Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vanmiddag ga ik wat bestellingen klaarzetten en daarna snel verder met het "eifeltoren " onderstel. Zal straks eens wat foto's maken. Verder wil ik even wat hout voorbereiden voor wat kleine pindaschaaltjes die ik wil draaien. Gisteren een negative rake scraper gekregen van een hele goede houtvriend. Nog nooit meegewerkt dus ben erg benieuwd.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200407_134858.jpg

Wat is het toch fijn frezen met vers geslepen freesjes......

20200407_141543.jpg
Handig zo'n heftruck !!!

20200407_142400.jpg
Beetje glijmiddel maakte het boren nog makkelijker. Die bormax forstnerboren zijn echt super !!!!

Heb ik alleen geen foto's van het onderstel....maar die komen nog. Toen hij klaar was heb ik gelijk al een nieuw onderkomen gevonden. Een zeer gewaardeerde vakgenoot en goede vriend haalt volgende week het onderstel op. Mooi geregeld!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200409_150814.jpg
Vorige week een stapeltje coromandel uitgezocht. Stond al zeker 3 maanden klaar maar kwam er helaas niet aan toe. T voordeel dat het nu wat rustiger is is dat je dan eindelijk toekomt aan dat soort projecten.

Verder zit ik te denken om bepaalde plekken in de werkplaats de vloer te egaliseren. Daar ga ik mij vandaag maar eens in verdiepen. Misschien is egaliseren niet het juiste woord. Ik wil de kieren en gaatjes in de vloer vullen. De hele vloer egaliseren kan waarschijnlijk alleen met een zwembad vol egaline ;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200409_151708.jpg
Hier is het eifeltoren onderstel.... was er zelf wel over te spreken. Gaat deze week op pad naar zijn nieuwe eigenaar.

Morgen beginnen met wat herstelwerk aan de vloer. Bepaalde plekken hebben wel erg veel gaten en scheuren. Daar gaat wat egaline overheen. Mij kennende zit straks de hele werkplaats onder die prut...haha
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Bekijk bijlage 96052
Hier is het eifeltoren onderstel.... was er zelf wel over te spreken. Gaat deze week op pad naar zijn nieuwe eigenaar.

Morgen beginnen met wat herstelwerk aan de vloer. Bepaalde plekken hebben wel erg veel gaten en scheuren.
Daar gaat wat egaline overheen. Mij kennende zit straks de hele werkplaats onder die prut...haha
Mooi hoor dat onderstel en over die vloer, ach zolang het niet in je baard komt te zitten valt het wel mee:D:D:D
Mvg, :).
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hahaha die @spaander , hoop inderdaad niet dat ik het uit mijn baard hoef te bikken.

Ik begin straks eerst met alle bestellingen te maken. Daarna even 1 stuk uitzoeken waar ik wil beginnen en dat vast in de primer zetten.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200416_071606.jpg
Zo....da's een ander gezicht. Net nog even licht opgeschuurd. Zaterdag komt er een laagje verf overheen.

De bestellingen lopen rustig door. Die arme pakketjesman schrok zich net het apezuur. "Jemig, das veel!!!".... Had hij ook wel gelijk in....is aanzienlijk meer dan normaal maar dat was te verwachten met die dagelijkse mailingen..;)
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi rick, soms mis ik een 'like' knop bij een foto of opmerking,..

Wij hebben ook een vervelende vloer met scheuren, gaten ed die ik met oud en nieuw bijgewerkt heb met egaline zodat kleine wieltjes niet meer kunnen blijven hangen. Probleem is wel dat als je met de kleine elektrische heftruck stil blijft staan en draait, de egaline toch begint te korrelen. Eigenlijk moet alles eruit en dan gieten maar na het verhuizen afgelopen zomer zie ik dat nog niet zitten;-) Wat voor een verf ga je gebruiken?

Wilco
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
He Wilco,

Hebben we geen contact via het ene kanaal dan via het forum...Hahaha... er gaat gewoon grijze grondverf op. Geen speciale betonverf. Dat zat er ook op en heeft het lange tijd volgehouden.
Ben benieuwd hoe de egaline zich houdt. Heb nog wel wat plekken hier die wat aandacht kunnen gebruiken. Het gaat vooral om dat ik normaal de boel kan aanvegen voordat de stofzuiger eroverheen gaat.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hoi,
Mijn enige ervaring met egaline is van jaren terug op een oude flat met een gehavende vloer.
Wat ik daar nog van weet is dat je het gewoon uitgiet en dat is dat. Er zit geen verband in de massa, dus ik denk dat je het zo stukrijdt met een heftruck.
Nu zag ik dat er tegenwoordig vezelversterkte egaline bestaat. Misschien dat dat een uitkomst biedt voor een slechte betonvloer?
Is maar een ideetje hoor.

Thomas
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@Lars, hoe denk je dat ik nu door de werkplaats ga ? Inderdaad op mijn toffe Hello Kity rolschaatsen....vroemmm

@Thomas, bedankt voor de tip. Heb goede hoop dat het heel blijft. Mijn buurman heeft dit tijd geleden gedaan en die rijdt met mega grote heftruck eroverheen. Maar je zult net zien dat mijn mini heftruck problemen geeft...Hahaha

Heb gewoon spierpijn van dat egaline feest...da's lang geleden. Spieren gebruikt die normaal niet veel hoeven te doen. Straks even de werkplaats goed opruimen, daar heb ik deze week weinig tijd aan besteed dus het ...uhm....is voor mijn doen een chaos.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is het alweer dinsdag. Dagen lopen in elkaar over, vaak weet ik echt niet welke dag het is. Hebben meer mensen dat in deze tijd ?

Gisteren een goede dag gehad in de werkplaats. Veel hout gezaagd en de middag gebruikt voor onderhoud aan de vlakbank en vandiktebank. Alle mesjes weer een slag gedraaid dus straks heerlijk scherpe messen !!! Het nieuwe schaafsysteem bevalt goed alleen is het wisselen van mesjes best wel een tijdrovend geheel. Echter hoef ik echt veel minder vaak de messen te wisselen.

De nieuwe centrale afzuiging wordt momenteel gebouwd en komt 1e week mei naar Zwolle. Blijkbaar is er iets aangepast aan de afmetingen want ineens is hij 300mm langer....hahaha...en moet ik dus de entree slopen. Op zich geen probleem aangezien het toch een doorn in het oog was. Maar had liever mijn tijd aan andere dingen besteed.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Zo seg, je bent er elke dag ook vroeg bij ;) Dat vind ik nu zo tof, lekker vroeg opstaan en al snel beginnen werken, dan krijg je in een dag veel gedaan!! (al mag een dag voor mij wel uit meer dan 24u bestaan, maar dan niet om te slapen:p)

Zo'n schaafsysteem is heerlijk (ik heb een jet spiraalas) en ik vind de mesjes vervangen best nog wel meevallen... Nu ja, bij mij zijn het er wel een stuk minder hahaha. Je hoeft ze alleszins niet te stellen, daar kruipt ook wel tijd in!

Ben eens benieuwd naar je stofzuigersysteem! Ook leuk dat er verschillende mailings komen per week, mooi hout dat nu voorbij komt! Helaas zit ik wat vol met voorraad, ik moet nog steeds aan de zebrano bureau beginnen (je weet wel, die balken in de skikoffer :eek:), teveel klussen tussendoor gehad, maar daar maak ik volgende week werk van!

Mvg

Christophe
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
He @beickybeer, ik mag inderdaad graag vroeg opstaan als dat gaat. Voelt altijd een beetje als gewonnen tijd. Ben benieuwd naar je bureau. Da's was een skikoffer vol hout he...hahaha

Vandaag loopt de planning compleet anders dan gedacht. Vanmiddag ga ik een bedrijf helpen die met een oplevering van een tafel klem zit. Ze hebben ooit elders eens een blad laten maken en die ...nou...is nogal krom getrokken en eind deze week moet het blad naar de klant. Dat wordt dus een middagje probleem oplossen denk ik. Zit bijna 4 cm in op breedte van een meter. Sinds een tijdje maken wij zijn bladen maar deze had hij nog liggen. Tja, daar help ik dan ook gewoon mee.

Helaas geen mailing vandaag , dat redde ik qua tijd niet.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200422_074629.jpg
Zo trof ik de delen iepenhout aan de dag na het zagen. Best wat werk aan de winkel dus. Er mocht echter minimaal dikteverlies van het blad optreden. Hmmmm....Dat wordt dus goed opletten bij het vlakken en kiezen voor de gulden middenweg tussen 100% vlak en maximale houtdikte.

20200422_080608.jpg
Zo....Dat lijkt er al meer op dacht ik.

20200422_081840.jpg
En hopla....t lijmrek in. Paar uurtjes laten drogen en hij kan weg.....

Dat dacht ik...hahaha... Of het blad ook geschuurd kon worden...oh ja en ook in hardwax gezet. Allemaal geen probleem maar de beschikbare tijd is zeer beperkt. Alle defecten heb ik gisteren gevuld met een mengsel van schuurstof en cellucol. Morgen schuren we het blad volledig en dan de 1e laag hardwax. En dan elke dag 1 laagje erbij...komt dus net goed.

Straks ga ik bezig met een stapeltje essen , wat eik en kingwood. Gaat een mooi dagje worden !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@leroy , bedankt

Gisteren liep het allemaal zeer voorspoedig. Zelfs een paar extra klussen kunnen doen. En weer grote opruiming gehouden met als gevolg dat we dinsdag naar de vuilstort mogen...hahaha... je bewaart soms nogal wat he.. Vandaag had ik ingebouwd als bufferdag. Zulke dagen bevallen erg goed. Loopt een klus uit? Dan vangt zo'n bufferdag het wel op. En als je helemaal bij bent dan kan je eigenlijk doen wat je wil. ;) Geen idee wat er vandaag precies gaat gebeuren dus.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20200427_084159.jpg
Iemand weer erg blij gemaakt met een assorti pakketje 4mm dik hout !!!!

Het doormailen en op afspraak ophalen van de bestellingen gaat nu ook iets beter. Helaas blijft de winkel nog steeds gesloten dus even rondneuzen kan nog niet.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig, wat lijkt de tijd snel te gaan. Vandaag wordt het een mooie dag. Ik verwacht meerdere leveringen materiaal. Van heel bijzonder hout tot aan een palletje met inpakmateriaal. Nu vind ik het hout iets prettiger maar zonder inpakmateriaal kom ik ook niet ver nu. Tussendoor ga ik proberen om zoveel mogelijk orders klaar te zetten. Vandaag geen ingewikkelde klussen dus :Dwant soms staat er ineens een chauffeur voor je neus die graag wil lossen en ik hou er niet van om mensen dan nog eerst te laten wachten.

En natuurlijk probeer ik ook weer een nieuwsbrief de deur uit te krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.