Blog : Mijn belevenissen in houtland

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
@deftone / beickybeer : We verzekeren zeker naar Belgie : 2 x per week zelfs !!

Nice! Ik vroeg me af of we ergens de laatste nieuwsbrief ofzo kunnen bekijken?
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar wat restjes hardhout om eens een poging te wagen een snijplank te maken...Aangezien je ze zelf ook maakt, lijkt het me dat je wel regelmatig met wat kleine balkjes 'afval' zit...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@deftone : De vorige mailing kan je gewoon aanklikken in je mailbox. Je moet dus wel aangemeld zijn voor de nieuwsbrief.

Met grote regelmaat heb ik hout voor snijplanken liggen. Stuur mij anders even een mail ( hout@masave.nl)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@lars : Dat zou je denken he...het wordt een soort ophangsysteem voor een lamp boven een tafel. Zeg maar tafel aan het plafond.

Vandaag word er weinig gezaagd in de wp aangezien er vanmiddag een schoolbus vol houtbewerkers een bezoekje komt brengen aan Masave. Erg leuk, kan ik heerlijk een middagje ouwehoeren over hout...hahaha.... Het enige nadeel is dat de productie dus even stilligt maar dat maken we volgende week dan wel weer goed.

Afgelopen weken maken we veel verlijmde tafelbladen voor derden(dit variert van particulier tot bedrijf). Voor de ene een tafelblad en de andere een werkbankblad. Ik blijf het erg leuk vinden om hout te verlijmen..hahaha...geen idee waar dat weg komt. Erg blij ben ik met de hulp in de werkplaats. Zonder Blub en Joop was veel niet mogelijk geweest. Ik zie mijzelf nog geen bladen van 4 meter in mijn eentje versjouwen.

IMAG0712.jpg

Er is trouwens een weer een lading limba binnengekomen...lengtes tot 5 meter !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMAG0799.jpg
Vorige week een gezellige ochtend gehad met Ekko. Altijd leuk om dingen samen te maken. we hebben 3 grote delen mutenye verwerkt tot onderdelen voor een tafel die hij gaat maken. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Deze week staan er weer wat leuke klussen in het boek maar we zijn ook van plan om de 2 grote houtstellingen leeg te halen en opnieuw in te delen. Er is afgelopen tijd veel materiaal binnengekomen en het overzicht is even weg. Verder liggen er veel losse enkele planken tussen. Waarschijnlijk maken we daar allemaal bijzettafeltjes oid van. En een aanzienlijk deel van in de mailingen voorbij komen.


IMAG0765.jpg
Ik verheug me in ieder geval op het leeghalen van het vak met "figured maple" , daar zit altijd wel weer iets moois tussen.

Zoek je dus nog hout voor je komende projecten ? Gewoon even contact opnemen en goede kans dat we kunnen helpen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jippie, het is weer zaterdagochtend !! Altijd erg gezellig in de werkplaats. Vandaag hebben we zelfs vers gebakken cake van de dochter van mijn collega. Zij had vorige week hout uitgezocht... "hoeveel kost dit ? " vroeg ze.... "Nou, maak maar een lekkere cake !!" ....en dus hebben we straks cake......

Een aantal mensen meld zich aan voor de zaterdagochtend, dit is fijn maar zeker niet noodzakelijk. Tussen 9.00 en 11.30 is iedereen van harte welkom. Nou, ik ga me klaar maken. Eerst maar eens mijn warme handschoenen zoeken...t is best fris buiten.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMG-20171128-WA0007.jpg

IMG-20171128-WA0006.jpg

En zo gaan we stelling voor stelling langs om alles op te ruimen. Het werkt nu alweer stukken prettiger. Nu nog zorgen dat het zo blijft.

Het is een boeiende periode hier. Een aantal vrienden hebben ook het plan opgevat om een meubelmakerij te starten, erg gaaf ! Waar men toch vaak niet goed over nadenkt is de geldstroom. Er moet ook gewoon geld verdiend worden...elke maand weer opnieuw. Dat is niet voor iedereen weggelegd die onzekerheid. 1 van hun heeft besloten om toch maar te blijven doen wat hij deed zo lijkt het nu. De ander gaat er wel voor en die ga ik dan ook helpen waar mogelijk. Het voordeel is natuurlijk dat ik hier al een complete werkplaats heeft staan dus we kunnen al veel producten als halffabricaat leveren.

Dat is trouwens iets wat we vaker en vaker doen. Wij leveren en schaven het hout. Eventueel verlijmd tot bladen of panelen. Daar houdt ons werk soms op en gaat de klant zelf verder. Een klant zoekt dus hout uit en haalt een week later alles geschaafd op.

Vandaag ga ik verder met het maken van een audiomeubel met de klant. Eigenlijk hetzelfde als hierboven maar dan echt samen. Erg gezellig !!

Fijne dag allemaal en tot binnenkort
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Ziet er mooi uit Rick! Dit wil dus zeggen dat je met deze machine meer tijd over hebt om meer mails te sturen met hout? ;);)
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de aankoop Rick, ik wist niet hoe e.a. werkte met die aanvoer dus heb ik op You Tube gekeken.

Groet Pel.

 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Grappig dat je als mens ook wat van een machine kunt leren… bijvoorbeeld dat je de druk op het hout vóór het zaagblad moet zetten; je hebt de neiging dat iets verderop, dus bij het blad, te doen. Ik heb nu wel voor mezelf besloten dat ik een Magswitch set ga kopen, voor het aandrukken enz. : )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.