Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

gekke gereedschapskist

Hoi forum,

Via Youtube een serie tegen gekomen van iemand die een grotere gereedschapskist maakte voor zijn "timberframing" gereedschap.
    Leek mij ook wel leuk, kon nog wel een kist gebruiken voor wat bijlen haalmessen en een reuze hamer. Heb mezelf beloofd het eenvoudig te houden en de bedoeling was supersnelle zwaluwstaarten ermee te oefenen met zoveel mogelijk spleten zegmaar .

Gemaakt uit schots en scheef pallethout. Om er vanaf te zijn heb ik de meest gekke planken gezocht boordevol noesten, blauwverkleuringen gespleten stukken en zelfs een doormidden gebroken stuk heb ik gewoon tot paneel gelijmd voor de bodem, beide delen hingen nog net aanelkaar. De zijkanten zijn uit meranti. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het toch grappig en ben ik wat beter m'n best gaan doen.

DSC_4275.jpg

DSC_4273.jpg
    Gebookmatched pallethout :P

DSC_4279.jpg
    vrije vorm tussen de noesten door

DSC_4280.jpg DSC_4281.jpg

DSC_4282.jpg DSC_4287.jpg

DSC_4294.jpg DSC_4297.jpg
    DSC_4298.jpg
    Laatst gewijzigd door Robert Hardwoodie; 28-02-15 om 05:52.

Wat een harstikke leuk en creatief werkstuk! Verschillende soorten hout, hergebruikt, leuke en ook verschillende verbindingen, die heb je met plezier gemaakt, dat straalt er bijna van af!

jaap

Grappig!
    En het ziet er best stevig uit!
    Op mijn werk hebben we ook een hoop losse zooi die eigenlijk in kistjes hoort. Typisch van die kistjes die ze vroeger ff snel zelf maakten.
    Maar tegenwoordig doet niemand dat nog, en wordt er overal iets plastics' voor gekocht of het ligt gewoon los te liggen.
    Ik denk wel eens, misschien moet ik van oud hout (van pallet's e.d.) ook maar eens wat simpele zwaluwstaart kistjes gaan maken.

Hoe heb je die tak aan de andere kant vast gezet?

Bijzonder leuk kistje! Je kunt hiermee zo naast Roy in NY lopen
    Met vriendelijke groet, Ronald

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    leuk projectje, Ik heb meestal precies dezelfde werkwijze.
    ga zo door.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    die tak is echt enorm gaaf !!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Erg gaaf kistje!

Thanks allemaal!

Het is werk in progress de tak zit nog niet vast aan de dunne kant. Dat achteruitstekend deel moet nog af en gezwaluwstaart worden, maar stiekem vind ik dat jammer. Op dezemanier loopt de vorm letterlijk het werkstuk uit. De bedoeling echter is dat een paalhamer daar met de steel de kist in prikt en dat de kop daar tussen die 2 uitstekende zijkanten komt te zitten.

De tak is van onze oude cercis siliquastrum, judasboom.
    Heb in totaal met 4 takken liggen slepen. Had ook nog een fraaie beuken tak, die was overdrachtelijk ook leuk geweest omdat er vooral "beuk" gereedschap in komt, maar deze is beter.

120cm lang (pallethout) 23cm breed, 33cm hoog, de bodem begint 3cm van de grond.

Super, die tak maakt de kist echt speciaal. Leuk gedaan :-D

Forum Rechten