Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

1 maart 2015 wat veranderingen aan het forum

Beste Forummers,

Een paar veranderingen aan het forum:

• een nieuwe rubriek, evenementen, open dagen etc. Bestemd om onze eigen "uit" agenda te maken, met komende evenementen, tentoonstellingen, beurzen, maar ook als je b.v. je werk in een galerie hebt staan.
    • een rubriek voor het marktplein en aanverwant. Ik wil deze rubriek ook wel uitbreiden door b.v. een splitsing aan te brengen, met b.v: gereedschap, hout, diensten, oid. Roep maar, want met elkaar maken we er het leukste forum van.

Voorlopig heb ik het "commerciële" forum weer weggehaald en de houtwinkel van Rick onder Marktplein gezet. In de 3 maanden dat deze rubriek open was heeft niemand het interessant gevonden om er tegen een kleine vergoeding een advertentie in te zetten. Dat vind ik wel jammer want ik zag eindelijk een kleine kans om zo de kosten van het forum terug te verdienen.

Ik ga wel het verzoek plaatsen, om op ons gewone marktplein de posters om een kleine vrijwillige bijdrage te vragen; de tekst wordt daartoe aangepast. Bedrijven die alleen maar gebruik van het marktplein willen maken om, zonder verder een bijdrage aan het forum te leveren, hun waar aan te bieden, zal ik toch proberen te weren. Het forum haalt bijna 90 duizend bezoeken per maand, verdeeld over bijna 40 duizend unieke bezoekers, daar kunnen we met zijn allen best trots op zijn!! Maar we moeten er ook zuinig op zijn. Ik financier nu een klein deel van het forum met de google add's, dus klik aub regelmatig op een advertentie om het forum een beetje te sponsoren. Forummers die openlijk trots zijn op het gebruik van een add blocker zouden dus ook aan een grote houten schandpaal genageld moeten worden. Maar zij kunnen een vrijwillige bijdrage doen om deze schande te voorkomen .
    Masave betaald een bescheiden bijdrage voor de eigen rubriek, die mogelijkheid is er uiteraard ook voor andere bedrijven/forummers.

Uiteraard is dit maar weer een klein stapje om er het leukste forum van te maken, kom aub met kritiek, opmerkingen en verbeteringen! Er ligt b.v. nog een vraag voor een rubriek voor figuurzagen waarvan ik nog niet helemaal weet hoe dat in te passen.

uw beheerder,

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Jaap, het is al het leukste forum.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Beetje aarzelend breng ik het volgende op.

Enkele van ons stoeien behalve met hout ook met metaal. Ze maken bijv. mooie uitbreidingen aan gereedschap (de toevoeging of verbetering van de instellingmogelijheid van een grondschaaf is zo'n voorbeeld). Of ze werken misschien aan een drumsander, lintzaag, etc...en combineren inventief hout, metaal; lagers wielen, assen, palletjes; noem het). Ze doen hierbij specifieke ""metaalervaring"" op die misschien leuk en voor velen van ons nuttig is om te delen of iets over te vragen.

Voorziet een aparte rubriek metaalbewerking in een behoefte?

Zelf heb ik die behoefte wel, (voor zover het gerelateerd is aan houtbewerking)

mvg
    klaas0639

Jaap, sinds ik dit adres gekregen heb van een vriend en hier regelmatig aanwezig ben vind ik dit het mooiste forum ooit gezien, als hobby houtbewerker kan je nergens leuker je ervaring en vragen over je hobby delen, eigenlijk mag je van mij best aan iedereen die hier lid van wil zijn een bijdrage vragen, ik zou zeker meedoen ! succes!

Jaap, ik heb geen "adblocker", maar ben best bereid een kleine bijdrage (5 euro?) te betalen per jaar of eenmalig iets meer...bv 15 euro? Is hier een link voor?

Dat misschien zichtbaar te maken in het blokje links bij je posts zodat het ook anderen inspireert om een vergoeding te betalen voor alle plezier en tips!

Hallo jaap.

Ik ben sinds enige tijd lid van het forum.
    Ik kom elke dag wel een paar keer kijken om inspiratie op te doen of om vragen te stellen want ik ben nog een beginner.
    Ik maak graag wel mijn gereedschap en hulpstukken voor het houtbewerken.
    Ook kom ik op het forum veel goede ideeen en oplossingen en handigheidjes tegen.
    Nu vond ik het jammer dat de goede ideeen vaak verloren gaan in de massa.
    En daardoor lastig terug te vinden zijn.
    Nu plaats ik ze meestal in de rubriek "algemene werkstukken de werkplaats"

Ik dacht dat het wellicht een toevoeging zou zijn om een rubriek "Zelfbouwgereedschap en hulpstukken" aan te maken.
    Er waren al enkele positieve reacties.
    http://www.woodworking.nl/showthread...forumonderdeel

Ik hoor graag wat je van dit voorstel vindt.

Mvg
    Benjamin Mazereeuw (3dmazter)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik zou , gegeven door de kwaliteit van dit forum, geen moeite hebben met of een lidmaatschap of een vrijwillige bijdrage. Gewoon een knop " Doneer " aanmaken die doorlinkt naar Paypal. Snel en makkelijk; met zo'n lage drempel moet het mogenlijk zijn wat centjes bij elkaar te sprokkelen.
    Succes.
    ----------
    Groeten,
    Mac

www.lerabot.fr

Mee eens. Ik zal ook even kijken of en hoe ik de adblocker specifiek voor dit forum uit kan zetten.

Dat was makkelijk:-)

Hoi Jaap,

Jammer dat het commerciele gedeelte weer verdwijnt, zeker ivm de bijdrage aan de kosten.

Wellicht is het in plaats daarvan beter om dat gedeelte/de advertenties van eventuele deelnemers beter zichtbaar te maken en over de mogelijkheden actief te communiceren. Omdat het op dit moment een geheel aparte sectie is, is ook het bereik ervan aanzienlijk minder, waardoor ook de interesse van bedrijven er niet of weinig is. Er worden reeds advertenties vertoond via google adds, dus wellicht kun je daar een combinatie mee maken, zodat de commerciële posts goed zichtbaar (en dus interessant) zijn, maar niet hinderlijk overal bovenin de threadlist staan. Bovendien valt mij op dat de plekken van de google advertenties niet altijd even goed worden gevuld/getoond.

Wat de donaties betreft, prima idee. Andere fora gebruiken dit ook met groot succes, volgens mij biedt vbulletin hierin uitgebreide mogelijkheden om donerende gebruikers voordelen te bieden t.o.v. niet donerende leden.

Doneren is geen probleem, maar zo lang ik elke week wel ergens lees dat er PC's besmet zijn door malafide ads, blijft de adblocker, ben ik bang.

Forum Rechten