aansluiting draaibank motor

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
wie kan mij helpen met een aansluitschema voor een 380-220 volt motor

de motor draai nu de verkeerde kant op hoe laat ik hem de goede kant opdraaien

de motor gaat niet vanzelf draaien hoe sluit ik de candensater goet aan hij moet draaien op

220 volt ik plaats foto bij

alvast bedankt groet berend

Attached files
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
@Berend

Kun je wat duidelijker zijn? Je zegt hij draait de verkeerde kant uit en je zegt hij gaat niet vanzelf draaien.
Ik begrijp het niet helemaal.
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
ik moet de motor met de hand een zetje geven voor hij gaat draaien

hij draait nu lings om maar hij moet rechtsom draaien

en hij moet op 220 draaien


gr berend
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
En als je de motor een zetje de andere kant opgeeft, draait hij dan wel rechtsom?
En nog een vraag? Draait hij nu wel op 220V ?
Heb je misschien ook de gegevens van het motorplaatje? (of leesbare foto)
 

DKM

Actieve deelnemer
25 mrt 2010
35
0
Als je even een foto kan maken van het gegevensplaatje zoals Frank zei, en een foto van de aansluitingen zonder de bedrading eraan zodat we de nummering kunnen zien kunnen we er waarschijnlijk meer over zeggen. Ik kan in ieder geval W1 en V2 lezen... maar de rest niet op deze manier. Wat je nodig hebt is overigens een Steinmetz schakeling, heb ik vanavond nog over geschreven in een ander topic

viewtopic.php?f=1&t=1397&st=0&sk=t&sd=a&start=20
 

pilot

Nieuw lid
2 mrt 2010
8
0
Als de motor nu draait op 220V en de onderste kabel op de foto is de condensator (de dunne draad) dan bij de onderste aansluitingen de plaatjes naar links verleggen en op de rechtse aansluiting de draad van de condensator die nu links zit aansluiten.Hij zou uit zichzelf moeten gaan draaien.Mogelijk is de condensator kapot of te klein.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.