Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Goedemorgen allemaal,

Het is weer een mooie tijd geweest hier. Erg veel nieuwe aanvoer: Amerikaans notenhout, mahonie, wenge, ebben, coromandel, eik, beuk, olijfes, elzen, Padoek,satijnnoten en nog veel meer.
Alles heeft weer een plekje gekregen in de houtstellingen. Daar kan je alles rustig bekijken. Heb je alleen een halve meter nodig ? Dan zagen we dat gewoon voor je,allemaal geen probleem.

Vandaag is de winkel weer geopend dus ga ik straks mensen helpen met hun hputwensen. Altijd leuk om te horen wat een ieder gaat maken. Van een bijzettafel tot een houten pen en van een wandkast tot een gitaar.

Tussendoor probeer ik dan alle internetbestellingen bij elkaar te rapen. Gelukkig heb ik deze ochtend ook weer hulp. Morgenmiddag ga ik weer lekker zelf aan de slag. Elke week probeer ik 1 klusje voor mijzelf te doen. Morgen staat mijn freestafel op het programma. Veel gebruikt en hij verdient een nieuw bovenblad.

Tot de volgende keer
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20180921_163541.jpg
Dit is wel een mooi voorbeeld van een projectje op de vrijdagmiddag. Als dit geen mooi toiletbordje is weet ik het niet meer. Uitgevoerd samen met een klant. Ik heb eaa voor hem gemaakt en hij heeft het cnc werk hiervoor gedaan.

IMG-20180921-WA0040.jpg
Hier zaag ik een blok populierburl op "kofferformaat "....Hahaha....mevrouw ging naar haar kleinzoon in Amerika.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20180924_105715.jpg
iedereen heeft dit probleem....wat doe je met de krullen ? Gelukkig is mijn buurman altijd bereid om mij af te helpen van de zal je met krullen. Vorige week hadden we 20 zakken vol....da's een beste berg. Helaas mag ik de werkplaats niet verwarmen met een houtkachel anders had ik er briketten van geperst.

20180927_113020.jpg
Vandaag hier mee verder. Kersenhout en een tafelblad van iepenhout. Waar is de rotex?

Fijne dag allemaal
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rmenkveld: ik miste het zelf ook enorm. Ga dus weer regelmatig posten. Ik vind het erg leuk om te vertellen over t werk

@rendew: het bordje werkt dus goed...Hahaha

@toxiq: ja , zou kunnen maar ook buiten kan er niets geplaatst worden.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Als je 20 zakken houtkrullen per week naar de buurman moet sjouwen, krijg je het vanzelf wel warm. ;)
Moet je natuurlijk niet vals spelen met een vorkheftruck..... hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@sunrayes....Nou...er gaan 8 zakken op 1 pallet...scheelt weer een paar keer lopen....Hahaha...

Vandaag staan er een paar klussen op het programma: gezaagd iepenfineer verlijmen op een enorme plaat akoume multiplex , een stapel kersenhout schuren en zoals elke vrijdagmiddag 1 verbetering aan de werkplaats. En tussendoor de klanten helpen die langskomen natuurlijk.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Wat een mooi idee om elke vrijdagmiddag een verbetering aan te brengen aan de werkplaats, het is ook wel goed om daar tijd voor te nemen/maken anders blijven die dingen altijd liggen.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik weet een perfecte verbetering voor je Rick,

En dat is die hele tent verhuizen richting mijn kant, geloof mij er zijn echt genoeg houthandelaren daar boven in dit kikkerlandje,

Wat hebben we dan te bieden denk jij dan, nou Zon, Zee, Strand, mij en half Rotterdam en omgeving als vaste klant, want je zou dan de enige zijn die mooi hout heeft, een groot gemis hier.

Maar dat idee om elke week een verbetering aan te brengen was hier volgens mijn vrouw geen goed idee,

eind week 1 vlakbank, eind week 2 zaagtafel, week 3 domino, nu week 200 een lintzaag, nee ze kijkt niet maar zo blij als voor week 1 hahaha:cool:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@skybiker: die bitterballen zijn altijd een goed idee. Die verbetering zit soms in kleine dingen. Zo heb ik vorige week 2 losse essenhouten beugels gemaakt waar de zaaglinten aan hangen,waarvoor was dit een enorme schroef in de muur. Gisteren heb ik 2 extra schappen gemaakt in de houtstelling voor korte stukken.

@rjmulder: dit werkt voor mij erg prettig. Ik moet soms wel lachen om de kleine dingen die op mijn "Nog te doen" lijst staan maar altijd blij als ik er 1 kan afvinken.

Ik heb enorm zin in de komende ochtend. De zaterdagochtend blijft een mooi moment in de week. Daar is de houtwinkel toch echt een beetje mee begonnen. Mooi op zaterdagochtend kletsen met medehoutbewerkers. Bak koffie erbij. Ja, daar haal ik veel voldoening uit.

20181005_160442.jpg
Hier wordt ik ook vrolijk van. Twee tafels voorzien van een laagje hardwax en de wand weer vol met hout voorbeelden.

20181005_160104.jpg
Nieuwe planken voor de houtwinkel, perfect voor een mooi epoxy project. Dit is paardenkastanje. Mooie verkleuring en mooie gevlamd tekening.

Nou, ik ga richting de werkplaats om de koffie aan te zetten. Hopelijk tot straks !!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
He Ruben

Daar was ik dan weer even. Hier is het allemaal goed. Hoog tijd voor een bak koffie!

Hé hé, dat is lang geleden dat kan echt niet hoor.
En dan lees ik "daar was ik dan weer even", dat kan helemaal niet.;)
Fijn je weer terug te zien op het forum Rick.
Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.