Tormek t7

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Wat af en toe helpen met de afwas kan opleveren!
icon6.png

GetAttachment.aspx.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Gefeliciteerd. Welkom bij de club. Heb je er ook een cbn steen bij (lijkt op diamant).
ik loop alleen een beetje tegen de prijs aan te hikken.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hoi Wim,
Ik houd het hier maar even bij.
Je moet een keer tevreden zijn:p.
Als ik mijn beitels zo niet scherp krijg kan ik er waarschijnlijk beter mee stoppen, want dan lukt het waarschijnlijk nooit.

Leo
Gefeliciteerd. Welkom bij de club. Heb je er ook een cbn steen bij (lijkt op diamant).
ik loop alleen een beetje tegen de prijs aan te hikken.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Gefeliciteerd, dat zijn mooie cadeau's! En idd, als je ze zo niet scherp krijgt, dan is er wel wat mis, ja.. ;)

Veel plezier ermee!
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Dit zijn super slijpmachines..... ik ben er zeer tevreden over en als je het instellen eenmaal onder de knie hebt kun je hup ff slijpen en binnen 2 minuten sta je weer te draaien.
En daar gaat het om.:D

Heb je er ook een diamand dress hulpstuk erbij... dat is echt een "must" ander kun je het slijpen van bijvoorbeeld schaafbeitels vergeten omdat de steen zo bol is.
De gradatie steen ziet er ook erg misbtuikt uit..... deze 2 dingen zou ik wel erbij kopen.... want dan heb je er nog heel veel jaren plezier van.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Peter.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Peter, bedankt voor de tip. Ik moet me er nog wat in verdiepen. Ik wilde er pas over een paar maanden eentje aanschaffen, maar €150 kon ik niet voorbij laten gaan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Heb je er ook een diamand dress hulpstuk erbij... dat is echt een "must" ander kun je het slijpen van bijvoorbeeld schaafbeitels vergeten omdat de steen zo bol is.
De gradatie steen ziet er ook erg misbtuikt uit..... deze 2 dingen zou ik wel erbij kopen.... want dan heb je er nog heel veel jaren plezier van.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Peter.
Peter bedoel je met bol ovaal of dwars op de steen. Als de steen ovaal wordt, druk je er te hard op. Loopvlak hol komt bij mij regelmatig voor bij het slijpen van hss gutsen.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Meron zegt.... de steen is wat ovaal..... dan denk ik dat hij bedoeld dwars op de steen... zeker als ik naar de foto kijk..... of de foto geeft een erg vertekend beeld van de steen
Als ik gutsen slijp hoeft voor mij de steen ook niet perfect vlak te zijn.... maar wel voor schaafbeitels en steekbeitels.
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Trouwens Wim,

Ik neem aan dat je geen schalenguts bedoelt met b.v. vingerprofiel.
Een gewone guts/afruwguts kun je slijpen met de svs50 (ik denk wel tot zeker 40-45mm)

grt,

Leo

Hoi Leo,

Een vraagje, ik heb ook een Tormek T7 gekocht, maar hoe slijp jij je gutsen die breder zijn dan 25mm?

gr Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.