Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 140 van de 141 EersteEerste ... 4090130138139140141 LaatsteLaatste
Resultaten 1.391 tot 1.400 van de 1409
    20190725_153831.jpg
    Komende maand gaat dit blad uit mutenye in de actie !!! Heeft nog wel wat aandacht nodig maar het meerendeel van het werk is gedaan .

43x1030x2600mm nu voor 750 euro, afgehaald in Zwolle !!!

20190727_080803.jpg
    In de mooie traditie van "verbeter elke week iets aan je werkplaats " ......vervangen van binnenwerk van de oorkappen. Ik zag dat peltor een nieuwe zwaar dampende oorkap had....zo....wat een ding....hahaha..... vandaag meegewerkt en hij dempt super. Je kan alleen niemand meer verstand als je ze op hebt.

20190727_080808.jpg
    Ik krijg een punthoofd van de foto's...hahaha.... maar je kunt zien hoe alles weer netjes hangt...

En we zijn nog niet klaar. Ooit heeft iemand snel wat bokjes voor ons in elkaar geschroefd. Ze hebben hun werk gedaan maar de stevigheid was er wel uit. Daarom besloten om er zelf wat te maken. Ik had wat kwartiers spruce liggen met erg grove nerf dus dat kon ik er mooi voor gebruiken.

20190727_152805.jpg
    Verlijmd en geschroefd....en netjes afgedopt met noten proppen. Volgende week even opschuren en dan laagje hardwax erop.... heerlijk om weer eens wat voor onszelf te maken.

Gelukkig heb ik ook een bestelling van Geertje ( mijn vrouw) voor 2 nieuwe salontafels. ..

20190727_153312.jpg

Deze houtsoort vond ze erg mooi en ik ook gelukkig. Dit kleine ronde blad heb ik gemaakt voor onze showroom.

Er is ook weer iets bijzonder in aankomst maar daarover later meer.

Heel mooi blad!! Zwarte lijnen hebben veel weg van black limba, welke soort is het precies?

@petrolhead, het is inderdaad black limba. Vind ik zelf 1 van de mooiste houtsoorten. Heerlijk om mee te werken.

Vandaag ben ik niet zo veel in de werkplaats. Vrouw en dochter gaat op vakantie en dan betekend dat ik thuis wat meer te doen heb....hahaha...wat ik trouwens met al het plezier doe. Moet echter wel nog alles voorbereiden voor morgen want dan komt forumlid GAV mij een dag helpen met een project dat al te lang hier staat. Soms neem je een klus aan die gewoon teveel aandacht vergt op dat moment. Nu is er wat meer tijd en kunnen we mooi alles in elkaar zetten.

Nu in de benen want ik heb mijzelf aangeboden als taxi

Dat was een fijne ochtend houtbewerken. T merendeel van t buro is nu klaar. GAV neemt wat klein werk mee naar zijn eigen werkplaats. Daar kan hij er makkelijker even aan wat je ipv elke keer naar zwolle te komen.....hoe gezellig het ook is....hahaha

Vanmiddag had ik allerlei dingen gepland die geen haast hebben....gewoon ontspannen wat hout verwerken.....echter staat de middag nu vol met afspraken....zo loopt t vaak. Van hout voor een werkblad tot aan een volledig afgewerkte plank voor montage aan een wand.

Zo....wat een buitengewoon productieve dag. Zeker 15 orders klaargemaakt en vanmiddag heb ik een erg mooi gesprek met een houtbewerkers die een vitrinekastje gaat maken waar een urn in komt te staan. Samen hebben we het hout uitgezocht. Mooi kwartiers esdoorn . Dat geeft het geheel een mooi rustig beeld. Zulke gesprekken blijven altijd lang in mijn hoofd zitten. Deze meneer had zeker 40 jaar houtbewerkervaring. Mooi om die verhalen te horen.

We versturen erg veel hout maar stiekem vind ik het toch het leukste wanneer mensen zelf langskomen.

Morgen is het weer opruimdag en dat is zeer zeker nodig. Heb er best een zooitje van gemaakt al zeg ik het zelf. De brandhoutbakken zitten ook knettervol .

kan niet wachten tot 1 van die pakketjes binnenkomt wat zal dochter blij zijn.. als ze eenmaal doorheeft waar het voor.

@hstraat: het is een mooi pakketje geworden. Zit ook nog wat extra's bij want dochters moeten we vertroetelen he

Zaterdag was het weer bijzonder gezellig. Het is altijd weer een verrassing wie er komt en wat diegene nodig is. 2 klanten hadden een afspraak gemaakt voor openingstijd want dan had ik zeker nog tijd om alles te laten zien. Dus iets eerder uit bed, geen probleem.

Van compleet tafelblad tot aan stukjes Bubinga voor het maken van ringen....mooie combi was het weer.

Die middag dan toch maar even aan het werk gegaan want van opruimen was weinig gekomen vrijdag. Toen ik wegging zag alles er een stuk netter uit en daar is fijn binnenkomen op maandagmorgen....oh....Da's nu al weer....hahaha

Deze week staat de agenda voller dan ik gepland had....en dan is er dus extra hulp nodig. Gelukkig hebben we diverse mensen die we dan kunnen inschakelen. Het gaat vooral om hulp bij tillen en wat schuurwerk. Niet het mooiste werk voor een houtbewerker maar deze dingen horen er ook bij.

Fijne dag allemaal

Vandaag best pak hout uit zwolle aangekomen waarvoor dank Rick!. Dochterlief weet nog niet wat ze ermee aan moet. We gaan eerst maar eens beginnen met simpele hartjes maken en dergelijke. Pappa moet hout alleen apart houden omdat het voor dochterlief is

Forum Rechten