Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Sierhangers: vrouwtje ook content

Hallo, vandaag weer wat geknutseld aan de draaibank, iets voor mijn vrouwtje, zo is die ook weer blij he
    enkele leuke hangers in diverse houtsoorten, Japanse kers, berk met slaap, linde en afzelia.
    alles voorkant bol en achterkant hol gedraaid, uitgenomen de afzelia is aan beide zijden bolgedraaid, just for fun.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Hoi, dat ziet er leuk uit..... Je hebt niet toevellig foto's met je werkwijze ?

Dag "roestige spijker" foto's van de werkwijze heb ik niet genomen, maar moeilijk is dat niet hoor, je draait eerst de voorkant van je hanger, een beetje bol of hol of hoe je het ook wil hebben, boor er een gat in en werk de voorkant volledig af alvorens deze af te steken.
    Dan van een ander stuk een mal draaien waar dit perfect in past, zaag in tot over de midden zodat je het kan klemmen in de chuck, en dan kan je zo de achterkant draaien en afwerken, indien je nog meer uitleg wil dan zoek ik wel iets om foto's van te maken. gr stefan

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Dat ziet er goed uit! Die donkere rechts onder heeft mijn voorkeur.

Afgelopen zomer heb ik ook een aantal van deze a-symmetrische hangers gemaakt. Mijn malletjes zijn van multiplex maar de werkwijze is hetzelfde. Erg leuk dat ik deze werkwijze terug zie bij een ander.

Je kan op deze manier ook de a-symmetrische ringen aan beide zijden half insteken zodat ze elkaar overlappen en er openingen ontstaan in de hanger.

Groeten,
    Patrick

Hoi stefan, ja, ik begrijp het..... Op het www heb ik voorbeelden gezien waar ze gebruik maken van dubbelzijdig tape. Jou manier lijkt me veiliger.
    bedankt voor je uitleg.

Leuk idee patrick.... Zal dit ook eens proberen.

Hoi Patrick, inderdaad wat je verteld over het dubbelzijdig draaien van de ringetjes, dat ken ik ook wel, toch vind ik het met die doorkijk gaten niet zo mooi, smaken verschillen he, op youtube vind je enorm veel van dergelijke filmpjes voor draaiwerk, toch altijd leuk om eens rond te snuffelen.
    En "roestige spijker" wil het wat lukken ???

Mooi werk Stefan.
    Ziet er leuk uit om te maken.
    Daar moet ik mij ook eens aan wagen.
    Ik wil altijd grote projecten maken, maar klein draaien is ook boeiend.
    Dit waardeer ik ook heel groot wat u hebt gedaan.
    Hopelijk breng je ze mee naar de Vlaamse Gilde.

Hoi stefke 55..... Ik ben op dit moment nog bezig met het voordraaien van schalen kommen, zodat deze in de zomer droog zijn.
    aangezien ik niet elke dag kan draaien zullen de hangers nog even moeten wachten.
    Laatst gewijzigd door Roestige Spijker; 04-03-15 om 20:51.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Als je wat meer wilt weten van dat Off Center of Pendants (hangers) draaien, dit hier is een betere plaats om te kijken en te leren het Hoe Wat Waar, en er zijn veel voorbeelden te zien, met of zonder de grote openingen .

Je kunt zien en ook de spulletjes kopen wat gebruikt word om zulke dingen te vervaardigen, altijd de moeite waard om dat te weten.

http://nilesbottlestoppers.com/Penda...cks.html#Basic

Er is een turner hier die zelf een eenvoudige Off Center chuck maakte, het is in twee stukken die met een zwaluw staart kan schuiven en met een zet schroef vast gezet kan worden.

Hij gebruikt ook de dubbelzijdige vloerbedekking tape, die werk goed als je het goed aandrukt.

Sommige gebruiken een wig waneer ze het eerst rond draaien, dan krijg je dus een hanger die dunner is aan een kant, best wel aardig IMO.

Zwaluw staart off center chuck.jpg side of off center chuck.jpg

Forum Rechten