Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Ja..het is echt een mooi ding. Vanmorgen even wat balkjes gezaagd...man...dit scheelt echt zoveel.

1. het zaagbeeld is mooier
2. het gaat sneller
3. het gaat makkelijker
4. doordat je strakker zaagt heb je meer opbrengst van het hout

en vast nog wel meer dingen...hahaha.... Het is wel een prijzig geheel maar zoals het nu lijkt de moeite waard.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
IMAG0922 (1).jpg
En tussen de opdrachten door vind ik soms ook wat tijd om zelf eaa te doen. Het blijft erg leuk om diverse houtsoorten met elkaar te combineren. Dit worden allemaal klemborden, is eens wat anders dat snijplanken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Gisteren weer een fijne partij latjes aan elkaar gelijmd. Daar ga ik een bijzettafeltje van maken. Foto's volgen zsm.

Vandaag een dagje "rust" . Toch even naar de werkplaats voor een bak koffie met klanten. Altijd leuk, beetje kletsen over hout en over komende projecten. Morgen gaan we er weer tegen aan. Vrijdag is tevens opruimdag. Ik probeer een vaste dag per week hiervoor te hanteren. Het is nog steeds zoeken naar een goede manier van aanvegen/stofzuigen. Stofzuigen is natuurlijk beter maar dat duurt een eeuwigheid dus soms is de ouderwetse bezem echt een uitkomst. Verder staat er morgen onderhoud op het programma voor de formaatzaag en de andere grote machines. Met een beetje geluk kan ik 1 van mijn kinderen charteren met een middagje "geld verdienen".

IMAG0961.jpg
Gisteren heeft iemand hier een aantal delen van gekocht. Es met een lengte van 5 meter. Dat moest bovenop een aanhangertje van 2 meter......

Vandaag eens nadenken over het maken van een "nier-vormige" tafel..... Hoe teken je dit ?
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Dat was weer een mooie zaterdag !! Vanmorgen fijn druk in de werkplaats. Koffie, koek en over hout praten...heerlijk

Vanmiddag nog even geweest om een lijstje te maken met de dingen die ik volgende week wil aan gaan pakken. Alle grote orders voor dit jaar zijn weg dus er is een weekje tijd voor extra dingen en eigen projecten.

Meeste ochtenden zullen we aanwezig zijn, wil je dus langskomen ? Geen probleem maar meld dat wel even per mail , whatsapp of gewoon een belletje
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
En toen was het alweer 2018 ! Het is precies 1 jaar geleden dat we de sleutel kregen van de nieuwe werkplaats. Het lijkt echt veel langer dan 1 jaar, best apart hoe snel het soms gaat. Allemaal de beste wensen voor het komende jaar, dat we maar veel mooie dingen mogen bouwen.

Nu richting wp om wat hout te verlijmen en tussendoor klanten te helpen aan het hout voor hun projecten.....kortom...een mooie ochtend!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
IMAG1082.jpg
Spierballen-hout.....jemig....wat is dit mutenye zwaar..... Er mocht gelukkig 1 meter af ...maar blijft straks nog steeds een grote tafel van 1000x3300....

IMAG1094.jpg
Vanmorgen begonnen met een project uit bubinga en ebbenhout....dit stuk bubinga bleef over...ik zie daar gelijk een mooie schaal in.

Gisteren dan maar eindelijk een nieuwe rotex schuurmachine besteld. Die we nu hebben deed het goed...totdat ik het nieuwe model even leende van iemand...Jemig...Geen idee wat ze aangepast hebben maar dit schuurt zeker 1 x zo snel.... Nu vind ik schuren niet erg maar als het sneller en dus makkelijker kan dan graag...hahaha

Net het inca-lintzaagje van mijn zolder gehaald...deze komt ook in de werkplaats te staan. Alleen de draaibank staat nu nog thuis...en dat wil ik ook voorlopig zo houden. Zit er toch nog een beetje een grens tussen hobby/werk maar goede kans dat ook de draaibank binnenkort verhuist.....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hahaha..die spaander

Nee,zeker geen vakantie. Tof dat je trouwens belde om te informeren. Het is hier een hectische periode. En dan schieten er wel eens wat zaken bij in.

Afgelopen periode hebben we meer half-fabrikaten gemaakt dan daarvoor. Voor diverse afnemers verlijmen wij het hout tot panelen. Daarmee gaan zij dan zelf aan de slag. whatsapp is dan wel een bijzonder iets. Krijg ik een appje met de maten, ik stuur een prijs retour en dan na akkoord starten. Er is zelfs voor gekomen dan er dezelfde dag nog geleverd moest worden. Dan is het wel even aanpoten maar dankzij mijn geweldige hulp is alles tot op heden gelukt.

De werkplaats is toch wat aan de krappe kant geworden. Dit heeft als gevolg dat diegene die een stuk huurde helaas een ander onderkomen moet zoeken. Gelukkig staat er veel te huur in Zwolle en omstreken. De ruimte die ontstaat gaan we dan inrichten met meerdere werktafels en een deel showroom/winkel. Daar komen dan de snijplanken maar ook zaken zoals lijm en afwerkmiddelen te staan. De lange wand gaan we gebruiken om grote verlijmde bladen tegenaan te zetten. Allemaal weer ontwikkelingen. Deze week heb ik gezeten met diegene die de website deels gaan bouwen. Dan hebben we ook daar weer een kleine stap gezet.

Foto's uploaden gaat helaas even niet...binnenkort een fotoserie hoop ik...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@spaander : sorry he...hahaha

@lars : mutenye

20180202_154225.jpg

Grrr...weer scheef.....

Deze week is er een heeeeleboel hout verwerkt, we verwachten de container met nieuwe voorraad binnenkort dus zijn al ruimte aan het maken. Er is weinig mooiers dan hout schaven...ruw erin en glad er weer uit.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
20180305_162147.jpg

Gadver...weer de foto scheef...hahaha

20180306_092203.jpg

hoppa....dan draai ik gewoon de camera....

Het is een drukke boel hier. Allemaal plannen maar die hebben we even vooruit geschoven. We hebben intern eaa aangepast waardoor we weer wat meer geschikbare ruimte hebben. Wel weer een bak werk maar nu werkt het gelijk stukken makkelijker. Er is redelijk veel hout onderweg en dat kunnen we nu goed kwijt. Dan moet ik natuurlijk niet nog meer gaan bijkopen..hahaha
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Rick, Ik heb 3 weken geleden zaterdag's wat noten, padoek, kersen en nog iets? opgehaald....
zoals belooft een paar foto's van het mooie notenhouten werkstuk wat ik heb gemaakt.
Hier even de link: https://www.woodworking.nl/showthread.php?24250-Kruishout
Heel blij, eerste keer noten... Gaaf!

Ps. Ik heb ook een Noot uit dat veilingkratje van je gehad... Wat was dat ook al weer??
In ieder geval een mooie kern :)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hallo forummers

Het is even geleden dat ik een bericht gepost heb. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Alles loopt hardstikke mooi hier. steeds meer mensen vinden hun weg naar onze werkplaats voor hun houtwensen. Van hout voor een bijzettafel tot aan hout voor een snijplank.

Het is altijd zoeken naar beschikbare tijd om op het forum rond te neuzen. Ik probeer regelmatig op facebook en instagram eaa te laten zien dus je kunt altijd blijven volgen wat er allemaal gebeurd. Tijd is een wonderlijk iets .... Er lijkt best veel te zijn maar het is altijd zo verdwenen..hahaha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.