Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

LINTZAAG elctra beckum BAS 315

Wegens de aanschaf van een grotere lintzaag is mijn Electra Beckum lintzaag te koop heb deze machine in 1999 nieuw gekocht en heb er in al die jaren met groot plezier mee gewerkt.
    De bovengeleidings kop waar de loopwielen in zitten is niet origineel meer heb een kunststof kop als vervanging gemaakt, de originele geleidingen kop brak in een aantal stukken een aantal jaren geleden. De onderste achter geleidingsrol(lager) heb ik ook gemodificeerd. De originele kop kun je nog steeds bestellen ikzelf vond het de moeite niet waard.
    Bij de zaag zitten 7 verschillende gebruikte linten.
    De machine kan getest worden en is dus werkend te zien.
    IMG_2916.jpg
    IMG_2917.jpg
    IMG_2918.jpg
    IMG_2919.jpg
    IMG_2920.jpg
    IMG_2921.jpg
    IMG_2922.jpg
    IMG_2915.jpg
    Loopvlak van de wielen in uitstekende conditie, aandrijf riem vorig jaar vervangen en is dus zo goed als nieuw, twee snelheden middels omleggen snaar, inductie motor 0,55 KW
    Forum prijs € 250,- ik wacht nog even om hem op MP te zetten wilde hem eerst hier aanbieden.

groetnis, Roeland

Maar welke lintzaag(je) heb jij nu op het oog , ben echt niet nieuwsgierig hoor maaaaaar......... vertel is ??????

Rene, die is reeds nu in bezit, twee weken terug bij HBM besteld en binnen vier dagen in huis geweldige bezorging/levering.
    Het is de HBM 400 geworden op krachtstroom maximale zaaghoogte 210mm, met het zaaglint wat er standaard bij geleverd word, had even een uurtje nodig om de machine uit te pakken en het tafelblad te monteren, daarna een halfuurtje werk om de zaaglint uit te lijnen en alle geleidings rollen af te stellen. Ben echt heel blij met deze machine loopt mooi rustig en heeft een hoop power. De wielen zijn van gietijzer!
    Kortom ik kan er weer voor de komende 15 jaar tegen aan.

groetnis, Roeland

Gefeliciteerd met je nieuwe lintzaag. Hier ook een tevreden gebruiker van een HBM lintzaag (de 350) Het mee geleverde lint vond ik niet veel maar direct een zestal linten besteld bij tuffsaw en dit werkt perfect.

Dank je wel Huib,
    Het mee geleverde lint werkt prima voor herzagen en schulpen (20mm en 6 TPI),tandsteek middelgrof. Mede naar aanleiding van jouw positieve recensie op dit fijne forum heb ik de HBM aangeschaft. Las alleen dat je wat pech had met een rauwe lager heb tot nu toe nog geen minpunten gevonden aan mijn lintzaag. Ik haal binnenkort een aantal linten op bij de lintzaagshop in Leeuwarden (goede prijs/kwaliteit) maar voorlopig kan ik meters zagen!

groetnis, Roeland

Bij sommige hmb lintzagen wordt er een lint vanaf fabriek (China/Taiwan) geleverd en bij andere een lint gefabriceerd in NL. De linten die HBM los verkoopt zijn van Nederlands fabricaat heb ik me laten vertellen.

Mag toch wel hopen dat het verder gaat als 15 jaartjes want als ik het goed heb moet je daarna nog 2 jaar werken van onze "toffe" regering m.a.w je bent toch niet van plan om op je 66ste alles met de hand te herzagen ;-)
    Zet camera maar aan en laat zien ,vertel, demonstreer ACTIE en draaien maar .

Forum Rechten