Inrichting werkplaats

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik volg al geruime tijd allerhande topics op dit forum en ik heb hier ook al enorm veel bijgeleerd.
Bij deze zal ik dan ook nog maar eens wat foto's plaatsen van mijn (nog verder in te richten) werkplaats.
Toen ik hier mee begon had ik amper een balk of plaatmateriaal van dichtbij gezien, dus in het begin was het enorm hard zoeken hoe ik de dingen zou aanpakken.
Via dit forum en diverse Youtube-kanalen (Steve Ramsey/Jay Bates/...) ben ik hier stap voor stap mee begonnen.

Mijn eerste werkbank, vrijwel alles met de hand gezaagd (en dat is hier en daar ook te zien).
Recht zagen met een handzaag lijkt dan wel gemakkelijk, maar in de praktijk is dat toch iets anders :)

2015-02-22 11.42.34.jpg

Omdat ik nogal veel doosjes en andere zaken heb rondslingeren heb ik snel even 2 bakjes op wielen gemaakt van wat OSB dat ik nog had liggen.

2015-02-22 11.42.49.jpg
Momenteel ben ik nog french cleats aan het bevestigen aan de keldermuren.
Zoals je zit lopen er ook buizen van onze verwarming, dus ik kan helaas moeilijk kastjes maken.
Met wat improvisatie komen we er ook wel :)
Zodra alles omhoog hangt dan komt mijn werkbank daar ook te staan.

2015-02-22 11.43.19.jpg

Omdat mijn boormachines en slagschroevendraaiers maar wat rondslingeren heb ik een kastje gemaakt obv het ontwerp van Jay Bates.
Erg handig moet ik zeggen, zeker nu mijn laders en batterijen netjes bij elkaar blijven liggen.

2015-02-22 11.43.45.jpg

Omdat we onze wagen af en toe in de kelder/garage parkeren moet alles wat mobiel blijven.
Dus heb ik een rolkar gemaakt zodat ik mijn plaatmateriaal en andere zaken gemakkelijk kan verplaatsen indien nodig.

2015-02-22 11.44.18.jpg

Veel zaken die ik heb gemaakt zijn dingen die ik op internet heb gevonden.
Het geeft toch enorm veel voldoening om dergelijke zaken te maken en al snel begin je aan andere projectjes te denken waaronder bv een freestafel voor mijn OF1010 en een opvouwbare werkbank met wat benchholes.
Aangezien onze wagen(s) nog moeten binnen kunnen moet ik dus vooral zien dat ik met deze zaken wat mobiel kan blijven.
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Dat kastje voor de accu boormachines vind ik goed gevonden,denk dat ik die maar eens ga namaken.
Zelf ook niet teveel ruimte,leuk om te zien hoe een ieder dat op zijn manier oplost.

Groet Pascal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.