Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rendew : Komt voor de bakker !!

Foto's...dat was een leuk idee...maar tegen de tijd dat we alles gezaagd en geschaafd hadden had ik nog niet 1 foto gemaakt. Ik moet alleen nog alle gaten boren voor de theelichtjes en dan alles nog "even" schuren. Zal ook wel weer een paar uur werk zijn.

Normaal is donderdag eigenlijk mijn vrije dag maar ik ontkom er niet aan om toch even wat te gaan doen straks. Mijn vakantie komt dichterbij en ik wil graag met een opgeruimde werkplaats op vakantie gaan. Gisteren heeft houtvriend Bert zijn enorme wagen volgegooid met hout. Hij kan straks heeeel veel snijplanken maken. Allemaal assorti hout. Hij blij, ik blij. Er staan ook nog zeker 25 blokken hout voor de beginnende houtdraaier. Deze zal ik deze week nog even in de mailing gooien. Er is altijd wel weer iemand die hier iets mee kan.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2017-07-14 09.01.28.jpg
Iemand nog blokken red alder nodig voor beginnend draaiwerk ? Kan morgenochtend opgehaald worden in ruil voor lekkere koeken !!!

2017-07-13 16.25.08-1.jpg
Doos 1 met de theelichthoudertjes.....daar gaan we na de vakantie maar eens mee verder
 

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
Het is jammer dat ik morgenochtend niet kan komen, staat trouwens al een tijd op mijn planning. Een andere dag zou ik je graag wat lekkere koeken ervoor brengen. Het hout lijkt mij toch ook geschikt voor iets anders dan draaien?
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@jensio : Uiteraard kan je er ook andere dingen mee dan alleen houtdraaien

@willems ontwerp...hahaha...ja , er staat mooi spul

@janpranger : Geen idee of Marcel alles gaat verhuizen naar opendaghout. Zal een beste klus zijn om alles te verplaatsen. Zal wel even vragen.

Vandaag was het een toffe dag, veel mensen geholpen aan hout en veel gedaan aan schoonmaken. Nou ja....eva (mijn dochter) heeft vooral veel schoongemaakt. Er kwamen nog enkele orders bij...of dat allemaal nog klaar kon. Een aantal mensen kan ik blij maken maar ook moeten we eaa doorschuiven tot na de vakantie.

2017-07-15 10.31.24.jpg
Alles wordt netjes schoongemaakt, wat een topper he !!
 

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
Nou als ik door de week een keer langs kan komen, dan zal ik eens lekkere koeken regelen ��
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Laatste ochtend in de werkplaats. Er worden wat orders opgehaald welke ik nog klaargemaakt had. Daarna even t brandhout klaarzetten aangezien dit ook opgehaald wordt. Zaagsel nog even opruimen en dan vakantie !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Was ik toch gisteren vergeten dat ik ook nog administratie had liggen...hahaha.... Gisteravond gelijk maar even gedaan en nu is echt alles klaar. De nieuwe orders liggen al klaar in de werkplaats, daar kan ik dus gelijk mee starten wanneer we terug zijn van vakantie. Verder wat leuke dingen voor mijzelf besteld...oa een woodcarver van arbortech. Al heeeeeel lang op t "ja-die-wil-ik"lijstje...nu eindelijk besteld als een soort kado voor mijzelf.

Straks even een bakkie koffie met goede vriend en collega Blub en dan maar eens op zoek naar de spullen die ik mee wil op vakantie...hahaha... Ach... pinpas en schone onderbroeken en ik kom een heel eind...hahaha

Fijne vakantie allemaal , iedereen is trouwens van harte welkom om langs te komen . 1 augustus zijn we er weer. Gewoon even een telefoontje of mailtje sturen wanneer je wilt komen buurten, erg gezellig !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Alle binnengekomen mail heb ik al beantwoord. Straks even naar de werkplaats om even rond te neuzen, geen plannen om iets te gaan doen maar alvast beetje "wennen". Kreeg afkickverschijnselen namelijk...hahaha....

Mocht er iemand langs willen komen dan kan dat natuurlijk. Stuur wel even een pb'tje , mailtje of een bericht via whatsapp.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Alle binnengekomen mail heb ik al beantwoord. Straks even naar de werkplaats om even rond te neuzen, geen plannen om iets te gaan doen maar alvast beetje "wennen". Kreeg afkickverschijnselen namelijk...hahaha....

Mocht er iemand langs willen komen dan kan dat natuurlijk. Stuur wel even een pb'tje , mailtje of een bericht via whatsapp.

kom jij nou maar weer eens hier langs als je zo dicht in de buurt zit! :)
(wel even appje van te voren....)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@guido : Tja....t wordt eigenlijk een soort van wandpaneel...Gewoon...voor de mooi en de leuk

@willemsontwerp : Deze gaf te kleine snippers...eigenlijk 1 en al stof... Nu krijgt je echt allemaal kleine krullen. En die krijg je slechts uit je baard.... Ik had ze zelfs in mn ondergoed....geen idee hoe dat kan.

Komende zaterdag is de winkel weer officieel los. Wil je op ander moment langskomen dan graag even een belletje, mailtje,appje en pb'tje
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Ik zag net dat het best een lange tijd terug is sinds ik weer iets gepost had in mijn eigen blog. We zitten hier nog volop in de vakantieperiode. Het is soms dus even zoeken naar beschikbare momenten om bezig te gaan.

De werkplaats staat er redelijk opgeruimd bij...en da's best knap als je weet hoeveel hout er de afgelopen dagen verwerkt is. Rustiek eiken is veel gevraagd en gelukkig had ik daar rekening mee gehouden. Er staat een dikke stapel 55mm dikke delen. Daar maken we tafels , wandplanken en bijzettafels van. Allemaal in opdracht natuurlijk. Het leukste is dat de klant ergens in dit proces meehelpt. Zo heb ik laatst met iemand samen een boekenkast gemaakt uit beukenhout en beginnen we maandag aan een complete inrichting in rustiek eiken.

Verder loopt het bijzondere hout er gewoon tussendoor. Afgelopen week erg veel quilted en flamed maple gezaagd. Dat ga ik komende week allemaal netjes schaven en dan liggen de rekken weer mooi vol.

Vandaag weer eens de niet-hout voorraad aangevuld.... Zaagbladen, zaaglinten, schuurpapier. Allemaal bijzonder hard nodig.

2017-08-14 11.13.23.jpg
Tussendoor tijd gevonden om verder te gaan met de kantinetafel...deze is morgen ook klaar gelukkig.

Wil je langskomen dan ben je van harte welkom.

- - - Updated - - -

Ik zag net dat het best een lange tijd terug is sinds ik weer iets gepost had in mijn eigen blog. We zitten hier nog volop in de vakantieperiode. Het is soms dus even zoeken naar beschikbare momenten om bezig te gaan.

De werkplaats staat er redelijk opgeruimd bij...en da's best knap als je weet hoeveel hout er de afgelopen dagen verwerkt is. Rustiek eiken is veel gevraagd en gelukkig had ik daar rekening mee gehouden. Er staat een dikke stapel 55mm dikke delen. Daar maken we tafels , wandplanken en bijzettafels van. Allemaal in opdracht natuurlijk. Het leukste is dat de klant ergens in dit proces meehelpt. Zo heb ik laatst met iemand samen een boekenkast gemaakt uit beukenhout en beginnen we maandag aan een complete inrichting in rustiek eiken.

Verder loopt het bijzondere hout er gewoon tussendoor. Afgelopen week erg veel quilted en flamed maple gezaagd. Dat ga ik komende week allemaal netjes schaven en dan liggen de rekken weer mooi vol.

Vandaag weer eens de niet-hout voorraad aangevuld.... Zaagbladen, zaaglinten, schuurpapier. Allemaal bijzonder hard nodig.

2017-08-14 11.13.23.jpg
Tussendoor tijd gevonden om verder te gaan met de kantinetafel...deze is morgen ook klaar gelukkig.

Wil je langskomen dan ben je van harte welkom.

- - - Updated - - -

Ik zag net dat het best een lange tijd terug is sinds ik weer iets gepost had in mijn eigen blog. We zitten hier nog volop in de vakantieperiode. Het is soms dus even zoeken naar beschikbare momenten om bezig te gaan.

De werkplaats staat er redelijk opgeruimd bij...en da's best knap als je weet hoeveel hout er de afgelopen dagen verwerkt is. Rustiek eiken is veel gevraagd en gelukkig had ik daar rekening mee gehouden. Er staat een dikke stapel 55mm dikke delen. Daar maken we tafels , wandplanken en bijzettafels van. Allemaal in opdracht natuurlijk. Het leukste is dat de klant ergens in dit proces meehelpt. Zo heb ik laatst met iemand samen een boekenkast gemaakt uit beukenhout en beginnen we maandag aan een complete inrichting in rustiek eiken.

Verder loopt het bijzondere hout er gewoon tussendoor. Afgelopen week erg veel quilted en flamed maple gezaagd. Dat ga ik komende week allemaal netjes schaven en dan liggen de rekken weer mooi vol.

Vandaag weer eens de niet-hout voorraad aangevuld.... Zaagbladen, zaaglinten, schuurpapier. Allemaal bijzonder hard nodig.

2017-08-14 11.13.23.jpg
Tussendoor tijd gevonden om verder te gaan met de kantinetafel...deze is morgen ook klaar gelukkig.

Wil je langskomen dan ben je van harte welkom.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.