Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Question Wat voor soort fineer is dit?

Gister heb ik een bult fineer gekocht waar ook dit fineer bij zat. Ik kon het zou gauw niet plaatsen wat het nu was? Qua structuur lijkt het op Wenge maar de kleur is duidelijk anders. Met lijnolie slaat het redelijk 'dood' ik heb een klein stuk aan de linkerkant gedaan en het fineer verliest zijn contrast dan behoorlijk. De foto's lijken erg goed op het echte fineer, er zijn geen verkleuringen van het fototoestel. Heeft iemand een idee of een link waar het mogelijk te vinden is hoor ik het graag. Alvast bedankt.

groeten,

Lars

SAM_3126.jpgSAM_3125.jpgSAM_3124.jpg

Ziricote ?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Bedankt voor de enorm snelle reactie, ik heb een blok ziricote maar de tekening lijkt minder bruin en meer grijsachtig terwijl het fineer bijna lichtbruine strepen geeft.

Ok, misschien een coromandel ?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Bedankt, daar heeft het inderdaad wel iets van weg, voorlopig hou ik het hier op maar wie weet heeft iemand anders een suggestie?

Bedankt, was in mijn ogen ook een kanshebber, ik heb wel santos palissander maar dat lijkt een dichtere structuur te hebben zo ook het blok rio palissander dat ik nog heb liggen

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Ik twijfel tussen rio en coromandel.
    Als je een stukje schuurt krijg je dan een zeer aangename snoepgeur?
    Indien ja, rio palisander.

In vergelijking wat ik heb zien liggen als fineer denk ik dat het coromandel is.

dat is pallisander / rosewood, ik heb hier veel vellen met exact dezelfde tekening en kleur liggen (ook een keer een meubeltje van gemaakt). Ik heb ook veel coromandel/makassar en dat is echt anders.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten