Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De open dag was een succes, volgend jaar dus zeker weer !!

Maandag wilde ik mooi op tijd beginnen....maar toen ik de deur open deed werd ik niet blij....weer lekkage..... Knettergek word ik ervan. Nu viel er wel veel water maar dit had ik niet verwacht. Huurbaas was er met half uur en gelijk verzekering gebeld. De hele dag weg....water wegzuigen , lijst maken met aangepast hout en andere materialen. Dinsdag zijn we dus pas gestart met alle orders. Joop is helaas ziek dus we moeten even wat harder werken om alles krijg te krijgen . Bepaalde deadlines moeten we gewoon zien te halen ivm transport naar buitenland.

Vanmiddag zet ik muziekje aan, koffie erbij en alle kleine orders lekker klaarmaken. Heerlijk!!!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Balen man! Fijn dat de open dag in ieder geval een succes was! Ga mijn best doen om er volgend jaar wel bij te zijn!
Succes met de orders (Y)
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Lekkage is nooit gezellig.
Hopelijk komt er snel een structurele oplossing.
Water is zo'n speciaal beestje dat er veel later nog problemen kunnen uitkomen.

Gelukkig zijn er dan de orders om het hoofd even leeg te maken en te genieten van het hout.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rmenkveld, je bent altijd welkom he

@mava ...water en hout zijn geen vrienden..... vanmiddag heerlijk even wat gedaan. Gelijk helemaal zennnnnn.....nou ja....voor mijn doen dan ...hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Ik vond het ook een geslaagd geheel. Onderstel is eens niet zwart...hahaha... Had niet verwacht dat ik het zo mooi zou vinden.

Vandaag staan er weer een boel klussen op het programma. Het belangrijkste is om alvast hout te selecteren voor komende week...verder komen er mensen wat hout bekijken dus dat gaan we al "pakklaar" maken. De ene zoekt brede delen iepenhout en de ander mooi getekend black limba.

Kortom , dat belooft weer een mooi dagje te worden
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De perikelen met de schade zijn weer achter de rug. De pandeigenaar moet het probleem nog wel oplossen. Ben benieuwd naar de eigenlijke oorzaak. Hier werd ik in ieder geval niet blij van.

Gisteren hebben we erg veel werk verzet. We lopen weer netjes op schema met alle klussen. Dat is altijd een prettig gevoel. Vandaag hopen we 2 grote projecten klaar te krijgen , dat geeft gelijk weer wat ruimte in de werkplaats.

Mocht iemand hout nodig zijn of hulp nodig zijn met het bewerken van zijn hout stuur dan even een berichtje.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Het is een goede week !! We lopen mooi op schema met alle klussen. Vandaag maken we eerst 1 klus af en daarna gaan we even wat hout opruimen. Gisteren kwam er een berg gedroogd eikenhout in 40,52 en 65mm. Ik denk namelijk dat er vandaag weer een pakket hout voor de deur zal staan dus snel even ruimte creëren.

20190525_090612.jpg
En verder natuurlijk weer tijd voor machine onderhoud. Ik heb wat nieuwe onderdelen voor de felder lintzaag besteld en die zijn geleverd deze week.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Prachtige tafel, lekker simplistisch (wat niet betekent dat ik het werk erin onderschat ;)). Sowieso heel leuk om door dit draad(je) heen te bladeren!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@tympy, altijd leuk om te lezen dat mensen mij verhaal daadwerkelijk ook lezen...Hahaha...

De planning liep vandaag wat anders. Er kwamen mensen onverwacht langs met wat aanvragen. Daar is het merendeel van de tijd in gaan zitten dus schuiven we wat klusjes door naar morgen. Er zaten leuke klussen tussen oa grote tafel in amer notenhout.

Levertijd...boeiend onderwerp. We proberen alles zsm te leveren maar eigenlijk altijd voor de afgesproken deadline. Soms moet het iets sneller, dan probeer je dat te regelen en wordt de order toch 2 weken later pas opgehaald...Hahaha... Ach, hoort er allemaal bij
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
ROADTRIP!!!!!!!

We vertrekken straks voor een rondje langs wat bedrijven waar we zaken mee doen. Het leukste vind ik dat ik werd gebeld door een leverancier dat hij ergens een partij hout te koop wist en dacht dat dat iets voor ons zou kunnen zijn. Gaaf toch ? Geen idee wat er ligt dus dat wordt echt een verrassing. Verder even bij de drogerij langs om te bespreken wanneer hij de eerste lading denkt te kunnen drogen ...oa eik,es,iep,esdoorn,beuk,christusdoorn en nog meer. Even bespreken hoe ze het aanleveren. Laatst in 1 x een trailer vol gehad en dat werkt niet ideaal voor ons. Hebben we toch echt een ruime locatie dacht ik...Hahaha

Gisteren had ik een middag vrijgepland ....en toch nog 2 x in de werkplaats geweest. Zo loopt het soms he. Er belde iemand die in de buurt was en even eaa wilde overleggen voor een project en 1 uur daarna stond er een pallet moerasessen voor de deur. Gelukkig vind ik mijn werk leuk en is het ook mijn hobby...
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gaaf hoor dit doorlopende verslag. Ga je binnenkort lastig vallen voor stukje eik van 50x50x150 (mm) en lindehout voor jongste dochter. Stuur wel mailtje.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@superkees: die mensen zijn van harte welkom om eens een dagdeel te komen helpen. Da's altijd gezellig

@hstraat: top, help ik graag mee


Vanmorgen zaten we mooi op tijd in de auto. Voor zulke tochten moet er echt iemand rijden. Zelf red ik het ongeveer 30 minuten en dan wordt t minder prettig. Das wel 1 van de grote nadelen van een gammel lichamelijk gestel. Collega blub gaat eigenlijk altijd mee. we kennen elkaar al ruim 25 jaar en weten met 1 blik vaak genoeg.

Eerst bij de drogerij langs geweest om te bespreken wanneer wat gedroogd wordt en wanneer eaa dan naar zwolle komt. Zo als nu lijkt het op november. Heel tof!!

Toen door naar de volgende afspraak , daar hebben we hout bekeken en aangegeven waar we interesse in hadden. Deze week hoor ik wat beschikbaar is tegen welke prijs. Wordt vervolgd.

Toen moesten we helaas weer richting zwolle, bij thuiskomst direct mn nest in. Gelukkig kan ik vanuit mijn horizontale kantoor best veel werk doen. Mail verwerken en planning maken voor komende week.

Morgenochtend begin ik weer mooi op tijd. Heb reeks fijne kleine orders waar ik mee bezig kan,heerlijk.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20190617_134350.jpg

Mooie plaat olijfbout staat in de winkel, vooral die 2 gaten erin vind ik wel gaaf.

Vorige week had ik wat dingen nodig van ecotools. Toen heb ik ook wat van dat schuurnet meebesteld. Nou, dat was echt een tegenvaller. Nu was het ook niet duur maar zelfs voor die prijs vond ik het nog veels te duur. Waar bv abranet mooi scherp blijft lagen hier na krap 1 minuut de korrels al af. Tja, als je het niet probeert dan weet je het nooit he. We gebruiken het meeste schuurpapier van klingspor, tot op heden de beste prijs kwaliteit verhouding voor het werk wat wij ermee doen.

Vandaag staat er vooral eikenhout op het programma....en eikenhout...hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Afgelopen weken heb ik eens kritisch gekeken naar de werkplaats en waar we nog eaa kunnen verbeteren. Denk bv aan het uitzoeken of een bredere vandiktebank nodig is en zo ja, welke dan. Felder was vanmorgen op bezoek. Erg mooie machines en zo'n spiraalas lijkt me super. Aan de andere kant hebben we een relatief nieuwe vandiktebank. Keuzes,keuzes,keuzes....

Iets anders is bv de kolomboormachine. Ik gebruik al tijden mijn antieke ferm machine. Echt een schattig geheel maar we gebruiken hem zo weinig dat opschalen niet logisch is....maar soms wil je gewoon iets nieuws....hahaha.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.