleen het blad klaar

@lars : ik weet het al : doe mij maar een festool domino
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.