Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

salontafel uit massief

Ik ben een tijdje geleden aan een project begonnen voor mijn vader.
    Hij wou een salontafel met een soort tekening van hout (soort inlegwerk). Voor mij was dit mijn eerste meubel in massief hout.
    Wat zijn jullie bemerkingen? Wat kon beter, is goed, ...
    Ik heb er wat foto's bijgevoegd. Er is heel wat werk aan geweest, maar ik vond het zeker niet gemakkelijk.
    Omdat het tablet bij een haardvuur komt, heb ik het uit twee delen gemaakt. Zodat het hout kan werken.
    Mijn vader heeft het nog behandeld dus nu ziet het er wat donkerder uit. Zelf was ik wel tevreden, maar ik merkte dat de schuurkrassen er niet overal uit zijn geraakt.
    Toch heb ik het een hele tijd met heel fijn schuurpapier behandeld.

Rocky
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Om schuurkrassen te verwijderen moet je niet een hele tijd met fijn schuurpapier werken, maar opeenvolgende korrels gebruiken, dus bv. 80-120-180-240-320. Een half uur schuren met 320 is niet zo effectief.
    Verder respect dat je al die schuine hoekjes passend hebt gekregen!

Bedankt voor de reacties:-) ja twas wel even prullen om alles passend te krijgen:-) bijzagen bijwerken opnieuw proberen.
    Wel heeeeel veel werk aan. Dus ik heb veel respect voor meubelmakers:-) echt geduld hebben

Hier nog een foto wanneer de tafel geplaatst en afgewerkt is. Wel maar een kleine foto
    GetAttachment (1).jpg
    salontafel.jpgGetAttachment.jpg

Dat is een mooie tafel geworden.
    En slim om zo rekening te houden met het uitzetten van het blad.
    Je zou er eventueel nog iets in kunnen doen om vuil ophoping tegen te gaan. Iets wat flexibel is, maar toch dezelfde uitstraling heeft.

Groeten, Raymond

Omdat het tablet bij een haardvuur komt, heb ik het uit twee delen gemaakt. Zodat het hout kan werken.
    En slim om zo rekening te houden met het uitzetten van het blad.
    Ik mis hier zeker iets Bedoel je hier blad en onderstel, of heb je iets met het blad gedaan zodat het kan blijven werken ???
    Laatst gewijzigd door Bosquet; 10-03-15 om 09:14. Reden: typo...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Zoals ik het begreep is de rand los van het middenstuk.
    Volgens mij zit er ook een sleufje tussen die twee onderdelen.

Forum Rechten