Twee tafelbladen 1 maken EIKEN

Eiken Hout

Nieuw lid
24 feb 2015
1
0
Ik heb hier twee identieke tafels nu Blank eiken waarvan ik 1 grote tafel wil maken.

1 tafelblad heb ik met de brander kaal gemaakt maar dat was een hels karwei, wie weet er een snellere manier ??
de bladen afzonderlijk zijn 1meter60 bij en 4,2 cm dik. Hoe kan ik die het beste aan elkaar bevestigen zodat ik straks 1 stabiele degelijke tafel heb.

Aan een kant zijn de bladen rond afgewerkt en de andere kant is recht en kunnen ook iets korter afgezaagd gaan worden zodat ik een tafel van
3 meter overhoud.

Kan ik ze eventueel met lamellen aan elkaar bevestigen of beter de tafels apart laten en tegen elkaar aan zetten.


Weet iemand, iemand in Nederlands Limburg die me de tafels straks kan spuiten voor een vriendelijke prijs ?


Met vriendelijike groet.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hi,

Probeer de bandschuurmachine korrel 60 papier erop en naschuren met 100 of 120.

Lamello zou ik niet gebruiken maar een diepere groef met topie in frezen en multiplex van 15 Mm of 18 insteken en CM of 5 breed.

Anderzijds zou ik persoonlijk een dwarslat ertussen steken van CM of 7 breed alsook rondom een kader van 7 CM maar dat is persoonlijke smaak. En anders koppen niet doorfrezen uiteraard.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.