1 maart 2015 wat veranderingen aan het forum

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dit is het meest plezierig, beschaafd, leuk, informatief, constructief forum dat ik ken (noukandiewelweer :)). Veel fora die ik bezoek hebben ondanks ongetwijfeld aardige mensen regelmatig ontsporingen of zijn om onduidelijke reden bijna dood. Ik wacht op een sociologisch onderzoek van een promovendus naar waardoor fora zich ontwikkelen zoals ze zich ontwikkelen.

Kortom:(vrijwillige) bijdrage is OK.

mvg
klaas0639

PS: De Saab-methode is ook een optie (zie boven).
 
Laatst bewerkt:

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ik ben ook voor de vind ik leuk/doneer knop

Ook lijkt me het een goed idee om een rubriek te maken voor hulpmiddelen e.d.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Het was niet bedoeld als bedelbrief ;). Uiteindelijke leveren jullie (de schrijvers hier) allemaal een bijdrage aan het forum, een forum zonder forummers is ook niks! Het streven is altijd geweest om het gratis te houden en vooral ook breed toegankelijk. Dat laatste lukt vooral door de vriendelijke sfeer hier en desondanks zijn er toch nog veel lezers die niet hun werkstuk durven te tonen, houtbewerkers zijn dus vaak ook bescheiden, misschien wel uit eerbied voor het mooie materiaal waar we zo graag mee werken.
Overigens was gisteren een topdag in de google advertentie inkomsten, bijna 6 euro, tegen gemiddeld 3!! Blijf vooral klikken op de add's en laten we vooral trots zijn wat we met elkaar tot stand hebben gebracht.

En nu gauw over tot de orde van de dag, in de werkplaats,

jaap
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Bedankt voor alle moeite, Jaap.
Dit forum heft van mij in ieder geval een betere houtbewerker gemaakt.
Wat mij betreft mag er donatieknop.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Ik sluit mij aan bij alle lovende uitingen! Fijn forum waar mensen op nette manier met elkaar communiceren en belangeloos kennis delen. Dat moet zo blijven.
En dank aan degene die dit mogelijk maakt.

Groet,
Hubert
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Jaap ik kijk meestal op mijn tablet naar dit forum. Er komen bij mij pas advertenties als ik de instellingen verander naar full site. Maar dat leest niet prettig.
 

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Maar we moeten er ook zuinig op zijn. Ik financier nu een klein deel van het forum met de google add's, dus klik aub regelmatig op een advertentie om het forum een beetje te sponsoren. Forummers die openlijk trots zijn op het gebruik van een add blocker zouden dus ook aan een grote houten schandpaal genageld moeten worden. Maar zij kunnen een vrijwillige bijdrage doen om deze schande te voorkomen :D.

Niets dan lof voor het forum, de stabiliteit, de bezoekers en de bijdragers! Zoals anderen ook al gezegd hebben: dit is veruit het meest vriendelijke en beschaafde forum dat ik ken!

Ik gebruik inderdaad, zij het enigszins ambivalent, een ad-blocker, zoals ik ook geen (nou ja, nauwelijks) TV kijk en geen reclamefolders wens. Maw, waar mag mijn financiële bijdrage naar toe? :)

Uiteraard is dit maar weer een klein stapje om er het leukste forum van te maken, kom aub met kritiek, opmerkingen en verbeteringen!

Een tijdje geleden is gesproken over een forum-onderdeel voor "zelfbouw-hulpmiddelen" en "jigs" te plaatsen. Ik heb even gemist wat daar van geworden is. Ik zou het wel een mooi onderdeel vinden!

In elk geval bedankt voor alle moeite die hier in is gestoken!
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
375
61
Beverwijk. Noord Holland
Beste Forummers,

Uiteraard is dit maar weer een klein stapje om er het leukste forum van te maken, kom aub met kritiek, opmerkingen en verbeteringen! Er ligt b.v. nog een vraag voor een rubriek voor figuurzagen waarvan ik nog niet helemaal weet hoe dat in te passen.

uw beheerder,

jaap

Het is inderdaad een positief en beschaafd forum, en daarom heeft het waarschijnlijk veel leden en bezoekers. Ik zie ook dat Jaap er veel energie in steekt.
Wat de rubriek figuurzagen betreft: is het misschien een optie om de rubriek "Houtsnij, beeldhouw en intarsia werkstukken" op te delen in : Houtsnij en beeldhouw werkstukken" en " Intarsia en figuurzaagwerkstukken" ? De gereedschappen hiervoor komen dan vanzelf hier ook wel aan bod.
De rubriek zelfbouwgereedschappen en hulpstukken zou ik ook erg leuk en leerzaam vinden, dat doe ik ook graag bij houtbewerken en ik vind jigs erg interessant.

vr gr
Louis
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Op zich lijkt mij dit wel eenvoudiger plaatsen en bekijken. Wat ik wel jammer vind is dat de laatste bijdrage aan het houtsnijden alweer enkele maanden geleden geplaatst is.
Rubrieken met weinig posts vragen om extra aandacht. Dus houtsnijders waar zijn de foto's en voor rendew een flimpje.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Inhakend op Wim; ik vind het ook jammer dat de houtsnijders onderbezet zijn. Ik reken mijzelf tot die groep, maar laat het ook afweten. Ik ga mij best doen binnenkort fotos van een nieuwe miniatuur te posten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Meron het woord afweten vind ik niet juist. Hetsis een hobby. Ook de kwaliteit is belangrijk. Volgens mij ben jij met die kleine poppetjes wel even zoet.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Reclames klikken is voor mij iets teveel 2001, dus ik zou graag een doneer knop zien. Gezien de hoeveelheid tijd die ik hier rondhang en de kennis die hier gedeeld wordt ia en bijdrage voor mij eigenlijk vanzelfsprekend....
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
@3dmatzer, ja een aparte rubriek voor jigs of hulpstukken en zelfgemaakte andere hulpmiddelen, bij voldoende vraag, prima!!

Ik zeg: DOEN !!!

Er zijn ontzettend veel kundige mensen hier, die - vaak - met zeer eenvoudige/simpele middelen een doeltreffende oplossing creëren als alternatief voor gefabriceerde (lees:dure!) tools...

...of simpelweg omdat er nog geen oplossing te verkrijgen is. De échte Willy Wortels van het forum, zeg maar.
 

Boo

Actieve deelnemer
Ok, daarom kon ik de commerciële advertenties niet meer vinden.
Wilde ik er eindelijk iets inzetten...

Ik zag dat de regels wat betreft het marktplein ook wat duidelijker omschreven zijn nu. Of verbeeld ik het me maar?

Ja Jaap, je standpunt is me nu duidelijk. Het had wat mij betreft ook anders gekund maar goed, no hard feelings van mijn kant.
Ik had de afgelopen maand wel opeens meer tijd over, geen uren meer op dit forum struinen scheelt wel.:)
Ik zeg het verkeerd, ik kwam minder tijd tekort. Over is me al heel lang niet meer overkomen.

Zodra je weer on speaking terms ben, zou ik graag eens de mogelijkheden bespreken om toch het één en ander af en toe aan te bieden tegen een vergoeding.

groeten Bo
 

SamR

Actieve deelnemer
5 jan 2014
62
0
Roeselare
Een apart plaatsje voor hulpmiddelen zou wel enorm handig zijn, voor personen net als ik die beetje bij beetje hun atelier aan het opbouwen zijn.
Groet
Sam
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Het is inderdaad een positief en beschaafd forum, en daarom heeft het waarschijnlijk veel leden en bezoekers. Ik zie ook dat Jaap er veel energie in steekt.
Wat de rubriek figuurzagen betreft: is het misschien een optie om de rubriek "Houtsnij, beeldhouw en intarsia werkstukken" op te delen in : Houtsnij en beeldhouw werkstukken" en " Intarsia en figuurzaagwerkstukken" ? De gereedschappen hiervoor komen dan vanzelf hier ook wel aan bod.

Louis

hallo Allen

persoonlijk vind ik het niet de moeite om "Houtbewerkers Werkstukken : houtsnij-, beeldhouw en intarsia Werkstukken" te gaan onderverdelen. Dan komen er veel te veel rubrieken en dan wordt het voor mij wat minder overzichtelijk. Deze rubriek wordt niet echt overladen met berichten.

Misschien zou het wel logisch zijn, moest er vraag naar zijn, om de rubriek" Hout, gereedschap, methodes en afwerking /Houtsnijden , gereedschap en"werkwijze" uit te breiden door er intarsia in op te nemen?

Een aparte rubriek voor voor hulpmiddelen en jigs zou op het eerste zicht handig zijn maar interfereert ook , denk ik, met andere rubrieken. Om een werkstuk te maken moet men vaak malletjes (de jigs, dus) maken, of een hulpstukje om het in een bepaalde fase te kunnen klemmen. Gaan we die dan uit de verslagen van het tot stand komen van het werkstuk uitlichten en in een andere rubriek zetten? Ik denk even aan de technische kant van het creatieve draaiwerk van Sirjacobsd . Zijn creatief werk moet eerst uitgetekend worden , er moet een stappenplan gemaakt worden over de volgorde en de wijze van uitvoering, van opspannen en dan moeten nog de verschillende mallen en hulpstukken gemaakt worden. Kunnen we het uit elkaar trekken? Mallen en hulpstukjes maken is inherent aan het houtbewerken, de werkwijze. En valt soms ook onder "handgereedschap", en "werkstukken en werkplaatsinrichting" .
Het is maar een persoonlijke bedenking, ik ben niet tegen een speciale rubriek hiervoor, maar vrees een beetje voor verbrokkeling...

Hoe minder rubrieken , hoe meer een regelmatige bezoeker zal ontdekken op het forum. Juist omdat men niet alleen zijn "niche" zal volgen

groeten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.