Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2017-06-28 16.00.58.jpg
Afgelopen woensdag regende het hier enorm hard.....en toen stond alles ineens blank.....

Vandaag is er een bedrijf bezig geweest met de afwatering en het riool. hopelijk maken we dit niet nog een keer mee.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : Helaas wel... Aantal mallen compleet vervormd....lamp stuk... Al wat hout vochtig geworden.

Maandag gewoon er weer tegenaan. Er komt een mooie pallet hout maandag of dinsdag aan in zwolle. Veel eik en es maar ook een onbekende. Heb wat proefplanken gekocht...eens kijken wat het is. Stond "amouk" op.... Enige wat ik "amouk" van ken is dat Zebrano ergens op de wereld zo genoemd wordt. Echter is dit een mahonie-kleurige houtsoort zoals ik het zag. Soort verrassing dus, altijd leuk.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
hahaha...jazeker...en gewaterde werkbanken....gewaterde bouwlampen....gewaterde mallen uit mdf... Vooral deze laatste is uniek, erg mooie organische vormen. 18mm mdf is zo ineens gegroeid tot 25mm....
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.696
100
Utrecht
Vervelend te horen Rick, anderzijds, goed te zien dat je er enigzins positief onder blijft!
Ik hoop dat de financiele gevolgen beperkt blijven!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
hahaha...jazeker...en gewaterde werkbanken....gewaterde bouwlampen....gewaterde mallen uit mdf... Vooral deze laatste is uniek, erg mooie organische vormen. 18mm mdf is zo ineens gegroeid tot 25mm....

Nah, dan mag je niet klagen, dat lijkt me een forst winstpercentage van 38% :D
de verzekering dekt dit wel neem ik aan ?
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
@lars : Helaas wel... Aantal mallen compleet vervormd....lamp stuk... Al wat hout vochtig geworden.

Maandag gewoon er weer tegenaan. Er komt een mooie pallet hout maandag of dinsdag aan in zwolle. Veel eik en es maar ook een onbekende. Heb wat proefplanken gekocht...eens kijken wat het is. Stond "amouk" op.... Enige wat ik "amouk" van ken is dat Zebrano ergens op de wereld zo genoemd wordt. Echter is dit een mahonie-kleurige houtsoort zoals ik het zag. Soort verrassing dus, altijd leuk.

Rik,

Ik heb even voor je zitten kijken bij de handelsnamen voor hout en het onbekende Amouk is waarschijnlijk Cynometra lujae, familie Leguminosae.
Heb alleen een klein monster Kekatong ook een Cynometra, mogelijk dat het daar wat op lijkt. Zie daarvoor de foto.

CIMG0014.jpg
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
T hout is geschaafd en nog mooier dan ik dacht, heb gelijk de rest van de pallet ook gekocht...hahaha... Die word morgen geleverd. Dikte 52mm, breedte tot 300mm en lengte 2400mm. Perfect voor tafels. Mooi van kleur maar qua prijs stukken aantrekkelijker als bv notenhout4

@piet : ik heb hier nog eaa waar ik niet goed uitkom. als ik tijd heb zal ik even eaa opsturen.
(Voor de mensen die piet niet kennen : hij weet heeeeeeel veel over houtsoorten. En vind het erg leuk om uit te dokteren wat wat is. )
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2017-07-05 14.55.06.jpg
Dit was echt wel iets unieks. Een erg bijzondere vorm uit bijzonder eikenhout. Gisteren opgehaald en staat nu al in de kamer. Het leukste is dit project is dat we dit samen met de opdrachtgever hebben gedaan. Opdrachtgever.....mmmm....nee....eigenlijk een goede houtvriend. Anders had ik deze klus ook niet aangenomen op dit moment hahaha... Het was al druk en dan maakt dit het nog uitdagender.

Gisteren even een dagje rust genomen, straks even naar de wp om eaa voor te bereiden en wat klanten te helpen
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Het wordt morgenochtend weer gezellig !!!!

Ook zin om even langs te komen ? Tussen 9 en 11.15 is iedereen welkom. Koffie,thee en soms is er ook nog koek !! :cool: Hint,hint !!!!

Mocht iemand nog brandhout zoeken dan heb ik daar ook heeeeeel veel van liggen. Allemaal kleine stukjes eikenhout.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Ga ik deze ochtend weer eens lekker zelf aan de knutsel.......zeker 100 theelichthoudertjes maken..... Ze zullen verkocht gaan worden tbv Villa Joep. 10 euro per stuk.

Zal straks wel wat foto's maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.