1 maart 2015 wat veranderingen aan het forum

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Beste Forummers,

Een paar veranderingen aan het forum:


  • een nieuwe rubriek, evenementen, open dagen etc. Bestemd om onze eigen "uit" agenda te maken, met komende evenementen, tentoonstellingen, beurzen, maar ook als je b.v. je werk in een galerie hebt staan.
  • een rubriek voor het marktplein en aanverwant. Ik wil deze rubriek ook wel uitbreiden door b.v. een splitsing aan te brengen, met b.v: gereedschap, hout, diensten, oid. Roep maar, want met elkaar maken we er het leukste forum van.

Voorlopig heb ik het "commerciële" forum weer weggehaald en de houtwinkel van Rick onder Marktplein gezet. In de 3 maanden dat deze rubriek open was heeft niemand het interessant gevonden om er tegen een kleine vergoeding een advertentie in te zetten. Dat vind ik wel jammer want ik zag eindelijk een kleine kans om zo de kosten van het forum terug te verdienen.

Ik ga wel het verzoek plaatsen, om op ons gewone marktplein de posters om een kleine vrijwillige bijdrage te vragen; de tekst wordt daartoe aangepast. Bedrijven die alleen maar gebruik van het marktplein willen maken om, zonder verder een bijdrage aan het forum te leveren, hun waar aan te bieden, zal ik toch proberen te weren. Het forum haalt bijna 90 duizend bezoeken per maand, verdeeld over bijna 40 duizend unieke bezoekers, daar kunnen we met zijn allen best trots op zijn!! Maar we moeten er ook zuinig op zijn. Ik financier nu een klein deel van het forum met de google add's, dus klik aub regelmatig op een advertentie om het forum een beetje te sponsoren. Forummers die openlijk trots zijn op het gebruik van een add blocker zouden dus ook aan een grote houten schandpaal genageld moeten worden. Maar zij kunnen een vrijwillige bijdrage doen om deze schande te voorkomen :D.
Masave betaald een bescheiden bijdrage voor de eigen rubriek, die mogelijkheid is er uiteraard ook voor andere bedrijven/forummers.

Uiteraard is dit maar weer een klein stapje om er het leukste forum van te maken, kom aub met kritiek, opmerkingen en verbeteringen! Er ligt b.v. nog een vraag voor een rubriek voor figuurzagen waarvan ik nog niet helemaal weet hoe dat in te passen.

uw beheerder,

jaap
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Beetje aarzelend breng ik het volgende op.

Enkele van ons stoeien behalve met hout ook met metaal. Ze maken bijv. mooie uitbreidingen aan gereedschap (de toevoeging of verbetering van de instellingmogelijheid van een grondschaaf is zo'n voorbeeld). Of ze werken misschien aan een drumsander, lintzaag, etc...en combineren inventief hout, metaal; lagers wielen, assen, palletjes; noem het). Ze doen hierbij specifieke ""metaalervaring"" op die misschien leuk en voor velen van ons nuttig is om te delen of iets over te vragen.

Voorziet een aparte rubriek metaalbewerking in een behoefte?

Zelf heb ik die behoefte wel:), (voor zover het gerelateerd is aan houtbewerking)

mvg
klaas0639
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Jaap, sinds ik dit adres gekregen heb van een vriend en hier regelmatig aanwezig ben vind ik dit het mooiste forum ooit gezien, als hobby houtbewerker kan je nergens leuker je ervaring en vragen over je hobby delen, eigenlijk mag je van mij best aan iedereen die hier lid van wil zijn een bijdrage vragen, ik zou zeker meedoen ! succes!
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Jaap, ik heb geen "adblocker", maar ben best bereid een kleine bijdrage (5 euro?) te betalen per jaar of eenmalig iets meer...bv 15 euro? Is hier een link voor?

Dat misschien zichtbaar te maken in het blokje links bij je posts zodat het ook anderen inspireert;) om een vergoeding te betalen voor alle plezier en tips!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Hallo jaap.

Ik ben sinds enige tijd lid van het forum.
Ik kom elke dag wel een paar keer kijken om inspiratie op te doen of om vragen te stellen want ik ben nog een beginner.
Ik maak graag wel mijn gereedschap en hulpstukken voor het houtbewerken.
Ook kom ik op het forum veel goede ideeen en oplossingen en handigheidjes tegen.
Nu vond ik het jammer dat de goede ideeen vaak verloren gaan in de massa.
En daardoor lastig terug te vinden zijn.
Nu plaats ik ze meestal in de rubriek "algemene werkstukken de werkplaats"

Ik dacht dat het wellicht een toevoeging zou zijn om een rubriek "Zelfbouwgereedschap en hulpstukken" aan te maken.
Er waren al enkele positieve reacties.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?13260-DIY-forumonderdeel

Ik hoor graag wat je van dit voorstel vindt.

Mvg
Benjamin Mazereeuw (3dmazter)
 

Mac

Actieve deelnemer
Ik zou , gegeven door de kwaliteit van dit forum, geen moeite hebben met of een lidmaatschap of een vrijwillige bijdrage. Gewoon een knop " Doneer " aanmaken die doorlinkt naar Paypal. Snel en makkelijk; met zo'n lage drempel moet het mogenlijk zijn wat centjes bij elkaar te sprokkelen.
Succes.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Hoi Jaap,

Jammer dat het commerciele gedeelte weer verdwijnt, zeker ivm de bijdrage aan de kosten.

Wellicht is het in plaats daarvan beter om dat gedeelte/de advertenties van eventuele deelnemers beter zichtbaar te maken en over de mogelijkheden actief te communiceren. Omdat het op dit moment een geheel aparte sectie is, is ook het bereik ervan aanzienlijk minder, waardoor ook de interesse van bedrijven er niet of weinig is. Er worden reeds advertenties vertoond via google adds, dus wellicht kun je daar een combinatie mee maken, zodat de commerciële posts goed zichtbaar (en dus interessant) zijn, maar niet hinderlijk overal bovenin de threadlist staan. Bovendien valt mij op dat de plekken van de google advertenties niet altijd even goed worden gevuld/getoond.

Wat de donaties betreft, prima idee. Andere fora gebruiken dit ook met groot succes, volgens mij biedt vbulletin hierin uitgebreide mogelijkheden om donerende gebruikers voordelen te bieden t.o.v. niet donerende leden.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Even door de rij heenlopen:

@ Hed, maar dat moet ook blijven ;)
@ klaas, ook ik ben werktuigbouwer van huis uit en als je www.metaalbewerkersforum.nl klikt ..... Naast een rubriek voor metaal zou ik er ook graag 1 voor kunststoffen willen, we komen steeds vaker epoxy en Pu tegen. Ik test op dit moment een tube PMMA lijm b.v. en het is interessant om dat te delen. Ook nog iets voor de "grote lijmtest" ligt ook nog op mijn bord...
@marcel, het liefst zou ik het zonder bijdrage doen, maar alleen door adverteerders, dus grote op het forum en kleine in het marktplein. Maar ik zal de optie aanmaken.
@3dmatzer, ja een aparte rubriek voor jigs of hulpstukken en zelfgemaakte andere hulpmiddelen, bij voldoende vraag, prima!!
@Rinus, top, zegt het voort, er zitten soms ook nog hele leuke ad's tussen!!

veel plezier op het forum

jaap
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ja, ook hier bereidheid tot het doen van een bijdrage..

Een rubriek gitaarbouw? Dat is al eens langsgekoemn en er zitten hier zeker al een stuk of 10 gitaarbouwers..
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Een aparte rubriek voor jigs of hulpstukken en zelfgemaakte andere hulpmiddelen vind ik een heel goed idee, Als beginner wil ik graag heel veel ervaring opdoen en wil ik graag mijn gereedschap zo veel mogelijk zelf maken om ervaring op te doen en te leren omgaan met het gereedschap. En natuurlijk de inspiratie en handige tips voor veel voorkomende problemen.

En een donatie kan je ook van mij verwachten, laat maar weten waar.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap
"Maar zij kunnen een vrijwillige bijdrage doen om deze schande te voorkomen" . Ja ik wil ook de schandpaal ontlopen. Maak maar een doneerknop. Ik keer de spaarpot om om dit mooie forum in de lucht te houden
hg Hugo
 

A.N

Actieve deelnemer
Is een 'Vrienden van Woodworking' of 'sponsors van woodworking' rubriek waar commerciële partijen tegen betaling een link of banner kunnen plaatsen misschien een idee?
Adverteren op dit forum is zinvol als je iets te koop kunt aanbieden waar de forumleden ook behoefte aan hebben, zoals gereedschap, hout en andere meubel of hout benodigdheden.
Er zijn echter ook andere bedrijven actief op dit forum die verwantschap hebben met het houtbewerken maar misschien geen behoefte of product hebben om dit op het forum te willen cq kunnen verkopen.

Die bedrijven (ben ik er dus een van) zijn misschien wel bereid om een sponsor bijdrage, banner o.i.d te betalen, misschien kun je op die manier zelfs het Marktplein vrij houden van een bijdrage voor advertenties van particuliere forumleden.

Mocht je een besluit genomen hebben ben ik in elk geval wel bereid mee te doen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Afschermen zou ik niet doen.
maar die doneer knop is een goed idee.
laat maar komen ik stort em wel vol :D
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ja, ook hier een stem voor een vrijwillige doneerknop.
Af en toe (als Baas het zegt) druk ik wel op een reclame uiting, maar meestal zijn de onderwerpen zo leuk en interessant dat ik al snel afgeleid ben.

Grts, Raymond
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Op een ander forum (saabforum.nl) wat ik wel eens bezoek krijgen donateurs een "badge" onder hun avatar. Dat zou ik er zeker voor over hebben: zelden (of nooit) een forum bezocht wat zo positief opbouwend van toon is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.