Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 137 van de 137 EersteEerste ... 3787127135136137
Resultaten 1.361 tot 1.370 van de 1370
    @scheppie, Klopt . Had al een lijstje voor voor en tegens gemaakt om mijzelf wijs te maken dat ik zo'n machine echt nodig heb. Sterker nog ipv een boek zal ik de catalogus van felder te bestuderen maar hopelijk ben ik niet de enige die zulke dingen doet...hahaha

Straks lekker een ochtendje bezig. Een partij eikenhout wacht op verwerking tot vensterbanken en 1 tafelblad.

Heb jij niet plek voor 2 vDiktebanken, 1 met mes voor het grove en 1 met spiraal (hoef je ook minder te schuren) voor het fijne werk? En ja, je hebt je vakantiebestemming verraden: Barneveld! Gr, Hendrick

Hahaha...die hendrick , ik zie me al staan in een caravan op het parkeerterrein bij felder.

Plek...je zou denken dat er plek genoeg is maar da's toch niet helemaal het geval.

Zou die cataloog van Felder maar even opzij leggen

Kijk eerst hier eens naar: http://www.utis-amf.com/machines-a-bois/raboteuse/
    Kan uit ervaring meedelen dat dit een "beer" van een schaafmachine is, die neemt vlot tot 10mm ineens af, en schaafbreedtes tot 800mm!
    Uitgerust met Tersa messen, en door het ontwerp van de machine fluisterstil.

Da's ook een mooie machine tuoh, er is zoveel moois om de markt. Heb zelfs mensen gesproken die vandiktebanken bouwen tot 1300mm breed...hahaha...

Gisteren nog even een tijdje gesproken met mijn contactpersoon voor de machines van scm. Daar gaat mijn persoonlijke voorkeur naar uit. Heb er veel ervaring mee en eigenlijk alleen maar positief. Scm heeft ook uiteraard zijn eigen spiraalschaafas. Xylent , ook mooi bedacht. De offertes liggen naast elkaar nu. Volgende week even langs de boekhouder om te horen wat hij denkt. Sinds we dit bedrijf hebben ingehuurd is er veel meer rust aan de administratieve kant van Masave. Bevalt erg goed. We betrekken hun dan ook in alle grote besluiten die er spelen. Het is namelijk geen doosje schuurpapier wat je gaat kopen.

Straks lekker naar de werkplaats. Eerst supersnel even een paar stuk hout schaven aangezien deze straks gehaald worden. Order binnen 1 dag klaar!!

Goed weekend allemaal

Rick een wijs besluit om als het kan de dingen die een ander beter en sneller kan uit te besteden. Je houd nu nog meer tijd over voor jouw hobby. Ook ik liet bij het nemen van grote investeringen de accountant meedenken. Maar boekhouders ed. zien niet altijd de kansen. Vooral in zo'n leuke nichemarkt.

Goed om te lezen dat de zaken vlot lopen en er nieuwe machines op stapel staan!!
    Prachtig!
    Groeten, Raymond

@wimkluck, ieder zn vak he. Deze man wordt intens gelukkig van cijfers. Mooi om dat te zien. Hetzelfde heb ik met hout, daar wordt ik echt blij van

@sunrayes, wij zijn ook erg blij

Deze week maken we een besluit qua investering in het machinepark. Pfff...serieuze bak geld maar als het er eenmaal staat scheelt dat enorm qua tijd en geluid.

Morgen komt er rond de middag nog een levering met assorti hout. Normaal duik ik daar dan gelijk in. Ben benieuwd hoe dat morgen verloopt met t warme weer.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    Morgen komt er rond de middag nog een levering met assorti hout.
    Normaal duik ik daar dan gelijk in.
    Ben benieuwd hoe dat morgen verloopt met t warme weer.
    Je kan morgen beter een duik in het zwembad nemen.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

@spaander, we duiken zeker ook het zwembad in. Echter moet ik ook altijd z.s.m. alle nieuwe stukken hout verwelkomen in de werkplaats.

Forum Rechten