Excentrisch Goudenregen vrouwtje

Berm

Actieve deelnemer
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil graag laten zien waar ik mee bezig ben op de houtdraaibank.

Die draaibank is overigens een in 1977 door een zeker Marcel Korting (kent iemand die ?) gemaakte draaibank. De onderdelen komen gedeeltelijk van een David Brown tractor.
Hij draait op krachtstroom. Ik heb hem zelf gereviseerd.

Gedraaid en gebeiteld uit een tak van een Goudenregen: een waxinelichtjeshouder in de vorm van een "afrikaans" vrouwtje dat een pakketje op haar hoofd draagt.

vrgr.
Peter

P1050061.jpgP1070067.jpgP1070087-corr.jpgP1070099.jpgP1070204.jpgP1070217.jpgvlcsnap-2015-02-21-exentr-1.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Leuk weer een nieuwe draaier erbij. Ik zou bij de revisie een kap om de motor snaar gemaakt hebben. Voor de rest denk ik dat de bank nog een hele tijd meegaat. Goudenregen is erg mooi hout.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig stuk hout en vooral een zeer prachtige realisatie van het gedraaide werkstuk.
Iets waar ik zeker van hou met grote waardering.
Een dikke pluim van me Berm.
Hopelijk krijgen we nog vele staaltjes te zien van u.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.