Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Scheppach HM2 schaafmessen

Voor ik bij Vaesco een nieuw schaafmessenset voor 54,39 euro bestel vraag ik me af of jullie nog wat winkels weten waar je schaafmessen van goede kwaliteit kunt kopen ?

appleby woodturnings

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    De messen en ook mijn Scheppach vandiktebank komen bij Jongewaard Slijptechniek vandaan . Zit in Noord-Holland .
    Weet niet welke maat je hebt , maar de mijne van de 2600 waren rond de 30 euro .
    Succes Willem

Thanks voor de tips. Bij applebywoodturnings kost het inclusief verzenden de helft van wat het bij Vaesco kost. Volgens de beschrijving gaat het hier ook om de HSS 18% cobalt messen. Toch vreemd dat er zo'n groot verschil in prijs is.
    Laatst gewijzigd door thomdebom; 26-02-15 om 03:17.

Ze bevallen mij prima. Goede standtijd zelfs in teak, merbou, en andere hardhoutsoorten. Ik koop meerdere sets in een keer, krijg je extra korting en het scheelt weer in de verzendkosten. Ze leveren vlot. Ik knutsel vooral met gebruikt hout, dus ik kom regelmatig afgebroken schroeven, spijkers en andere ongerechtigheden tegen. Het is dan handig om messen op voorraad te hebben. Ik vervang dan gewoon een van de drie messen door een nieuwe en kan weer vlak schaven. De beschadigde stop ik dan weer in een andere set. Scheelt een hoop slijpwerk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik vervang dan gewoon een van de drie messen door een nieuwe en kan weer vlak schaven. De beschadigde stop ik dan weer in een andere set. Scheelt een hoop slijpwerk.
    dan heb je maar 1 scherp mes in je machine?
    en dat werkt?

Nee ik heb dan twee scherpe messen met een hap eruit, en een scherp mes zonder hap. Geeft glad schaafbeeld. Voor de andere set twee scherpe messen zonder hap en een scherp mes met een hap, geeft glad schaafbeeld. Als ik elke keer de happen eruit moet slijpen, zijn mijn messen erg snel op. Ik wissel ook messen uit verschillende sets waar de happen op verschillende plaatsen zitten. Als in een omwenteling er maar overal een scherp mes over het hout gaat, krijg je een gladde plank.

Forum Rechten