Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@lars: Hij was inderdaad zeer spectaculair...wat een stukken he

Afgelopen week zijn we erg druk geweest met voorbereidingen voor de nieuwe werkplaats en tussendoor hebben we een heleboel bijzonder hout gekocht. Dat ligt allemaal in opslag totdat we kunnen verhuizen.

Heb enorm veel zin om te gaan beginnen. Zoals het nu lijkt gaan we 1e week januari starten met de stellingen en met het basisopknapwerk. Er zal vast eaa geschilderd moeten worden....nou ja...moeten....Het is ook gewoon leuk !!! Vlak daarna komt de elektra erin. Dat wordt ook blijkbaar een beste klus. Veel hulp gelukkig!!!

Nu even naar de wp om een enorm olijfessenblad aan elkaar te lijmen, ben weinig in de wp geweest afgelopen week en dan moet je weer even alles inhalen he... Geen straf hoor, doe het heel graag.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-12-15 11.11.02.jpg
Imbuya burl....die ga ik volgende week eens fijn opschuren....ruikt heerlijk !!!

Heb ook wat muninga gekocht...dat schijnt naar een complete specerijenwinkel te ruiken... Misschien dat ik die dit weekend al even schaaf
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
2016-12-17 16.09.17.jpg

En weer een blije klant met een kofferbak vol hout !!

Straks gaan we weer op pad met de aanhanger. Er ligt nog een beetje hout bij een adres waar we 2 weken geleden waren. Tevens hoop ik daar een rollenbaan en wat transportkarren mee te kunnen nemen. De opslagplekken raken een beetje vol, ben blij dat we met 3 weken kunnen beginnen met verhuizen... Het idee dat we straks alles bij elkaar hebben is wel erg prettig. ik heb het een tijdje geprobeerd op de manier hoe ik het nu doe maar het blijkt toch prettiger te zijn om alles op 1 plek te hebben.

Nu eerst nog even wat administratieve zaken regelen en dan "ROADTRIP!!!!" :D
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Het was weer een boeiende tocht. Laatste beetje hout opgehaald en een partij karren, erg blij mee !! En ook nog een rollenbaan.Daar zit wel wat werk aan om hem op te knappen maar dat mag de pret niet drukken. Zo heb je wel iets staan met een verhaal.

Gisteren heb ik echt een heleboel bestellingen klaargemaakt en vandaag proberen we die lijn vast te houden. Morgen heb ik even een werkplaatsloze dag ingepland, het gammele lijf heeft een beetje rust nodig. Over het algemeen kan ik redelijk omgaan met de fysieke uitdagingen maar met zulke weken baal ik ervan dat ik niet gewoon zoals vroeger gewoon 15 uur achter elkaar gas kan geven. Ach ja, het is wat het is he ;)

IMAG0765.jpg
Gisteren wilde iemand dit plankje es gezaagd hebben...da's 345mm hoogte.... ;) Het liep echt vloeiend door de zaag...heerlijk gevoel is dat..
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-12-23 12.54.10.jpg
Jippie...gisteren de eerste officiele levering gehad in de nieuwe werkplaats... Tof van de huidige huurder dat wij al eerder een plekje konden krijgen...

2016-12-23 13.09.36.jpg
En nummer 2 : Niet altijd nodig maar je kan er niet zonder !!!

2016-12-23 12.53.54.jpg
30 december hebben we de overdracht....er moet nog wel wat leeggeruimd worden door huidige huurder;) De andere zijde staat nog voller...

2016-12-19 19.14.18.jpg
Had ik deze al laten zien ? Ons nieuwe naambord voor aan de geven , gemaakt door een bedrijf aan wie wij normaal hout leveren. Eerst dacht ik aan een houten bord maar dat werd qua tijd wat lastig....daarom dit forex bord.... #blijmee

Straks even naar de werkplaats met goede vriend GAV . Hij wilde nog een salontafel maken en daarmee help ik graag natuurlijk. Verder nog even een beetje opruimen en een aantal planken kersenhout verwerken. Verder komen er nog 2 klanten langs om hout te halen. Wordt weer een mooie ochtend.

De zaterdagochtend-houtwinkel-is-geopend-actie gaan we vanaf 1 februari weer invoeren in de nieuwe werkplaats, daar kan ik me enorm op verheugen. Gezellig een ochtendje met andere houtbewerkers, beetje hout kijken, koffie drinken, ideeen uitwisselen, meer hout en koffie....yep....Daar word ik gelukkig van.....

Oh ja, mocht er iemand veel verstand hebben van grote roldeuren stuur dan aub even een pb'tje. Heb eigenlijk wat advies nodig over het schoonmaken en onderhoud van onze roldeur..T is me nogal een beste namelijk...5 meter breed...haha...
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ligt er aan over wat het gaat. Gebruikelijk ben je als huurder verantwoordelijk voor het normale dagelijkse onderhoud. Schoonmaken, beetje smeren miss. Grote zaken horen bij de verhuurder zoals shilderen en vervangen
 
Normaal genomen komt dat voor rekening van de verhuurder tenzij in het huurcontract anders is overeengekomen.
Daarbij moet ook rekening gehouden worden met een jaarlijkse keuring i.v.m. veiligheid.
Bij ons in de buurt is een kind van de eigenaar van de loods om het leven gekomen toen de deur door een technisch gebrek ongeremd naar beneden kwam.
Daarbij bleek dat aan de deur jarenlang geen onderhoud was gepleegd, laat staan er een jaarlijkse keuring had plaats gevonden.

M.vr.gr. Jan
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@houtdraaierij : Roldeur hoort bij ons deel van het onderhoud. Grotere zaken inderdaad bij verhuurder. Zo onderhouden wij zelf alle gaskachels maar mocht er veel schade zijn dan is dit voor verhuurder.

Vandaag had ik wat vrije tijd en toevallig stond er een roestig stuk ijzer op de werkbank...en wat is er dan soms leuker dan om alles wat schoner te maken en meer te ontdekken over dit stuk ijzer.

2016-12-25 15.10.58.jpg

Nog niet eerder zoiets in de vingers gehad...heb er ook niet direct een doel voor maar ik heb wel meer gereedschap dat ik niet gebruik ;)

Spear Jackson no2 Ik kan weinig vinden over de leeftijd van dit mooie stuk houtbewerkingsgereedschap.

T hakt trouwens als een tiereling, met een paar zwaaien heb je al een vlak oppervlak.
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Zo...en dat waren de kerstdagen. Heerlijke tijd vind ik zelf. Die lieve kerstman had mij zelfs een kado meegebracht : Een soort jig voor de gitaarbouw. Misschien dat ik dat komende dagen nog even mee ga spelen :eek:

Eerst nog even naar de werkplaats om wat dingen af te maken. Komende vrijdag is de overdracht van de nieuwe loods, daar kijk ik wel naar uit. 2 januari gaan we direct aan de slag. De eerste week januari zal er echt veel gaan gebeuren en gelukkig hebben we daarbij veel hulp. Zaken zoals elektra dienen echt aangesloten te worden door mensen die weten wat zij doen.

Verder zijn we aangewezen op de levertijden van de stellingen en de machines. Maar zoals het nu lijkt moet alles 3e week januari kunnen draaien...:cool:

Fijne dag allemaal !
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Mooi nieuws Rick!
Sterkte met de laatste loodjes, gelukkig wel met een mooi vooruitzicht en een mooi begin van een nieuw jaar!

Ik ben wel nieuwsgierig naar je jig overigens... :)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag is het dan zover : De officiele overdracht van de sleutel..... Best beetje spannend. Helaas is de hal niet niet volledig leeg dus ga ik vanmiddag even helpen met leegpakken. Dat wil zeggen na het bezoek bij ons thuis : Om 13.30 komen daar de laatste klanten besefte ik mij gisteren. Daarna gaat al het hout richting werkplaats. Dat geeft gelijk weer een boel ruimte in huis...welke gisteren gelijk al geconfisceerd is door mijn dochter...hahaha... Loungehoek !!! Lijkt me een mooie bestemming voor de ruimte.

Niet al het hout gaat natuurlijk mee want ik wil zelf ook wat te knutselen houden natuurlijk.

De draaibank blijft voorlopig ook gewoon thuis staan, hij staat daar goed eigenlijk.

Wordt vervolgd
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@hartvoorhout : Dat had je goed gezien...jemig....heftig dagje...De dag erna was ik niet echt topfit zeg maar..hahaha...nou ja...dat mag de pret niet drukken.

Ben nu bezig met het verzamelen van de spullen die morgen allemaal meegaan naar de nieuwe werkplaats. Helaas is de hal niet zo leeg geworden als ik gehoopt had. Tja, dat was wel even lastig. In overleg met huurder besloten dat hij komende week alles weg mag halen. Vond het ook zo lullig om alles gewoon buiten te zetten. Morgen gaan we dus eerst goed een plan van aanpak maken met de vakmensen erbij.

Veel mensen wilden deze week nog langskomen op hout te bekijken, normaal geen probleem maar ik kan maar op 1 plek tegelijkertijd zijn helaas... ;)

2016-12-30 16.35.58-1.jpg

"Papa, kunnen wij de stelling op zolder alvast weghalen ??" Hahaha, gaaf he. Met z'n tweeen hebben ze echt hard gewerkt..met beetje hulp van mij. De stelling is weg en ze kunnen nu op zoek naar spullen voor hun "loungehoek"...;)

Morgen weer een update !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.