Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 38 van de 38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Laatst op een beurs de Mafell A10 gezien. Ben er wel erg van gecharmeerd. Bijzonder krachtig en een heel compleet pakket voor een mooie prijs. Zitten twee (verschillende) accu's bij en twee extra boorkoppen.
    Mooi machientje, maar is het geen rode Metabo?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn Bekijk Berichten
    Mooi machientje, maar is het geen rode Metabo?
    Inderdaad, het lijkt wel heel veel op een Metabo Powermaxx BS Quick Pro. Op de afbeelding met de link staat de accutol met een 4,0 Ah accu. De 2,0 Ah accu is kleiner en lijkt hetzelfde als bij de Mafell.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    goed gespot bjorn. Lijkt er wel heel erg op.

Ik heb van makita al langere tijd de 10,8 en 18 volt slagschroevendraaier. De 10,8 is voor het kleinere werk, schroeven tot 6x60 prima. accuduur is bij grotere schroeven wel aanzienlijk korter. Heb sinds een jaartje ook de 10,8 accuboor.schroefmachine. Die is voor normaal meubelmontage en fijn timmerwerk sterk genoeg. Bij een slagschroevendraaier zijn goede bitjes wel een voorwaarde, gelukkig zijn de zogenaamde impactsetjes nu ook in nederland te koop. Goede kwaliteit schroeven is bij slagschroevendraaier wel voorwarde ivm afbreken. Festool is prachtig maar in verhouding duur. In de recente test van fine woodworking komen milwaukee met zwaardere accu en bosch blauw als beste uit de test voor de 10,8 of 12volt boormachines

ik gebruik de 14.4v accutol en slagschroevendraaier van bosch blauw met 1,5 en 4 Ah accu's, en laten me nooit in de steek. Schroeven 6x200 geen probleem.
    wel inderdaad goede bits gebruiken. ik gebruik de WERA impactor set, top bitjes!

Leuk, maar je reageert op een heel oud item hè (4,5 jaar geleden de laatste reactie)

Technisch kijk je best naar de verhouding tussen volt en ampère; met een hogere spanning werkt een motor efficiënter en heeft dus minder ampère nodig. Waar het voltage een krachtindicatie geeft staat de ah voor hoelang de batterij deze energie kan afgeven.

Persoonlijk vind ik 18v meer dan krachtig genoeg. Makita heeft dit mooi opgelost door 18v 1,5ah li-ion batterijen te voorzien. Deze zijn licht, krachtig, gaan lang mee en laden erg snel.

Voorts vooral kijken welk merk je al in gebruik hebt en/of met welk merk je verder wil. Zo kan je in de toekomst machines aanschaffen zonder lader en batterijen wat heel wat goedkoper is.

Hoe ze in de hand liggen is een gewoonte denk ik. Accu boren en schroeven die ik met makita...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hkuit Bekijk Berichten
    Leuk, maar je reageert op een heel oud item hè (4,5 jaar geleden de laatste reactie)
    Idd niet gezien 🙈

Forum Rechten