MFT rails - los te koop ??

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nog even en dan kan de werkbank in elkaar geschroefd worden
Nu heb ik een aantal CMS modules waar ook wat spullen zitten die op deze rails gemonteerd dienen te worden
Maar omdat ik geen MFT tafel heb zijn deze spullen nutteloos (zonde !)

Ik zou dus graag de werkbank van eenzelfde profiel willen voorzien

MFT3_cleat2_450.jpg

Weet iemand wat voor profiel dit is en of deze ergens te koop is ?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Je kan bij Kruis in Rotterdam losse festool onderdelen bestellen. Op de website hebben ze onderdeeltekeningen van festoolproducten met een prijslijst waarop de onderdelen staan.

Mocht je de profielen niet kunnen vinden is dat wellicht nog een (dure) oplossing. Ik Internet nu mobiel dus precies voor je opzoeken gaat even niet lukken, sorry.

Edit: hier ergens https://www.kruis.nl/onderdelen/
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die van toolnation had ik gezien maar is het verkeerde profiel (of verkeerde plaatje)

Een hoop geld, maar 2x2 meter is wel een flink eind
Die andere kende ik niet, bedankt
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland

WR1944

Oud hout
De oudere versie was de MFT2 in twee afmetingen. De 800 en de 1080. De profielen rondom zijn van een andere opbouw dan van de MFT/3.
Ik heb een duidelijke foto van de oude versie gevonden waarop het verschil goed te zien is met de nieuwe uitvoering. Alleen de gleuven in de zijkant van beide versies komen overeen.

MFT2_Profile.jpg
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Je kunt de nieuwe profielen voor de MFT3 idd gewoon los bestellen per 2 meter eenheid. Bij mijn weten voor zowel de 3 als de oude dus. Enige dat je moet doen is het juiste artikel nummer gebruiken.
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Je kunt ze ook korter als 2 meter kopen. Ik heb de 2 kortste aan een werkbankblad van ca 1,3 meter multiplex gemaakt om makkelijk platen te kunnen zagen. Met de twee steunen voor de rails heb je dan een brede mft.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is me duidelijk (van het juiste nr) maar ik ben er van overtuigd (geraakt) dat wat er op de festool site word afgebeeld het oude model is
Nu ben ik daar met festool over aan het mailen maar die persoon begrijpt me niet
Ik stuur hem een link naar het oude model en maak hem duidelijk dat ik denk dat de rails die afbeeld wordt dat model is.
vervolgens zegt hij doodleuk, oh, maar die site toont het oude model....
Dat schiet dus niet echt op
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.