Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Coming soon
65mm gevlamd olijfes , breedte's tot 650mm en lengte's tot 3600
55mm mappa burl , ongeveer formaatje europallet
52mm riegelahorn , breedte's tot 500mm en lengte's tot 2500
65mm riegelahorn , breedte's tot 400mm en lengte's tot 2400
52mm marblewood , breedte's tot 300mm en lengte's tot 3000
55mm black limba , breedte's tot 370mm en lengte's tot 3800mm
50mm sequoia , 1000mm breed en 3500mm lang
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@bijtel : Nou....dat komt doordat hij de verkoop deed en ik dingen aanbood onder zijn naam. Zo heb ik meerdere plekken waar spullen van mij verkocht worden. Bij voorkeur naamloos.

@emilio : Yep...enorm tof

@lars : Plaat is verkocht en er wordt inderdaad een tafel van gemaakt...ook 90% van het olijfes zal wel omgetoverd worden in een tafel

Vanmorgen even richting werkplaats geweest om wat dingen voor te bereiden voor morgen. Dan staan er weer een aantal orders klaar in het boek. Vooral het uitzoeken van hout gaat soms veel tijd in zitten. Vooral als mensen zeer specifieke wensen hebben.....en daarvoor komen ze vooral bij ons. Eigenlijk is geen moeite ons te veel. Het is vandaag vooral veel esdoorn en nog meer mahonie wat er door mijn handen is gegaan. Na het grof op maat zagen probeer ik eigenlijk altijd ook gelijk de reststukken te verwerken. Doe je dit niet dan stapelt dat zich enorm op.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@knutselaertje : Tja...da's een goede vraag..... Heb ik eigenlijk geen goed antwoord op. Misschien heeft het te maken met het scheiden van hobby / werk. Voor het werk signeren we vaak wel alles. Hetgeen wat op deze beurs verkocht werd waren allemaal hobby-projectjes, die ik dus echt maak omdat ik ze zelf wil maken. Zonder opdracht dus. Mmmm....dat zou t kunnen zijn.

Vanmiddag had ik sterke hulp in de werkplaats en dat was super. Man, we hebben werk verzet waar ik normaal een week mee bezig ben...hahaha... Echt veel hout omgepakt en uitgezocht. Defecten zoveel mogelijk eruit gezaagd zodat de voorraad op goed niveau blijft. Er is een beetje plek gecreeerd voor de hoeveelheid hout die eraan staat te komen....gaat echter nooit allemaal passen dus we hebben een tijdelijke opslag geregeld op (weer) een andere locatie...hahaha... T is helaas niet anders.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nou...morgen is het weer zover : Er komt een berg mooi hout naar Nederland !! Enorm veel zin om alles weer goed te bekijken,.....minder zin heb ik om alles te moeten versjouwen :p Vorige keer ging het erg mooi maar de keer daarvoor was het een wagen zonder goede losmogelijkheid.... Plank voor plank uit de wagen...oeff...dat viel best tegen
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-10-11 11.11.52.jpg
Komt u maar !!!

2016-10-11 11.46.34.jpg
Stapelen maar !!!

2016-10-11 12.19.32.jpg
Dekzeil erover....morgen verder met deze stapel...hopelijk is deze net verwerkt voordat de andere wagen vol hout komt... #datkankrapworden

Was blij verrast met t hout. Mooi donker zebrano, fijne structuur. Stammen gevlamd esdoorn met goede tekening en redelijke maat...en dan een berg black limba, bijna allemaal 1e kwaliteit qua tekening. Superblij mee !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig...wat lag mijn bed lekker.... Straks naar de wp om te zagen en ruimte te maken voor lading 2. Kreeg gisteren nog een mailtje van iemand die 200m3 hout kwijt wilde....uhmm....dat wordt echt stapelen...hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-10-14 09.33.23.jpg
Voel me jarig !!!!

2016-10-14 09.46.26.jpg
Ready ? Go !!!

2016-10-14 09.46.53.jpg
Olijfes..... waarschijnlijk is vanmiddag deze stam ook alweer grotendeels verkocht... Hou gelukkig wel een aantal korte stukken over.

2016-10-14 10.12.03.jpg

Iemand burl nodig ??

Nu ff pauze...vanmiddag gaan we eaa alweer inladen en dat gaat direct richting klant.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-10-06 09.20.29.jpg

Twee weken geleden had ik een houtsnijder op bezoek. Deze meneer woont een paar straten verderop en snijdt al vele,vele jaren. Erg mooie verhalen gehoord over hoe hij altijd aan zijn hout kwam. Hij had naast zijn werkstukken ook erg oude boekjes mee over houtsnijwerk. Hij maakt alles alleen met 1 mesje....tof he. Op vakantie neemt hij altijd een plankje mee...mesje mee...en zijn wetsteen....

2016-10-06 09.20.25.jpg
Theeblad

2016-10-14 15.28.16-2.jpg
Marblewood.... T was een tijd geleden dat ik dit had.... Echt enorm bijzonder in deze maat, dit gaat een enorm toffe tafel worden.

2016-10-08 10.50.39.jpg
Deze foto had ik laatst in een mailing gezet...1,5mm teakfineer.... Tot mijn verbazing werd het niet verkocht. Soms begrijp ik dingen niet...hahaha...dat maakt die mailing ook zo leuk voor mij. Altijd weer een verrassing wie wat koopt en wat ermee gemaakt gaat worden.

straks even naar de wp om eaa op te halen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig....140.000 keer bekeken...hahaha... Tof en dat voor een soort veredeld houtdagboek.

Vandaag wordt t een mooie drukke dag. Zagen,schaven,lijmen en dan diverse keren achter elkaar... Gisteren rolden er echt een heleboel bestellingen binnen, dat betekent dus even alle hens aan dek om ook de orders op korte termijn te kunnen leveren. Over het algemeen vind ik een levertijd van 1 week wel het maximum eigenlijk. Voor sommige klussen is dat natuurlijk niet te doen (bv 500 snijplanken) maar over het algemeen is dit zeker mijn streven.

Gisteren heb ik wat delen tabaca hout gekocht(samen met wat reguliere voorraad) . Die ga ik vandaag even schaven om te zien wat het precies. Soms worden namen wel eens door elkaar gehaald namelijk. Tabaca -> monkeypod -> rain tree Ik hou jullie op de hoogte
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Oeww tabaca/monkey pod klinkt wel interessant! Kan ik daar alvast een plankje voor reserveren? ;)
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Het heeft ongeveer 4/5 avonden gekost om alle 82 pagina's met berichten, foto's verhalen en vooral heel veel mooi hout door te lezen........Maar het is gelukt 😁. Ik blijf Masave volgen, en een tripje naar Zwolle zit er ook wel in voor wat draaihout.
Keep up the good work 👍🏻👍🏻👍🏻
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@lars : ligt klaar !!

@sunrayes: dat vond ik ook. En allemaal met 1 mesje....hahaha...ik heb zeker 50 gutsen maar dit niveau haal ik niet. Heb een klein beetje mogen helpen met zijn volgende snijwerken door lindehout op maat te maken voor deze meneer

@benb : wat een mooi avondvullend programma he !! Het schrijven hier is erg leuk. T vraagt wel steeds meer tijd naast het bijhouden van facebook en instagram maar zolang t leuk is blijf ik t doen.

2016-10-18 09.33.38.jpg
Spatlijn....werkt super en nu naar de zaag

2016-10-18 10.11.55.jpg
Hoppa...en nu nummer 2

2016-10-18 10.42.00.jpg
T zit erin...en nu dagje wachten...

2016-10-18 10.35.22.jpg
Van een zachte houtsoort wat blokken gezaagd om de zijkant te beschermen van de delen olijfessen

Vrijdag wordt t blad met onderstel opgehaald.

Straks gaan we verder met het klaarmaken van bestellingen, t boek staat erg vol en de orders blijven binnen komen. Daar ben ik best trots op eigenlijk. Ik doe mijn uiterste best om een goede kwaliteit te leveren en het is mooi om te merken dat mensen dit waarderen.

2016-10-17 15.05.15.jpg
Er wilde iemand starten met snijplanken maken, geen probleem dan bewaar ik gewoon een weekje de reststukken en dan kan je voor een mooie prijs aan de slag...Was wel een enorm zwaar pakket.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.