Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 130 van de 130 EersteEerste ... 3080120128129130
Resultaten 1.291 tot 1.300 van de 1300
    Hey Rick, mijn familie heeft anderhalf jaar terug een paar honderd bomen om laten kappen in Drenthe. Ik heb geen idee of dat terecht is gekomen in het soort markt waar jij in werkt, is het als je hout koopt altijd duidelijk waar het vandaan komt? Volgens mij zou dat hout nu ongeveer droog genoeg voor verkoop moeten zijn, en zou het wel cool vinden om er een paar plankjes van te hebben.

@tinco ,ik wil met alle liefde op zoek gaan. Stuur mij even de gegevens per pb.

Vanmiddag voor het eerst gezaagd met een nieuw zaaglint. Ik ga eerst wat meer zagen en dan zal Ik mijn bevindingen delen.

Dankjewel! Ik zal eens bij mijn familie informeren welke firma de kap heeft gedaan, dat zal vast helpen. Het bos heet Berkenheuvel, onderdeel van het Drents-Friese wold, er is niet zo heel veel bos in noord Nederland dus ik dacht misschien dat het je al opgevallen was, je hoeft niet specifiek voor mij op zoek hoor!

20190121_155520.jpg
    Hier werd ik wel vrolijk van.... notenburl ......

Deze week gaan we een begin maken met het wegruimen van de laatste 2 leveringen hout. Eik 52mm, tamme kastanje 52m , steenbeuk 65mm, noot 52mm... erg blij met de heftruck van de buurman, dat helpt enorm.

Hey hallo
    Haha zo’n heftruck scheelt een hoop rug pijn
    Succes vandaag

Bedankt @leroy

De planning liep volledig in de soep helaas. Mijn hulp voor die dag was ziek en er kwamen wat klanten langs. Het is dan wat het is denk ik altijd maar. Dus een dag later dit klus geklaard. Het enige wat moet gebeuren is het schaven van een deel van het hout. Er ligt altijd hout wat al gevlakt en op dikte geschaafd is. Hier kan iedereen dus gelijk mee aan de slag. Voor ons wat meer werk maar het wordt door de klant gewaardeerd en daar gaat het om.

Kent iedereen de volgende situatie :
    iemand wil graag iets gemaakt hebben en vraagt 3 x naar de leverdatum. Of het toch iets eerder kon.... ja hoor, gaan we regelen. Dan zet je alles in het werk om op tijd klaar te zijn...Dan bel je de klant trots om te zeggen dat het gelukt is ....dan krijg je dit antwoord " ja, het komt toch niet goed uit...we komen over 2 weken het ophalen" ....hahahaha.....

IMG-20190114-WA0018.jpg
    Vandaag staat er weer Padoek op het menu....heerlijke geur!! Vanmiddag mag ik wat bladen in de hardwax zetten. Fijne bezigheid. Nou, ik moet aan de slag . Fijne dag allemaal

Daar ben ik weer. Het was even wat hectisch in de werkplaats en thuis dus weinig tijd voor andere zaken.

Er is weer genoeg hout onderweg naar zwolle. Soms kom ik ergens kijken naar een kwartiers gezaagde eiken stam en kom ik weg met veel meer dan hetgeen op mn lijstje stond...hahaha... zo kocht ik wat eiken plaathout met bijzonder grillige zijkanten. Ik zag daar diverse mooie meubels in. Verder wat lange lengtes bosse . Verder wacht de enorme stapel Amerikaans notenhout nog op een beetje aandacht.

Deze week zijn we wezen kijken naar diverse vorkheftrucks. Tot op heden lenen we die van onze buurman maar we hebben hem steeds vaker nodig en dan is het slim om er zelf eentje aan te schaffen. Veel uitleg gehad over alle mogelijkheden. We neigen het meeste naar een kleine elektrische heftruck met kleine draaicirkel. Wordt vervolgd

Nu mooi op tijd naar de werkplaats om alle kleine orders klaar te maken. Enorm veel zin in.

Wij hebben al bijna 15 jaar een elektrische Toyota vorkheftruck in de loods. Toendertijd nieuw gekocht, en nog steeds met de originele batterijen.
    Dat komt natuurlijk ook omdat wij hem gemiddeld maar 1,5 uur per dag gebruiken, maar hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
    En wij tillen er toch steeds blokken van 1000kg mee.
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Wij hebben al bijna 15 jaar een elektrische Toyota vorkheftruck in de loods. Toendertijd nieuw gekocht, en nog steeds met de originele batterijen.
    Dat komt natuurlijk ook omdat wij hem gemiddeld maar 1,5 uur per dag gebruiken, maar hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
    En wij tillen er toch steeds blokken van 1000kg mee.
    Kan ik bevestigen, mijn vader heeft ook al een 10 jaar dergelijke staan.
    Enkel de batterijen regelmatig bijvullen met gedemineraliseerd water en verder nooit problemen

@sunrayes en @bert1991

Dat klinkt allemaal hoopgevend. Voor mijn gevoel moeten we inderdaad oneindig lang kunnen doen met zo'n heftruck mits je hem netjes onderhoud. Maar dat geld voor de meeste machines. Onderhoud is erg belangrijk, soms heb je er geen zin in maar toch altijd even tijd maken.

Forum Rechten