80mm schuurlinnen HBM MS3140 Cilinderschuurmachine

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Het is binnen.
De rol schuurlinnen is van prima kwaliteit en snel geleverd.
Ik had zelfs nog een verandering in de goederen gevraagd die ook prima is doorgegeven. Goede service van tendotools.
Ik kreeg trouwens ook een email van HBM met excuses voor het ongemak en een bedankje voor de tip naar leveranciers van dit schuurlinnen. Zij zouden klanten nu beter verwijzen. 😊
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Hoi iedereen
Een vraagje dat in een appart topic kan maar hier toch ook wel past.
Zelf ben ik ook bezig met de bouw van een schuurrol.
Geen drum sander maar een rol waar ik een rond werkstuk van 1.6m tegenaan kan duwen om het deels recht te maken.
Ik zit nog te twijfelen of ik het schuurpappier ga monteren met een klem of het vast te lijmen op de rol zelf. De rol is een metalen buis.
Hier iemand ervaring of een tip voor mij?
Groeten
Daniel
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Dat ligt er maar aan hoe vaak je denkt het apparaat te gaan gebruiken. Bij eenmalig of sporadisch gebruik zou ik het lekker lijmen, of zelfklevend schuurpapier kopen (bijv. 3M) Het voordeel van een metalen buis is dat de lijmresten ook weer makkelijk te vewijderen zijn met een oplosmiddel. Ik heb nog wel wat moeite met visualiseren wat je nu precies bedoelt, trouwens, wb de toepassing.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
+1 met Rizz,

Mijn radiusdisk heb ik een groot vel schuurlinnen op gelijmd, maar die disk gebruik ik zelden en het gaat heeeeel lang mee.
De drumsander gebruik ik bijna dagelijks en slijt dus een stuk sneller. Daar lijm ik het dus niet op maar het wordt er op geklemd.

Net als Rizz lijkt het me interessant om een beetje beter beeld te krijgen van jouw toepassing :)
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Morgen ga ik het ijzer aankopen. Ik zal de traditie hier volgen en er foto met verslag van maken maar dan wel in een apart topic want zit hier tussen iemand zijn post door te schrijven.
Gezien mijn bezigheid kan ik vertellen dat het dient om snooker keuen te maken maar beeld zegt meer dan woorden uiteraard.
De schuurrol is een buis van 1m60 lang die horizontaal ligt. Ter hoogt van het centerpunt komt er een geleider langs de lengte van de buis zodanig dat ik de keu, die ook horizontaal komt te liggen, tegen de schuur rol kan duwen en gelijker tijd kan rond draaien.
Zo kan er schuurwerk gedaan worden die tegelijker tijd het werkstuk recht houd.
Moeilijk in te beelden als je dit nooit gezien hebt maar ik zal er beeld aan toevoegen voor de duidelijkheid.
Vandaar mijn vraag of het een goed idee zal zijn om het schuurlinnen te lijmen en met welke lijm?
Groeten
Daniel
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Zou een draaibank niet makkellijker, accurater en sneller zijn? Maar goed, zo zal het ook gaan.. Ik zou toch zelfklevend schuurpapier kopen.. Anders lijmen met spuitlijm van 3M, is ook makkelijk te verwijderen.. Werkt ook op linnen, maar heeft een betere hechting op papier
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Zou een draaibank niet makkellijker, accurater en sneller zijn? Maar goed, zo zal het ook gaan.. Ik zou toch zelfklevend schuurpapier kopen.. Anders lijmen met spuitlijm van 3M, is ook makkelijk te verwijderen.. Werkt ook op linnen, maar heeft een betere hechting op papier

Ik doe het reeds jaren op de draaibank. Toch blijft er een beperking die te veel tijd rooft. Uiteindelijk een idee uitgewerkt waarmee ik toch veel tijd kan uitsparen.
Hopelijk wordt het duidelijk bij de post met verslagje.
Ik ga alvast het zelfklevende eens opzoeken.
Bedankt
Daniel
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Het is binnen.
De rol schuurlinnen is van prima kwaliteit en snel geleverd.

Ik heb ze ook besteld, maar dan bij VDH BV. Ietsjes voordeliger (75mm breed). Gelijk zo'n schuurband reiniger stick meebesteld. Weet niet of het werkt, maar voor € 13,- het proberen waard iig.
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Toevallig gisteren en vandaag gebruikt. Werkt prima, maar verwacht niet dat je het schuurpapier nog op kan knappen als er verbrande stukken hout aan zitten. Dat lukt niet meer. Maar verder werkt het verbazend goed!
Het linnen van VDH BV werkt trouwens erg goed, zeer slijtvast. Is van het merk Sia, bijna nergens te krijgen, maar in mijn ogen vele malen beter dan 3M.
Dus als iemand nog een shop weet waar je Sia schuurpapier kan bestellen, hou ik me aanbevolen!
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Grizzly,
Ik had je een paar dagen geleden een PM gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen. Ik vroeg mij af hoe de HBM MS3140 bevalt. Ik wil er ook een aanschaffen en ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Ik zie andere merken en die kunnen de dubbele breedte aan (zien er hetzelfde uit als de HBM, zoals deze http://www.bernardo.at/shop/en/wood/wood-working/sanding-machines/drum-sander/zsm-500-230-v.html). HBM zegt dat het bij de HBM MS3140 niet kan maar dat vind ik raar. Heb jij hier ervaringen mee?
Ik hoop dat je dit leest.

groeten,
Aaron
 

a_je_to

Nieuw lid
7 mei 2018
21
15
Hallo,
Wat zijn de ervaringen met deze machine?
En is het schuurlinnen nog verkrijgbaar?
Groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.