Mdf in verstek lijmen, vraagje.

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Is het aangewezen om de verstekken eerst in te smeren met houtlijm zodat de mdf verzadigd (zoals bij het verven op de kopse kanten) of Is het gewoon insmeren en vast klemmen ( ik gebruik geen schroeven of domino's)?
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Gewoon insmeren en inelkaar vouwen, openvouwen en nog een keer insmeren daarna vastklemmen. Neem aan dat je tape gebruikt en geen klemmen? Als je lijmklemmen gebruikt gaan de verstekken 'lopen'.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Gewoon insmeren en inelkaar vouwen, openvouwen en nog een keer insmeren daarna vastklemmen. Neem aan dat je tape gebruikt en geen klemmen? Als je lijmklemmen gebruikt gaan de verstekken 'lopen'.


Bedankt voor de info.
Ik ga inderdaad tape gebruiken en dan nog eens vastklemmen om wat meer druk te zetten.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik zaag ook veel MDF in verstek, wat ik daarna verlijm. Ik zet dit meestal vast met het spijkerpistool. De gaatjes vul ik met MDF-vuller, daar zie je niks meer van.
Voor dit werk heb ik eigenlijk een 45 graden verlijmfrees op mijn verlanglijstje staan. Dan hoeven er geen spjikers meer in geschoten te worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.