80mm schuurlinnen HBM MS3140 Cilinderschuurmachine

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Ik heb een beetje merkwaardig probleem.

Mijn Cilinderschuurmachine, de HBM MS3140, wordt standaard geleverd met schuurlinnen korrel P60 met een breedte van 80mm.
Op die breedte is schuurlinnen lekker stug en heeft geen neiging tot rek. (waardoor de schuurband steeds wat losser raakt en verschuift) (50mm is echt waardeloos)

Na een poosje raakte het natuurlijk op en ik wilde bij HBM nieuw lint bestellen.
Wat schetst mijn verbazing? Zij leveren het niet.

Je krijgt een vaag antwoord, dat 80mm inderdaad niet veel voorkomt, maar dat het wel verkrijgbaar is in de "betere vak zaak".
En anders misschien eens vragen bij een bedrijf genaamd Saint-Gobain, die zou dan wel een bedrijf bij mij in de buurt kennen waar het te koop is.?
Ik heb dit bedrijf al eens gebeld, en die wisten het zelf ook niet. En wie er bedoeld werd met de "betere vak zaak" weet ik niet. (HBM zelf ook niet)

Online is 80mm ook voor mij moeilijk (eigenlijk niet) te vinden.
Toch wel raar, dat HBM machines verkoopt waar vervolgens bij hen geen schuurlinnen voor te bestellen is, of maak ik ergens een denkfout?
Hoe doen jullie het met schuurlinnen op dit type cylinderschuur (vandikte) machine ?
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Hi Bruine beer,

Bedankt voor het zoeken :), die adressen zijn helaas rollen met schuurpapier en die bij Nonpaintshop zijn rollen van schuurpapier met Velcro klitteband. Dat spul scheurt op mijn machine gelijk aan stukken.

Wat ik zoek is voor een Cylinderschuurmachine zoals deze:
https://www.hbm-machines.com/produc...rmachinehout/hbm-ms3140-cilinderschuurmachine

Dat is een rol met heel sterk schuurlinnen. Net zoiets als er op een grote bandschuurmachine zit, maar dan heel lang op een rol.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb vroeger bij Saint gobain wel vaker maat werk besteld. Alleen zijn de aantallen soms het probleem. Zo moest ik voor mijn schaatsenslijpmachine er ruim 600 stuks bestellen. Ja dan heb je er even genoeg. DAARINTEGEN was De prijs zeer aangenaam. De meeste vakspeciaalzaken moeten de weg wel weten. Toch moeten deze hulzen te koop zijn. Zal eens zoeken. Schuurlinnen zit op een rol van een meter breed en een lengte van ik denk 50mtr. Je zal dus een 12 rollen van 8cm breed moeten afnemen. Nu ben ik er al een tijdje uit dus eea Ik an veranderd zijn.
 
Laatst bewerkt:

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Inderdaad Wim, Dat van 80mm is precies wat ik bedoel. (misschien een beetje fijne korrel met P80.) Inderdaad wel een rol van 50 meter.

Haha, ik kreeg net een idee aangereikt.
Ik ben gaan zoeken bij de concurrerende aanbieders van cilinder schuurmachines, om te zien hoe anderen het doen.
Bij Tendotools in Belgie staan de zelfde soort machines maar dan met een ander naampje er op. EN zij verkopen WEL de bijbehorende rollen schuurlinnen. Dat maakt het ineens een stuk simpeler.

http://www.tendotools.com/nl/drumsander-tt405x.html

Bedankt voor het meedenken, dat zette mij ook weer aan het denken :)
 
Laatst bewerkt:

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Hey Grizzly,

Leuk je ook hier tegen te komen en wel met hetzelfde probleem als ik.
Vandaag heb ik een soortgelijke machine gekocht van Bernardo, zelfde apparaat, zelfde fabriek, ander naampje.
Ik dacht ook even een paar rolletjes te bestellen, maar inderdaad nergens te vinden.
Bij die van Tendo staat niet dat het linnen is, maar gewoon schuurpapier.
Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met die vraag.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Hey Grizzly,
Leuk je ook hier tegen te komen en wel met hetzelfde probleem als ik.
Vandaag heb ik een soortgelijke machine gekocht van Bernardo, zelfde apparaat, zelfde fabriek, ander naampje.
Ik dacht ook even een paar rolletjes te bestellen, maar inderdaad nergens te vinden.
Bij die van Tendo staat niet dat het linnen is, maar gewoon schuurpapier.
Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met die vraag.

Hi Hassent, ook hier :)

Ik neem aan dat het schuurlinnen is, want er staat expliciet bij dat het voor die TT405X drumsander is.
En gezien de prijs zal het inderdaad geen rolletje papier zijn.

Dat zijn trouwens een hele rits adressen :)
Wel raar dat bijna al dat spul alleen maar in het buitenland verkrijgbaar is.
Dat Ebay is een goede vondst. Daar is zat te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Wat je voornamelijk tegen komt is geen 80mm, maar 3" (76,2mm). Dat zit ook op mijn machine, die gelijk is aan die van Grizzly.
De meeste ebay sellers versturen niet naar NL. Mooiste lijkt me om gewoon een rol te scoren en die zelf op maat te knippen.
Bij VDH hebben ze ze inderdaad voor een redelijke prijs, 25m voor zo'n € 50,-(75mm breed).
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Je hebt 2,5m lengte nodig voor een rol van 400mm lengte / 130mm diameter, anders was het inderdaad op die manier te doen.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
VDHBV, thanks Avos.
Pfff als je het eenmaal weet is het zoooo simpel.
Ik googlde steeds op rol schuurlinnen 80mm P60 en dat soort termen.
Niets te vinden, tot je eenmaal er aan denkt om bij de concurrenten te gaat kijken die ook de zelfde soort machines aanbieden. Die verkopen dus wel de bijbehorende schuurbanden.

HBM maakt hiermee slechte sier en bewijst hiermee uiteindelijk zichzelf en zijn klanten geen goede dienst.:rolleyes:

Bedankt broeders, ik heb nu voldoende adressen waar het te koop is. ik heb het inmiddels besteld :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.